Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa miehen toiminta kesäbonusten kanssa!

Vierailija
28.07.2014 |

Osti itselleen kalliin monensadan euron rannekellon Vaikka olimme sopineet että kaikko ylimääräinen säästetään tulevia lapsihankintoja varten.

Ja nyt ei muka ymmärrä miksi raivostuin ja inttää vaan lapsellisesti vastaan.

Kuka edes nykyään käyttää rannekelloa.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kun pari aikaisempaa.. Käy koulu loppuun, ja ole töissä vuosi pari. Saat kokemusta ja omaa rahaa säästöön, muista liittyä liitoon esim YTK. Saat sitten paremmat päivärahat kun mitä Kela maksaa. 

Elämässä pitää olla suunnitelmia, vauva on varmasti monen listalla korkealla. Mutta sitä ennen kannattaa (jos vain mahdollista) opiskella ja hankkia työpaikka, minne voi palata äitysloman jälkeen. Tai käyttää liitonpäivä/tehdä osa-aika töitä. Pienen lapsen kanssa on hankala jatkaa opiskeluita, vaikka olisikin isä apuna. Tentiin yms on hanka lukea kun toinen itkee vieressä, enkä tarkoita tällä miestäsi.. ;)

Vierailija
2/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä ainakin menee miehen kans niin, että yhteiset laskut maksetaan suhteutuna molempien tuloihin. Se kumpi tienaa sillä hetkellä enemmän, maksaa enemmän laskuja.

Jos sovimme, että säästämme johonkin yhteiseen vaikkapa matkaan. Niin sen kuluihin osallistuu molemmat ei vain toinen. Tämäkin kuukausittain säästettävä summa suhteutetaan tuloihin (vaikka 10% palkasta tms)

Jos saa bonuksia, saa tehdä ihan mitä lystää.. Sillä ne on hankkinut ihan itse, ei puoliso! Itse esim ostin uuden (käytetyn) auton itselleni, ja maksoin bonuksillani autonkäsirahan. Vaikka puoliso olisi halunnut lähteä risteilylle saksaan. Mutta minun rahat, ja minun auto! :)

Rahasta riitely tuhoaa parisuhteen, sopikaa säännöt ajoissa ennen vauvaa! Sitäpaitsi on epäreilua olettaa jos toinen tekee raskasta ja pitkää päivää töissä, ettei rahaa saisi käyttää muuhun kun sinun ruokimiseen ja laskujen maksamiseen.. Tekisitkö itse saman? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:24"]

Ymmärrän sua. Mun mies osti monen tonnin kellon, kun itse kihnutin olemattomilla tuloilla äitiysrahalla. Mun pussista maksettiin lasten (kaksoset tuli) vaatteet ym. Ei paljon naurattanut, kun ukko tuli Kiinan työmatkalta uusi kello ranteessa. Joo, sain mäkin hajuveden. Kiva kun toi. Hänellä on aina ollut tiettyä itsekkyyttä hankinnoissaan ja ei yhtään ajattale mihin mun rahat riittää. Meillä eletään vähän eri sosiaalisella tasolla. Hän käy tekemässä ulkomaanmatkoja, minä en. Hänellä on kuntosalikortti ja pelaa tennistä. Hänellä on katumaasturi, mulla Honda... Ja tottakai hänellä on osakkeita, mulla ei. Edelleenkin maksan kaikki lasten vaatteet, harrastukset. Muu menee sit aikalailla puoliksi.

[/quote]

Meillä samoin. Mies käyttää Bossin ja Armanin vaatteita ja ostelee itselleen kalliita kelloja sekä elektroniikkaa ja harrastusvehkeitä. Me lapsen kanssa kuljetaan vaan H&M -rytkyissä. 

[/quote]

Onko kultasormus pikkurillissä? Meillä on.

Mä ostan paljon myös kirppareilta. Mies rakastaa myös kenkiä. Ostaa niitä aina ulkomaan matkoiltaan. Nytkin taitaa olla kolme neljä paria käyttämättömiä odottamassa käyttöön pääsyä. Vaatehuoneessa onkin hänen kengilleen ihan oma hyllystönsä. Mun kengät mahtuu eteisen kaappiin. 

[/quote]

Sitä ei oikein kauniimmin voi ilmaista; jos on akkamainen mies, niin on akkamainen mies. Ei pahalla ketään kohtaan, mutta kyllä nyt kuullostas kovasti siltä. Käyvätkö kampaajalla kanssa?

[/quote]

Tää palsta ei kyllä koskaan petä. Itsestään huolehtiva mies on akkamainen...

Vierailija
4/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaimon tarvitsee ottaa lainaa jotta voisi ostaa lapsille ruokaa ja vaatteita, mutta mies voi ostella ja matkustella 'omilla' rahoillaan. Kiva liitto teillä.

Vierailija
5/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:24"]

Ymmärrän sua. Mun mies osti monen tonnin kellon, kun itse kihnutin olemattomilla tuloilla äitiysrahalla. Mun pussista maksettiin lasten (kaksoset tuli) vaatteet ym. Ei paljon naurattanut, kun ukko tuli Kiinan työmatkalta uusi kello ranteessa. Joo, sain mäkin hajuveden. Kiva kun toi. Hänellä on aina ollut tiettyä itsekkyyttä hankinnoissaan ja ei yhtään ajattale mihin mun rahat riittää. Meillä eletään vähän eri sosiaalisella tasolla. Hän käy tekemässä ulkomaanmatkoja, minä en. Hänellä on kuntosalikortti ja pelaa tennistä. Hänellä on katumaasturi, mulla Honda... Ja tottakai hänellä on osakkeita, mulla ei. Edelleenkin maksan kaikki lasten vaatteet, harrastukset. Muu menee sit aikalailla puoliksi.

[/quote]

Meillä samoin. Mies käyttää Bossin ja Armanin vaatteita ja ostelee itselleen kalliita kelloja sekä elektroniikkaa ja harrastusvehkeitä. Me lapsen kanssa kuljetaan vaan H&M -rytkyissä. 

[/quote]

Kuinka satuit tuollaisen miehen valitsemaan?

Vierailija
6/67 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Mun mies osti itselleen Uuden Rolexin (7000€, luit oikein) ja valittelee mulle siitä, että ostan hänen luottokortillaan H&M:n alerekistä muutaman euron vaatteita syksyllä syntyvälle vauvallemme... Et sillai.....

Vierailija
7/67 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:24"]

[/quote]

[/quote]

Onko kultasormus pikkurillissä? Meillä on.

Mä ostan paljon myös kirppareilta. Mies rakastaa myös kenkiä. Ostaa niitä aina ulkomaan matkoiltaan. Nytkin taitaa olla kolme neljä paria käyttämättömiä odottamassa käyttöön pääsyä. Vaatehuoneessa onkin hänen kengilleen ihan oma hyllystönsä. Mun kengät mahtuu eteisen kaappiin. 

[/quote]

Sitä ei oikein kauniimmin voi ilmaista; jos on akkamainen mies, niin on akkamainen mies. Ei pahalla ketään kohtaan, mutta kyllä nyt kuullostas kovasti siltä. Käyvätkö kampaajalla kanssa?

[/quote]

Tää palsta ei kyllä koskaan petä. Itsestään huolehtiva mies on akkamainen...

[/quote]

mies on vain LOMPAKKO =)

Vierailija
8/67 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:09"]Onko teillä edes lapsi tulossa?

[/quote]

Yritämme lasta tällä hetkellä.

-ap

[/quote]

Sehän tulee sitten vasta yli 9 kk päästä.

[/quote]

Haluamme että kaikki on varmasti valmista ja kaikki tarpeet löytyy kun lapsi saapuu.

[/quote]

parasta olisi kun mies juoksisi äkkiä kauas sinusta, hyvä kun ette ole saaneet vielä toukkaa ränniin liikkeelle 

Vierailija
9/67 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tiettyjä syitä miks mä aion vetää piuhat poikki. Yks niistä on se, että mä haluan käyttää palkkani just mihin huvittaa, ilman että siitä nousee meteliä. Jos miehesi vetää niin paljon pätää että on varaa ostaa kelloja, niin eiköhän se nyt yhden lapsenkin elätä. Elättäähän se suakin. Mee duuniin kun valmistut.

Vierailija
10/67 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluamme, että kaikki on varmasti valmista ja kaikki tarpeet löytyy kun lapsi saapuu." = Ap haluaa kaiken valmiiksi. Ehkä, joskus, kenties hamassa tulevaisuudessa isäksi tulevalta ei kysytä mitään. Mina haluan, ei automaattisesti tarkoita: me haluamme. Puhukaa tuollaiset asiat keskenänne, ennen kuin edes suunnittelette (=suunnittelet...) lasta.   

Vierailija
11/67 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt, kuka edes käyttää rannekelloa. Nyt kysymys kuuluu, käyttääkö kellon ostanut? Turhsa ostos, jos hänellä ei kelloa ranteessa ole ollut tähänkään asti. Jos käyttää, kyllä hän voi uuden ostaa. Ei järkeä elää kituuttaen pienillä tuloilla, ostamatta mitään kivaa, vain siksi, että haaveilette vauvasta. Entäs jos saatte vauvan vasta viiden vuoden päästä? Eri asia, jos vauvan syntymää jo odoteltaisiin, ja jäisi kellon takia vaunut vaikka ostamatta.

Vierailija
12/67 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei haluaisi ostaa itselleen mitään, vaikka tienaa kaksi kertaa enemmän. Minun pitää oikein patistaa, että ostahan joskus jotain mistä tykkäät. Tuntuu se töissäkäyntikin mukavammalta kun voi joskus palkita itsensä. Itse olen äitiyslomalla ja koen etten tarvitse mitään kummoista, päiväraha menee kokonaan yhteiselle taloustilille, miehen tilistä osa menee hänen omalle käyttö/säästötilille, johon minulla ei asiaa, eikä tarvikaan olla.

Vierailija
13/67 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:08"]Mies voi tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa.

[/quote]

Meillä on yhteinen taloustili jonne siirrämme kaikki ylimääräiset tulot laskujen yms jälkeen

[/quote]

Entä sitten? Rahat voivat olla vaikka Manolo-laatikossa, mutta ne kuuluvat sille, kenen nimi on palkkakuitissa.

[/quote]

Minusta kyse on nyt siitä, että mies toimii yhdessä sovitun vastaisesti neuvottelematta vaimonsa kanssa. Minusta tuollainen "entäs sitten" -tyyppinen laukominen on aika vastenmielistä. Perhe on yhteinen yritys, jossa raha-asioista yleensä neuvotellaan, kuten ap on miehensä kanssa tehnyt. Jos jompikumpi sitten haluaakin poiketa suuresti yhdessä sovitusta, on taas neuvottelun paikka.

Mikäli minulla olisi miehen kanssa yhteinen säästötavoite, mutta hän menisikin mälläämään rahojaan johonkin omaan juttuunsa KYSYMÄTTÄ minulta, pahoittaisin kyllä mieleni. Asia olisi toinen, jos hän perustelisi asian. Minua koskevat tietysti samat pelisäännöt. Olemme molemmat työssäkäyviä ja ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä.

Vierailija
14/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt mies välillä saa ostaa itselleen jotain mitä haluaa?

Vierailija
15/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa.

Vierailija
16/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä edes lapsi tulossa?

Vierailija
17/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka monta sataa euroa?

Vierailija
18/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:09"]Onko teillä edes lapsi tulossa?

[/quote]

Yritämme lasta tällä hetkellä.

-ap

Vierailija
19/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap täysin. Sovittu mikä sovittu.

Vierailija
20/67 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:08"]Mies voi tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa.

[/quote]

Meillä on yhteinen taloustili jonne siirrämme kaikki ylimääräiset tulot laskujen yms jälkeen