Hei te meikkaavat äidit, onko teitä paheksuttu?
Kirjoitin otsikkoon tahallaan meikkaavat äidit, koska mielestäni itsestään huolta pitävät äidit on hassusti ilmaistu, huolta voi pitää itsestään muutenkin kuin meikkaamalla. Onko teitä paheksuttu koskaan? Pari työkaveriani ja nyt hyvä ystäväni keroivat että heitä on lynkattu meikkaamisen takia ja jopa leimattu huonoiksi äideiksi. Itsekin meikkaan päivittäin, eikä kukaan ole koskaan minulle mitään negatiivista sanonut. Mietin onko tämä yleistäkin, tiedän että ystäväni saattaa joskus hieman värittää näitä asiota.
Ainoa kommentti mitä olen ulkonäöstäni koskaan saanut on oman äitini suusta, hänen mielestään äidin pitäisi pukeutua stereotyyppisesti raitapaitaan eikä äiti-ihmisen ole soveliasta käyttää esim sortseja kesällä. Mutta oma äitini onkin hieman vinksahtanut.
Kyllä, raidallisten puuvillapaituleiden osuus vaatekaapin sisällöstä on suoraan verrannollinen siihen, kuinka hyvä ja omistautunut äiti olet ;) Samoin jos käytät aamuisin 10 minuuttia siihen että peität tummat silmänaluset ja laitat vähän väriä ripsiin on niin paljon pois yhteisestä ajasta oman lapsen kanssa, että sellaiset itsekkäät haihatukset on syytä jättää kokonaan pois.
For real; meikkaan ja pukeudun nätisti vaikka olen äiti,eikä oikeastaan edes kiinnosta herättääkö tämä joissain paheksuntaa tai ahdistusta. Huulipunan käytön olen tosin jättänyt erikoistilanteisiin että voin pussailla rakasta poikaani niin paljon kuin sielu sietää :)