Canada Goose on out. Mikä superlämmin takki tilalle?
Joudun työn puolesta seisomaan paikallani pari-kolme tuntia päivässä läpi talven ulkona, myös -25 asteen pakkasessa. Minulla on oltava todella lämmin takki, mikään kevyt talvitakki ei todellakaan käy.
12 vuotta vanha Canada Goose vetelee viimeisiään ja se on sitäpaitsi jo out. Mikä takki tilalle? Fjällräveniä kehuu kaikki, mutta mikä on The Lämpimin?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 10:09"]
Miten se CG on "out"? Niin kauan kun tässä maassa on pakkanen ja viima "in" niin CG on mulla "in". Ihan sama mitä joku muu on asiasta mieltä.
[/quote]
Miksi ketään ei käyttänyt goosea 90-luvulla? Kylmä oli silloinkin...
Paljonko täyspitkä turkki maksaakaan...
Mulla on se kalliimpi Peakin untuvatakki ja sen kanssa ei ole kertaakaan tullut kylmä
Mua huvittaa tää, että ihmiset oikeasti uskoo että pitää maksaa lähemmäs tonni siitä, että ei pakkasella palele. Ei pidä. Melkein kaikista merkeistä löytyy oikeasti tulipalopakkasille sopivaa toppatakkia, jos ei etelämantereelle muuta.
Joutsen on lämmin, mutta ulkonäköön voisivat vähän enemmän satsata. Tylsiä, joskin sitten ajattomia.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:22"]
Joutsen on lämmin, mutta ulkonäköön voisivat vähän enemmän satsata. Tylsiä, joskin sitten ajattomia.
[/quote]
Niin samaa mieltä! Eivät näy seuraavan toppatakkitrendejä nimeksikään. Esimerkiksi neljä-viisi vuotta maailmalla muodissa olleet, viime talvena Suomeen rantautuneet niukkalinjaiset kevytuntuvatakit eivät näy kuuluvan Joutsenen naisten valikoimiin ollenkaan. Ainoastaan miehille pari mallia ko. takista, vaikka luulisi naisten olevan huomattavasti keskeisempi asiakassegmentti.
Muutenkin Joutsenen mallistossa näkyy, että tekevät takkeja vanhemmille rouvashenkilöille. Ilmeisesti he ovat ainoita, jotka tuovat rahaa firmaan? Jos suunnittelussa jatketaan samaa linjaa, pysyvät myös ainoina.
Joutsen ei ole lähellekään yhtä lämmin kuin Canada Goose, molemmat löytyy! CG on ehkä vähän massatuote, mutta todella lämmin! Suomessa kyllä menee lämmittävyys "muodikkuuden" edelle. Fjällräveniä ja Parajumpersia kehuttu yhtä lämpimiksi, mutta Parajumpers kuulemma uusi CG, eli käivin kokeilemassa sitä Fjällräveniä.
cg on ihan surkea ja rahantuhlausta
Entä mistä lämmin ja tuulenpitävä? Mieluiten sellainen, jossa ei ole turkista tai untuvaa. Tuulenpitävyys on ainakin rannikolla tärkeää.
Mulla myös Joutsen-takki, hupullinen ja noin puoliväliin reittä ylettyvä. Todella lupaavalta vaikuttaa. Ostin vasta viime keväänä alennusmyynnissä, joten kovilla pakkasilla en ole vielä päässyt testaamaan. Totta on että niillä on varsin ajattomia malleja. Minua se ei haitannut vaikka nuori nainen olenkin. Halusin ensisijaisesti käytännöllisen ja lämpimän takin, joka kestää vuosikausia :) Taisin Joutsenesta juuri täältä palstalta kuullakin...
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta kyselen että miksi pitää olla ulkona tulipalopakkasella?
Eli voi jättää menemättä töihin? Kaikki ei kulje autolla ja bussipysäkille kävellessä tulee vilu ja bussia odotellessa. Tai niin ainakin täällä Itä-Suomessa.
Mulla helly hansen, tarkenee vaikka t-paita alla