Vaatemerkkejä joissa on luksusta?
Eli mitä vaatemerkit nyt ovat niitä hienoja merkkejä nykyisin?
Kommentit (16)
Janina Frostellin vaatteet. Niissä voi tuntea olevansa hoikka, kurvikas ja sexy kuten Janina.
Balmuir on suurin suomalainen huijaus pitkiin aikoihin. Halpamaista tuotettua mukaluksusta jota ihaillaan hienon nimen takia ja bloginäkyvyyden. Jäi ostamatta kun pääsin hypistelemään itse tuotetta. Ostan mieluummin laadukkaita tekstiilejä. Älkää uskokoko kaikkea mainostettua sontaa, oma järki käteen.
Burberryn ja Mulberryn tuotteet ovat todellista laatukamaa. Suomessakin pyörii halvempaa outlet-tuotantoa joka ei ole samaa laatua kuin ykköstuotteet. Esimerkiksi Stockmann on myynyt Burberryn "outlet-laatua" joita trenssejä näkyy suomalaisilla bloggajillakin. Ihan eri laatu kuin ykköslaatu.
mitään "outlet-taatua" ei oleolemassakaan, ellei sitten merkillä ole joku alamerkki erityisesti sitä varten. Mikään merkkituote ei ota sitä riskiä, että heikkolaatuisempi kama pilaa brändin, joten merkin sisällä laatu on aina sama. (Joo tiedän, että merkki ei aina takaa laatua ja osa merkeistä vaan ON laadultaan aika keskinkertaisia)
Itse kun haen luksusta, haen nimenomaan jotain muuta kuin merkkejä. Haen käsityötä ja uniikkituotetta korkealuokkaisista materiaaleista. Mutta, minä en olekaan bloggari, enkä sellaiseksi halua, minä vain nautin elämästäni.
Untuvatakeissa varmaan moncler. Luulen että Trussardi voisi lähiaikoina nousta trendimerkiksi. Tod's kengissä. Hogan, Harmont&Blaine.
Jos joudut kyselemään, ei sinulla ole siihen varaa.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:12"]
Jos joudut kyselemään, ei sinulla ole siihen varaa.
[/quote]
Ei ole sinullakaan jos et osaa tällaisessa ketjussa muuta kuin nälviä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:12"]Jos joudut kyselemään, ei sinulla ole siihen varaa.
[/quote]
Sait juuri "päivän turhin kommentti" -palkinnon, onneksi olkoon!
Canada Goosen expedition parka on Suomen talvien pelastus!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:05"]
mitään "outlet-taatua" ei oleolemassakaan, ellei sitten merkillä ole joku alamerkki erityisesti sitä varten. Mikään merkkituote ei ota sitä riskiä, että heikkolaatuisempi kama pilaa brändin, joten merkin sisällä laatu on aina sama. (Joo tiedän, että merkki ei aina takaa laatua ja osa merkeistä vaan ON laadultaan aika keskinkertaisia)
Itse kun haen luksusta, haen nimenomaan jotain muuta kuin merkkejä. Haen käsityötä ja uniikkituotetta korkealuokkaisista materiaaleista. Mutta, minä en olekaan bloggari, enkä sellaiseksi halua, minä vain nautin elämästäni.
[/quote]
Kyllä vaan lähes KAIKKI kalliimmat merkit valmistavat mallistoja pelkästään outlet-myyntiin. Vai luulitko että niissä valtavissa OUTLET-kylissä oikeasti myydään vain kalliimpia tuotteita joita ei ole saatu myytyä:)
Kannattaa lukea aiheesta kirjoitettuja artikkeleita, esimerkiksi tämän:
http://www.buzzfeed.com/sapna/customers-finally-aware-that-most-outlet-merchandise-is-now#avlcv0
Tosin ne jotka ostavat ihan normaalista kaupasta tuotteensa tietävän eron laadussa ja outletissa huomaa heti jos tuotteen laatu poikkeaa merkin normaalista laadusta. Eiköhän aika moni suomalainen luksusbloggaaja osta luksuksensa juuri näistä outleteistä. Tarkoittaa sitä ettei tuotetta löydy normaalista valikoimasta tai tuotteessa on valmistusvika. Tonnin kengät valmistusvirheen (värivika, huono ommel jne.) takia saakin viidellä kympillä. Niitä on kiva myydä muille kohnoille luksuspersoille netissä jotka eivät koskaan ole premium tuotteeseen tutustuneet:)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:05"]
[/quote]
Kyllä vaan lähes KAIKKI kalliimmat merkit valmistavat mallistoja pelkästään outlet-myyntiin. Vai luulitko että niissä valtavissa OUTLET-kylissä oikeasti myydään vain kalliimpia tuotteita joita ei ole saatu myytyä:)
Kannattaa lukea aiheesta kirjoitettuja artikkeleita, esimerkiksi tämän:
http://www.buzzfeed.com/sapna/customers-finally-aware-that-most-outlet-merchandise-is-now#avlcv0
Tosin ne jotka ostavat ihan normaalista kaupasta tuotteensa tietävän eron laadussa ja outletissa huomaa heti jos tuotteen laatu poikkeaa merkin normaalista laadusta. Eiköhän aika moni suomalainen luksusbloggaaja osta luksuksensa juuri näistä outleteistä. Tarkoittaa sitä ettei tuotetta löydy normaalista valikoimasta tai tuotteessa on valmistusvika. Tonnin kengät valmistusvirheen (värivika, huono ommel jne.) takia saakin viidellä kympillä. Niitä on kiva myydä muille kohnoille luksuspersoille netissä jotka eivät koskaan ole premium tuotteeseen tutustuneet:)
[/quote]
En edelleenkään usko, vaikka voi toki olla, että esim joissain vaatemerkeissä tehdään noin. Olen itse työssä eräällä ei-vaate-brändillä ja meillä sekundaa ei myydä edes outletissa eikä tehtaanmyymälässä. Jopa kaikki asiakaspalautukset tuhotaan, vaikka palautuksen syy ei olisi virhe tuotteessa, vaan vain se, että asiakas ei maksakaan laskuaan. Mitään erityisiä tehtaanmyymälä- tai outlet-tuotantosarjoja ei tehdä, juuri siksi, että brändi heikkenee niin pienestä. Joo, toki on myös niin, että meidän tehtaanmyymällöisttä tai outleteissa hinta ei ole highs treet -liikkeitä edullisempi.
Hei. Löysin Balmuir Verona kynttilänjalasta halpakopion eräästä halpatavaratalosta
Kelpaa minulle kun en raaski ostaa kyseisen kaupan aitoa {koko oli vain pienempi}
Anttila, (silloin kuin vielä oli), ja Halonen.
Mulberryn laukut, Max Maran takit ovat sellaista luksus-arkilaatua eli ihan jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettua.
Monella merkillä on myynnissä myös outlet-laatua juuri niille joilla ei ole varaa priimatuotteisiin. Nämä merkit ovat yleensä suosittuja kiinalaisten kuluttajien kohdalla. Mm. Burberry ja Michael Kors. En ole kuullut että Mulberryllä olisi mitään outlet-laatua olemassa. Max Maralla on.
No ainakin nää perinteiset Burberry ja Mullberry? Ovat ihan klassisia luksusmerkkejä, av-mammat ei tietysti arvosta.