Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei tee onnelliseksi

Vierailija
24.09.2014 |

Haaveilin monta vuotta (ja varmasti koko nuoruuden) siitä,että olisi varaa ostaa luksuslaukkuja,autoja jne niin,että olisi varaa ostaa mitä vaan eikä tarvitsisi huolehtia rahankäytöstä. 

Ennen tulin kuitenkin ihan hyvin toimeen ja oli varaa ostaa monen tonnin laukku,kun oli sitä varten useamman kuukauden/vuoden säästänyt. Tienasin työssäni n.3000e/kk.

Kesällä elämäni muuttui,kun sain vanhempieni perinnön. Perintö mahdollistaa sen elämän,ettei tarvitse enää käydä töissä tai huolehtia mistään raha-asioista. Kuitenkin olen todennut,että raha ei tee onnelliseksi. En tule enää niin onnelliseksi siitä,jos olen ostanut kalliin laukun/huivin. Näen monen tonnin laukut jo normaalina,vaikka samalla ystäväni kahdehtivat niitä sekä elämääni.

Sen voin kertoa,ettei elämä niin häppöistä ole rikkaana. Päivät pitkät käyn ulkona,shoppailemassa,matkustelen jne mitä mieleeni juolahtaa. Merkkivaatteisiin/laukkuihin/autoihin olen suoraansanottuna kyllästynyt. Enemmän sain niistä irtin silloin,kun olin työlläni ne itse ansainnut ja monen kuukauden säästänyt. 

Pointtina se,että rahalla ei saa onnea. Raha tekee sokeaksi,ja minäkin olisin mielummin entisessä työssäni kuin tässä tilanteessa :-) 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että olisin onnellisempi rikkaampana. Köyhänä ainoa ongelmani ja huoleni on krooninen rahapula.

Vierailija
2/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Minulle raha on tuonut onnea -nautin täysillä jokaisesta päivästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:10"]

Höpö höpö.

Minulle raha on tuonut onnea -nautin täysillä jokaisesta päivästä.

[/quote]

Minä en :-) Nykyään saa kaiken liian helposti,ei tarvitse mitään tehdä sen eteen. Ehkä pitäisi olla onnellinen tästä tilanteestani,mutta elämä ilman työn tuomia haasteita ja rutiineja on melkoisen tylsää :D 

Vierailija
4/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jauha paskaa. Jos sä olisit niiiin onneton, sä lahjoittaisit rahasi pois ja menisit töihin.

Vierailija
5/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos keksisit itsellesi tekemistä? Rupea vaikka vuokraporvariksi. Osta muutama asunto ja ryhdy vuokraamaan niitä. Remontoi, etsimvuokralaiset jne.

Ongelmasi ei ole raha, vaan turhautuminen ilman mielekästä tekemistä.

Vierailija
6/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei ehkä ole perhettä? Kaikkien perheellisten elämää helpottaisi ja onnellisuutta lisäisi ylimääräinen käyttöraha. 

Vierailija
7/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raha helpottaisi elämääni kummasti. Voisin olla pitempään lasteni kanssa kotona, voisin matkustella enemmän, ei olisi asuntolainaa, autolainaa jne.

Miksi elämäsi sisältö on joku kassien ostaminen? En voisi ikinä laittaa laukkuun 1000e vaikka olisin miljardööri. Ne eivät nytkään kiinnosta tippakaan, enkä niistä haaveile tai säästä rahaa.

Rikkaiden on turha ruikuttaa, ettei raha tuo onnea. Ei varmaan se raha tuo, mutta se elämän helpottuminen tuo ainakin hyvänolontunteen. Tai jos sairastuu, voi varmasti hankkia parhaan hoidon, mitä rahalla saa.

Vierailija
8/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee. Varsinkin, jos sitä käyttää myös läheistensä onnellistuttamiseksi.

Vierailija
9/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain köyhät ja tyhmät ovat sitä mieltä, että raha toisi onnen. Monia asioita se kyllä helpottaa.

Vierailija
10/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha teekään onnelliseksi, mutta vakaa perusturva luo paremman pohjan onneen kuin köyhyys =jatkuva huoli selviytymisestä.

Vierailija
11/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaikka ikävöit vanhempiasi niin kovasti että et ehdi olemaan onnellinen.

Vierailija
12/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee. Ei tarvitse sietää arvauskeskuksen lääkäreitä, nipoja portsareita, kokkeja jotka nuolevat sormiaan, bussissa aivastelijoita, huonoja asuinalueita,...

Vierailija
13/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olet ehtinyt parissa kuukaudessa. Itsekin perin kesällä, tosin vaatimattomammin, vain parisataatuhatta. Kuitenkaan en ole kuolemaan, perunkirjoitukseen, suremiseen ja perinnön haltuunottamiseen liittyen ehtinyt vielä edes kunnolla miettiä mitä rahojen kanssa teen. Tuon kirjoittamasi tiesin kyllä ennestäänkin, joten törsätä en taida.

Vierailija
14/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ehkä onnea tuo mutta parantaa elämisen laatua merkittävästi. On ihan eri asia mennä esim bussilla sairaan lapsen kanssa terveyskeskukseen kuin taksilla yksityiselle.

Vierailija
15/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi irtisanouduit? Etsi uusi työ, vaikka osa-aikainen tai perusta rahoillasi joku kiva yritys. Ehkä tyhjyydentunteesi on ikävää ja tuhlailusi vaan syventää sitä. Mitä perinnönjättäjä olisi arvostanut, eikö hänkin luksuselämää vai vaatimattomammin?

Vierailija
16/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tekee onnelliseksi! Ihanaa kun ei ole pakko lähteä joka aamu räntäsateeseen säkkipimeässä, tylsään toimistoon istumaan ja venyttämään penniä. Ihanaa kun saa matkustaa, harrastaa mitä huvittaa, keskittyä niihin asioihin mistä oikeasti nauttii. Mä en nauti laukuista enkä tavaran ostelusta, mutta nautin vapaudesta.

Vierailija
17/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI niin, mutta ilman rahaa on varmasti onneton.

Vierailija
18/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole enää työssä?

jos vanhempasi olivat rikkaita, niin miksi sinun piti nuoruudessa vain haaveilla laukuista ym. Miksi et saanut niitä jo silloin?

Miksi sinulla ei ole ( ilmeisesti ) perhettä?

Vierailija
19/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon perit?

Vierailija
20/31 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hankkia elämään syvällisempää sisältöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä