Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan psykoterapiassa?

Vierailija
25.08.2021 |

Itse kävin aikanaan viisi vuotta (ei, en veronmaksajien rahoilla). Oli hyvä ja riittävä.

Miten muut?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutti ei todellakaan ole ammatti, jolla lyödään rahoiksi. Tiesitkö, että koulutus jo itsessään maksaa noin 30 000 euroa, ja yrittäjinä terapeutit maksavat palkastaan pois mm. tilavuokraa jne. En siis tiedä, mistä revit tuon 12000/kk.

Pääkaupunkiseudun terapeutit ovat jo pitkään hallinneet mm. lääkärien ammoin tunnetuksi tekemän työpanososingon (jonka käyttö vihdoin vuoden alusta saatiin kytkettyä), holding-yhtiöiden käytön sun muun veronkierron, tulotaso vastaa laillisin keinoin, esim. eläkkeensä maksavan, palkansaajan 12 tonnin kk-tuloja. Keskustan terapiatuntiveloitteisten, verotuksessa vähennettävien tuntihotellien hinta käytännössä 0 e verosuunnittelulla. Siihen nähden 30 kE sijoitus ei enää kuulostakaan ihan kauhean suurelta? Varmaan joku hönöterapeutti tekee parin tonnin tuloilla ja seisoo vapaa-aikansa leipäjonossa, huomattavan moni suuriääninen terapiatakuun vaatija ei. Uusasiakashankinta on aina riski kassavirtaan, joten toki mieluusti pidempi kuin lyhyempi asiakassuhde. Aika monen vierestä seuratun tarinan opetus: mitä pitempään vetkutellaan, sen sekaisemmaksi polla menee, vaikka lähtötilanteessa olisi vielä ollut mahdollisuus. Joten kyllä, kyyninen. Suurin paha hyvän kaavussa taas kerran.

Tulee hieman sellainen "elämäni on paskaa ja se on aina kaikkien muiden syy"- kaiku tästä. "Itse prkl pelastan itseni, mutta olen ikuisesti vihainen ja katkera siitä, ettei kukaan ole kuitenkaan mua koskaan pelastanut."

Vierailija
22/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta joista kaksi ekaa kaksi kertaa viikossa ja kolmas kerran viikossa. Omavastuu oli Kelan jälkeen 240 euroa kuukaudessa ekat kaksi vuotta, kolmas vuosi 120 euroa kk. Että ei se ilmaista ole, vaikka Kela sponssaisi.

Niin ja oliko hyötyä? Oli ekan vuoden ajan, toisena vuotena alkoi junnata paikallaan ja kolmas oli oikeastaan ihan turha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pari sataa ON kyllä ilmaista verrattuna siihen, mitä terapeutti laskuttaa Kelalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä