Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sijoittaisit 100e/kk?

Vierailija
25.09.2014 |

Pystyn melko vaivattomasti säästämään tuollaisen summan kuukaudessa. Säästän kuukausittain enemmänkin, mutta 100e/kk haluaisin säästää pidemmällä tähtäimellä. Muita säästöja sitten kulutan lyhyemmällä aikavälillä isoihin hankintoihin ja matkoihin.

Miten siis 100e/kk sijoitetaan järkevästi?

Olen harkinnut rahastosäästämistä. Mutta minua askarruttaa pankin perimät palkkiot ja maksut. Syövätkö ne tuotot kokonaan, kun kuukausittainen summa kuitenkin on noinkin pieni?

Kuulisin mielelläni hyvät säästövinkkisi tällaiselle tavissäästäjälle.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:41"]

Olen harkinnut rahastosäästämistä. Mutta minua askarruttaa pankin perimät palkkiot ja maksut. Syövätkö ne tuotot kokonaan, kun kuukausittainen summa kuitenkin on noinkin pieni?

[/quote]

Eivät ne pankin palkkiot niin valtavia ole, eihän kukaan muuten rahastoihin sijoittaisi. Katso esim. Osuuspankin rahastolaskuria, jossa ne otetaan huomioon. Tosin lopullisesta voitosta menee pääomavero, jota ei ole laskurissa laskettu mukaan.

https://www.op.fi/op/henkiloasiakkaat/saastot-ja-sijoitukset/rahastolaskuri?id=32601

Vierailija
2/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukanvarteen pahojen päivien varaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta kultaa sellaisessa muodossa, että se on helppo ottaa mukaan ja piilottaa kehonsisäisesti kun äkkilähtö tulee.

Vierailija
4/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaisin ylämummoon.

Vierailija
5/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kolmeen eri rahastoon aina höntsä kuussa. Nordea. Kylhän siitä huomaamatta kertyy

Vierailija
6/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiini. Hyvä sijoitus.

Vierailija
7/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordnetissä ei mene rahastosäästämisestä kuluja.

Vierailija
8/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen indeksirahastoja, koska niissä on alhaiset hallinnointipalkkiot. Itselläni on OP:n Eurooppa- ja Amerikka-indeksirahastoja. Merkintäpalkkiot kuittaantuvat niillä bonuksilla, joita saan kyseisistä sijoituksista ja pankkitililläni olevasta rahasta.

Vierailija
9/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaan!!!!

Vierailija
10/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 13:59"]

[/quote]

Tämä on paskapuhetta. Jos palkkioita ei otetakaan lunastuksesta tai merkinnästä niin hoitopalkkio on "leivottu" piiloon ja otetaan tuotoista.

Vierailija
11/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsisin kaksi suhteellisen suuren riskin rahastoa (olettaen että et tarvitse rahoja nopeasti käyttöön). Käytännössä laittaisin osan suomalaisiin osakkeisiin sijoittavaan osake-rahastoon ja toisen osan esimerkiksi amerikkaan sijoittavaan. Yleensähän jatkuvissa sijoituksissa ei kuluja merkinnöistä otetan joten sen suhteen ei tarvitse huolehtia. Kuluttomiahan nuo eivät koskaan ole.

Vierailija
12/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyttäisin sen thaihierontaan, missä kävisin panemassa thaikkumuijaa TAKAAPÄIN!!!

Vierailija
13/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 13:59"]

[/quote]

Tämä on paskapuhetta. Jos palkkioita ei otetakaan lunastuksesta tai merkinnästä niin hoitopalkkio on "leivottu" piiloon ja otetaan tuotoista.

[/quote]

Nordnet ei ota merkintä- eikä lunastupalkkioita vaan rahastossa on juoksevat kulut, joka on on 1-2% vuodessa. Eli pankeilla maksat merkintä- ja lunastuspalkkiot tämän lisäksi.

Vierailija
14/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsenpidennyksiin:)

Vierailija
15/15 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rahat suoraan kiinni osakkeissa, mutta jos se ei tunnu sopivalta niin kannattaa ehkä tutustua INDEKSIRAHASTOIHIN.

Tossa on esim. Nordnetin mainos:

http://www.taloussuomi.fi/sijoitus/kuluton-sijoitusrahasto-indeksirahasto-ilman-kuluja-on-totta

M40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän