Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5:2 paaston dieettipäivä - ihan kamalaa

Vierailija
24.09.2014 |

Onko täällä tuota dieettiä koittaneita? Haluan kysyä helpottaako tästä, vai tuleeko aina olemaan näin kamalaa. Jos tulee, en pysty kyllä tätä jatkamaan.

Pidin eilen ensimmäisen paastopäiväni jolloin söin proteiinipitoisesti noin 500 kcal päivässä. Päivän aikana nälkä ei kovin paljoa vaivannut, illalla alkoi vaivata. Mutta se oli kestettävissä. Kuitenkin YÖLLÄ alkoi täysin sietämätön nälkä ja myös kova närästys. En pystynyt nukkumaan ollenkaan nälän ja närästyksen takia. Nyt olen töissä ihan loppu kun en ole nukkunut ja nälkäkin on ihan kammottava vaikka söinkin aamupalan aamulla. Tekisi mieli ahmia "naapurin lehmäkin karvoineen päineen". 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla oli hankala päivä, jatkossa helpottaa. Syön paastopäivänä  3kpl pirtelöä ja paljon vettä ja teetä. En laihduta, vaan pidän tällä tavalla tavoitepainoni. Muut päivät syön normaalisti, myös herkkuja, jos tarjolla.

Vierailija
2/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söit liian proteiinipitoisesti, muista myös rasva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:22"]

Ensimmäisellä kerralla oli hankala päivä, jatkossa helpottaa. Syön paastopäivänä  3kpl pirtelöä ja paljon vettä ja teetä. En laihduta, vaan pidän tällä tavalla tavoitepainoni. Muut päivät syön normaalisti, myös herkkuja, jos tarjolla.

[/quote]

Kiva kuulla että voi olla että saattaa helpottaa jatkossa :) Perjantaina on tarkoitus pitää seuraavan kerran paastopäivä ja jospa pääsisi vähän helpommalla jo. 

ap

Vierailija
4/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:24"]

[/quote]

Rasvaa mahtuu kyllä hyvin vähän tuohon 500 kcal:iin päivässä, siksi en siihen kauheasti halunnut kaloreita tuhlata... Mutta täytynee kokeilla pientä lisäämistä.

Vierailija
5/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, kokeilin 5:2 dieettiä kolmisen viikkoa, kamala nälkä jatkui joka dieettipäivänä ja jälkiseuraamukset olivat riivaavat, teki mieli syödä just kaikki mitä näkee. Lopetin.

t. BMI 26

Vierailija
6/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:24"]

[/quote]

Rasvaa mahtuu kyllä hyvin vähän tuohon 500 kcal:iin päivässä, siksi en siihen kauheasti halunnut kaloreita tuhlata... Mutta täytynee kokeilla pientä lisäämistä.

[/quote]

Rasvan syöminen ei ole kaloreiden tuhlausta.

Vierailija
7/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paastopäivät ovat olleet yllättävän helppoja. Palelee kyllä kovasti, mutta yritän järkätä paastopäivän siten, että pääsen saunaan. Helpointa on, jos paastopäivänä on jotain "kevyttä" tekemistä, ei siis mitään hurjaa fyysistä rääkkiä, vaan esim joku DVD:n katselu, kaverikyläilyä tms jottei nälkää ennätä ajatella. Mitä kauemmin on pois kotoa jääkaapin luota, sen parempi.  Nälkä minulla menee ohi eikä seuraavana aamuna ole yllättävää kyllä  ollenkaan nälkä. Olen huomannut, että paastopäivänä kannattaa lykätä syöminen mahdollisimman pitkään, niin nälän kestää paremmin. Itse en paastopäivänä syö aamiaista (juon vain kahvia) ja syön vasta lounasaikaan. Lounaaksi syön salaattia kalkkunalla  (sitä saa muuten ison annoksen!) tai jonkun keiton. Ehrmanin rahkajugurtin syön töitten jälkeen, se pitää nälkää hyvin, ja siinäpä se. Kaloreita kuluu alle 400 joten enempikin voisi syödä.  Enkä kyllä suosittele missään tapauksessa paastoamaan perjantaina tai viikonloppuna, silloin haluaa hemmottelua ja jotain pientä kivaa eikä askeettista meininkiä =) Mahalaukku pienenee paaston myötä, jos ei överisti syömäpäivinä syö ja nälkä vaivaa vähemmän.

Vierailija
8/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen parhaillaan ko. Dieetillä. Rakastan sitä! Olen laihtunut 3 vk noin 5 kg ja edelleen laskee. Dieettipäiväni on ma ja to. Silloin juon paljon vettä, aamulla kahvia, omenaa, mandariineja jne. En ole pitänyt henkeen ja vereen kiinni 500 kalorista, mutta kun syö tuollaista pientä niin ei ole niin paha. Siihen tottuu nopeasti. Usko pois. :) olin ennen nimittäin maailman huonoin laihduttaja ja nyt menee helposti.

NIIIN, normipäivinä syön tavallisesti, en vedä herkkuja koko ajan, syön oikean ruuan, aamupalaa ja juon edelleen paljon vettä. Kun ei vedä "perseitä olalle" vapaapäivinä niin dieetti toimii! Jarka vain!

Vierailija
9/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:09"]Minä olen parhaillaan ko. Dieetillä. Rakastan sitä! Olen laihtunut 3 vk noin 5 kg ja edelleen laskee. Dieettipäiväni on ma ja to. Silloin juon paljon vettä, aamulla kahvia, omenaa, mandariineja jne. En ole pitänyt henkeen ja vereen kiinni 500 kalorista, mutta kun syö tuollaista pientä niin ei ole niin paha. Siihen tottuu nopeasti. Usko pois. :) olin ennen nimittäin maailman huonoin laihduttaja ja nyt menee helposti.

NIIIN, normipäivinä syön tavallisesti, en vedä herkkuja koko ajan, syön oikean ruuan, aamupalaa ja juon edelleen paljon vettä. Kun ei vedä "perseitä olalle" vapaapäivinä niin dieetti toimii! Jarka vain!
[/quote]

Niin ja syön dieettipäivinä profeel juomia tai naturdiet juoman (suklaa banaani, suklaa jne) menee herkkufiilis ohi!

Vierailija
10/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, kävin juuri vetäisemässä lounaaksi kiinalaista ruokaa ja meni jättisatsi. Susheja laaja valikoima alkupaloiksi ja sitten iso lautasellinen riisiä ja kastikkeita. Taisin jo onnistua ahmimaan takaisin melkein sen mitä eilen säästin :-o Mutta heikotus ja inhottava olo meni sentään lopulta pois...

Ei nyt kyllä alku kauhean lupaavalta vaikuta, voi olla että käy kuten nro 6:lle. Mutta jokusen viikon aion yrittää ainakin.

Vierailija
11/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erilainen 5:2 - dieetti: viitenä päivänä viikossa lähes kokonaan ilman hiilihydraatteja ja vähemmällä lihalla. Paljon kasviksia. Viikonloppuisin juon ja syön ihan mitä huvittaa - ainakin kerran viikonlopussa noutoruokaa. Näin on lähtenyt yli 15 kiloa puolessa vuodessa; hidasta painon alennusta mutta onpahan ruokavalio, jota voin noudattaa loppuikäni. Kertaakaan ei muuten ole ollut nälkä. 

Epäilen, kuka tuota paastodieettiä nimittäin voi loppuikänsä seurata...ja loogisestihan dieetin lopetettuasi paino tulee takaisin, koska alat syödä ns. normaalisti taas. 

Vierailija
12/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieettipäivä on yhtä tuskaa ja nälättää hulluna JOS syö normipäivinä aivan hulluna ja kaikkea.

Vierailija
13/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:17"]Mulla on erilainen 5:2 - dieetti: viitenä päivänä viikossa lähes kokonaan ilman hiilihydraatteja ja vähemmällä lihalla. Paljon kasviksia. Viikonloppuisin juon ja syön ihan mitä huvittaa - ainakin kerran viikonlopussa noutoruokaa. Näin on lähtenyt yli 15 kiloa puolessa vuodessa; hidasta painon alennusta mutta onpahan ruokavalio, jota voin noudattaa loppuikäni. Kertaakaan ei muuten ole ollut nälkä. 

Epäilen, kuka tuota paastodieettiä nimittäin voi loppuikänsä seurata...ja loogisestihan dieetin lopetettuasi paino tulee takaisin, koska alat syödä ns. normaalisti taas. 
[/quote]

Mutta kun tavoitepaino on saavutettu vaihdat 6:1. Näin paino pysyy samana. Ei tuo ole mikään kaalikeitto DIEETTI jota ei voisi noudattaa vuosikausia

Vierailija
14/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:18"]

Dieettipäivä on yhtä tuskaa ja nälättää hulluna JOS syö normipäivinä aivan hulluna ja kaikkea.

[/quote]

Mä en oo yleensä syönyt, mutta tänään oli ihan kammottava nälkä ja heikotus aamupäivän, tuntui ettei nyt työpaikan lounasruokalan ruoat riitä, ja siksi menin kinkkiruoalle... Mutta ymmärrän kyllä että tämä ei ole tarkoitus että syö sitten normaalia enemmän paastopäivien välillä, eihän näin laihdu...

ap

Vierailija
15/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin vähän aikaa sitten, ja mulle oli kanssa kamalan vaikeaa. Tosin mulla sattui närästämään jo etukäteen enemmän kuin tavallisesti, ja varmaan sen takia kaikki yritykseni ylittyivät vähintään parilla sadalla kalorilla, kun halusin hiljentää närästystä syömällä.

Mula oli ongelmana myös se, että vaikka saatan normaalisti syödä joinain päivinä vähemmän ihan vain koska ei tee mieli tai en jaksa, niin nyt kun ei saanut syödä, en pystynyt ajattelemaan muuta kuin sitä ruokaa jota en saanut.

Vierailija
16/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee aivot säästöliekille diettipäivänä, ei ole koskaan vaikea olla syömättä - nälkä on vasta seuraavana päivänä. Mulle riittää 1-2 diettipäivää viikossa.

Diettipäviänä syön rasvattoman marjasmoothien aamulla (67 kaloria), lounaaksi 125 g rahkaa ja puolikas banaani, sokeritonta marjakeittoa, päivällinen normaalia kotiruokaa pieni annos ja illalla loput rahkasta ja banaanista. Tuliskohan tuosta 500-600 kaloria, en ole ihan pilkuntarkka.

Muina päivinä syön normaalisti 1500-1700 kalorin edestä.

Apn kannattaa tosiaan lisätä proteiinia, se pitää hyvin nälän. Esim nahattomassa broilerinfileessä on paljon syömistä!! Siihen sitten vihersalaattia lisukkeeksi.

Vierailija
17/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:17"]Mulla on erilainen 5:2 - dieetti: viitenä päivänä viikossa lähes kokonaan ilman hiilihydraatteja ja vähemmällä lihalla. Paljon kasviksia. Viikonloppuisin juon ja syön ihan mitä huvittaa - ainakin kerran viikonlopussa noutoruokaa. Näin on lähtenyt yli 15 kiloa puolessa vuodessa; hidasta painon alennusta mutta onpahan ruokavalio, jota voin noudattaa loppuikäni. Kertaakaan ei muuten ole ollut nälkä.  Epäilen, kuka tuota paastodieettiä nimittäin voi loppuikänsä seurata...ja loogisestihan dieetin lopetettuasi paino tulee takaisin, koska alat syödä ns. normaalisti taas.  [/quote] Mutta kun tavoitepaino on saavutettu vaihdat 6:1. Näin paino pysyy samana. Ei tuo ole mikään kaalikeitto DIEETTI jota ei voisi noudattaa vuosikausia

[/quote]

Joo, mutta kuka hullu haluaa pitää jotain muutamansadan kalorin päiviä loppuelämänsä? No okei, jokainen omalla tyylillään, mun oma 5:2 toimii minulle.

Vierailija
18/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:17"]Mulla on erilainen 5:2 - dieetti: viitenä päivänä viikossa lähes kokonaan ilman hiilihydraatteja ja vähemmällä lihalla. Paljon kasviksia. Viikonloppuisin juon ja syön ihan mitä huvittaa - ainakin kerran viikonlopussa noutoruokaa. Näin on lähtenyt yli 15 kiloa puolessa vuodessa; hidasta painon alennusta mutta onpahan ruokavalio, jota voin noudattaa loppuikäni. Kertaakaan ei muuten ole ollut nälkä.  Epäilen, kuka tuota paastodieettiä nimittäin voi loppuikänsä seurata...ja loogisestihan dieetin lopetettuasi paino tulee takaisin, koska alat syödä ns. normaalisti taas.  [/quote] Mutta kun tavoitepaino on saavutettu vaihdat 6:1. Näin paino pysyy samana. Ei tuo ole mikään kaalikeitto DIEETTI jota ei voisi noudattaa vuosikausia

[/quote]

Joo, mutta kuka hullu haluaa pitää jotain muutamansadan kalorin päiviä loppuelämänsä? No okei, jokainen omalla tyylillään, mun oma 5:2 toimii minulle.
[/quote]

Mitä hullua siinä on jos tottuu ko. Ruokavalioon. Aivan samalla lailla jollain voi olla sinun dieettisi yhtä tuskaa. 500 kaloria on aika paljon ruokaa päivässä jos osaa miettiä vähänkin. Esim. 1 omena n. 47 kaloroa, proteiinijuomat 150 kaloria (riippuu mausta) tai salaattia ja lihaa (riippuu lihasta) näkkileipä n. 50 kaloria kinkun tms kanssa.

Vierailija
19/19 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 13:20"]

[/quote]

[/quote]

Mun ei ainakaan ole tarvetta pitää tuota loppuelämääni, kun saavutan jonkin painon se myös pysyy siinä helposti. Esim kesän aikana pidin paussia, paino nousi jokapäiväisellä herkuttelulla reilun kilon ja sekin putosi viikossa pois kun palasimme normielämään ja kotiin lomalta. Eli satunnainen "kurinpalautuspäivä" riittää.

Tosin olen aina ollut normaalipainoinen mutta laihdutin tällä 4kg keväällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi