Miten asuntojen lämmitys toimii yksityisillä vuokranantajilla?
Patterit ei ole vieläkään päällä. Rupesn tässä miettimään, että saanko/pitääkö minun itse laittaa ne päälle? Olen ennen asunut aina VVO:lla tai kaupungilla, missä vuokranantaja laittaa ne päälle, ja asiaan ei voi itse vaikuttaa. Nyt asun yksityisen ihmisen omistamassa asunnossa Toimiiko se eri tavalla? Uskallanko mennä vääntelemään nuppeja?
Kommentit (7)
Asun kerrostalossa, ja täällä on kaukolämpö. -ap
Tuskin se patteri rikki menee jos käyt sitä nuppia vääntämässä. Lähinnä siis varmista että se patteri ei oo ihan pienelle väännetty.
Mutta lämmöt ei välttämättä vielä ole vaan päällä.
Ootkos säätäny ikkunoiden yläreunojen tuuletusaukkoja kiinni ettei tule kylmä turhanpäiten sisään?
Mulla on sellainen tuuletusaukko, mutta siitä puuttuu luukku. Asiasta on informoitu vuokranantajalle yli kuukausi sitten ja pyydetty, että laitettaisiin uusi. Ei ole tullut vastausta vieläkään... No meenpä konttailemaan tonne nuppeja vääntämään :) -ap
Niin ja huoltoon voi tietysti soittaa ja kysyä onko a) patterit jo päällä ja b) jos ovat, niin pyydät ilmaamaan. :)
Hei se alkoi lämmetä! Ja mä kuulen sihinää! -ap
Minä en lämmitä asuntoani yksityisillä vuokranantajilla. Olisi niin työlästä hommaa. Meillä on maalämpö, se on vaivatonta, toimivaa ja eettisesti kestävää.
No vähän riippuu, asutko kerrostalossa vai omakotitalossa, onko sähköpatterit vai vesikiertoiset, ehkä kaukolämpötalo? Jos väännät termostaatista lämpöisemmälle, voi olla ettei tapahdu mitään, koska syöttöveden lämpö on päätetty taloyhtiössä, tai sit se menee jonkun säätilahaistelijan kautta ja niissä on usein pieni viive.