Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei tee onnelliseksi

Vierailija
24.09.2014 |

Haaveilin monta vuotta (ja varmasti koko nuoruuden) siitä,että olisi varaa ostaa luksuslaukkuja,autoja jne niin,että olisi varaa ostaa mitä vaan eikä tarvitsisi huolehtia rahankäytöstä. 

Ennen tulin kuitenkin ihan hyvin toimeen ja oli varaa ostaa monen tonnin laukku,kun oli sitä varten useamman kuukauden/vuoden säästänyt. Tienasin työssäni n.3000e/kk.

Kesällä elämäni muuttui,kun sain vanhempieni perinnön. Perintö mahdollistaa sen elämän,ettei tarvitse enää käydä töissä tai huolehtia mistään raha-asioista. Kuitenkin olen todennut,että raha ei tee onnelliseksi. En tule enää niin onnelliseksi siitä,jos olen ostanut kalliin laukun/huivin. Näen monen tonnin laukut jo normaalina,vaikka samalla ystäväni kahdehtivat niitä sekä elämääni.

Sen voin kertoa,ettei elämä niin häppöistä ole rikkaana. Päivät pitkät käyn ulkona,shoppailemassa,matkustelen jne mitä mieleeni juolahtaa. Merkkivaatteisiin/laukkuihin/autoihin olen suoraansanottuna kyllästynyt. Enemmän sain niistä irtin silloin,kun olin työlläni ne itse ansainnut ja monen kuukauden säästänyt. 

Pointtina se,että rahalla ei saa onnea. Raha tekee sokeaksi,ja minäkin olisin mielummin entisessä työssäni kuin tässä tilanteessa :-) 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolivatko vanhempasi ennen vanhuusikää? Se vei hohdon ainakin omasta perinnöstäni. Luopuisin siitä, jos saisin vanhempani takaisin.

Vierailija
22/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin totta. Ei raha tee onnelliseksi, vaan mielikuvitukselliset höpinät. Ne elämän kohokohta. Varsinkin kun joku ottaa ne vielä todesta. Sitä onnea mikä syytä syntyy, ei pysty edes selittämään eikä sitä mikään mammona korvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjota mulle ne rahat. Mä ainakin tulisin tosi onnelliseksi.

terv. yksi köyhä 

Vierailija
24/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sitten anna rahaa niille jotka sitä tarvitsevat? Jos et itse koe onnea rahasta niin moni köyhä(kuten minä) ilahtuisi jos saisi edes vähän helpotusta arkeen ts.lisää rahaa.

Vierailija
25/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tulot on olleet sinulla jo 3000 e kuussa, niin tavallaan sinulla on jo ollut varaa kaikkeen oleelliseen ja siten perintö ei ole erityisesti nostanut onnellisuuttasi. Jos joku taas on tienannut vaikka 1500 e kuussa ja palkka nousee 3000 euroon kuussa, niin taatusti hän tulee onnellisemmaksi.

Raha ei tietty tee yksistään onnelliseksi, mutta kyllä sellaisella on helpompi olla, jonka ei tarvitse miettiä sitä, että miten seuraavan päivän tulee toimeen ilman, että luottotiedot menee tai joutuu kärsimään nälkää.

Vierailija
26/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 22:04"]

EI niin, mutta ilman rahaa on varmasti onneton.

[/quote]

Eipä muuten pidä paikkaansa. Tunsin etelässä miehen joka asui kadulla ja hän joutui sairastuessaan sairaalaan. Sitten hänet kärrättiin takaisin kerjäyspaikalleen ja arvaappa mitä? hän jopa hymyili ja vaikutti iloiselta että sai hoitoa ja pääsi kumminkin takaisin "kotikulmilleen". Sen sijaan olen nähnyt runsaasti aivan äärettömän itsekkäitä, egoistisia, tyhmiä ja ilkeitä rikkaita. Jostain kumman syystä ovat joka ikinen kerta olleet rikkaita tai upporikkaita. Kulkevat nokka pystyssä turkki päällä toisia tönien, tai vaikka eivät olisikaan tuon näköisiä niin se ylimielinen ja muille ilkeä asenne kyllä kuuluu ja näkyy kauas! sellainena asenne että tässä tulen minä ja muut ovat alempiarvoisia. Rikkaita en valitettavasti voi kutsua onnelliksi. Ainiin, olen myös saanut pari "treffikutsua" huippuammateissa olleilta rikkailta miehiltä, olivat todella ylimielisiä ja luulivat että saavat kenet tahansa naisen heti treffeille (ja sänkyyn) no minuapa eivät saaneetkaan niin johan alkoi se omantunnin pönkittäminen ja haukkuminen.

Joillekin ihmisille raha nousee päähän kusen muodossa!

Vierailija
27/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih ja huoh taas näitä kommentteja, taitaa olla pienen listauksen paikka.

1. Raha helpottaa, sitä ei ole kiistäminen, mutta ei se tee onnelliseksi. Jatkuva stressi miten ja mistä sitä saa lisää/ ylläpidettyä.

2. Jos on paikka mihin menet vittuuntuneena töihin joka aamu, ei pitäisi valittaa huonoa osaa

3. Jos käyt paikassa, jossa on minkälainen tahansa kokki/portsari tai kuljet bussilla, on sinulla rahaa. Turha siis valittaa.

4. Sillä, joka väittää ettei voisi miljardöörinä käyttää 1000€:a laukkuun on vaikeuksia hahmottaa suuruusluokkia.

5."anna mulle" kommentoijat, menkää töihin tienaamaan omat rahanne.

Vierailija
28/31 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei...

tiettyyn rajaan asti raha kyllä tekee onnelliseksi. Ja miksei enemmänkin rahaa, mutta jos jo saavuttanut tyytyväisyyden ja turvallisen sekä mukavan elämän, vielä rikkaampi elämä vaatisi sellaisia ratkaisuja (ja uhrauksia), joita ei halua tehdä. Ellei perisi tms, mutta yleensä jos isosta palkasta puhutaan, niin uhrauksiahan se vaatii.

Vierailija
29/31 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tee onnelliseksi -fraasi on ärsyttävin mitä on keksitty, ja myös täyttä paskaa. Raha todellakin tekee onnelliseksi, siitä olen ollut varma aina. Rikkaat hokevat tuota fraasia, koska eivät vain osaa tehdä elämässään sellaisia asioita sillä rahalla, joka tekee heidät onnelliseksi. He luulevat että pelkkä päätön shoppailu on onnea. Köyhät taas hokevat fraasia, ettei se oma surkeus tuntuisi niin musertavalta. Vaikka miten monta tilannetta elämässäni olisi ollut hoidettavissa kuntoon, jos minulla olisi ollut rahaa. Olin vuosia kaukosuhteessa, rakastin miestä, olisin halunnut olla yhdessä paljon enemmän. Raha olisi mahdollistanut yhdessäolon, ja näin myös estänyt ikäviä tilanteita suhteessamme. Nyt olen raskaana, ja koin suurinta onnea ja mielenrauhaa, mitä olen koskaan eläessäni tuntenut, kunnes tuli rahaongelmia, jotka selvästi pilaavat kaiken ihanan tässä odotusajassa, kun on vain murhetta, huolia, maksamattomia laskuja, hankkimattomia vauvanhoitotarvikkeita, tyhjä jääkaappi yms. 

Vierailija
30/31 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se tott on ettei raha onnea tuo, mutta sitä olisi mieluummin rikas ja onneton, kuin köyhä ja onneton.

Vierailija
31/31 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei, mutta on yksi huoli vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi