Canada Goose on out. Mikä superlämmin takki tilalle?
Joudun työn puolesta seisomaan paikallani pari-kolme tuntia päivässä läpi talven ulkona, myös -25 asteen pakkasessa. Minulla on oltava todella lämmin takki, mikään kevyt talvitakki ei todellakaan käy.
12 vuotta vanha Canada Goose vetelee viimeisiään ja se on sitäpaitsi jo out. Mikä takki tilalle? Fjällräveniä kehuu kaikki, mutta mikä on The Lämpimin?
Kommentit (54)
Minäkin testailin viime talvena myös Joutsenen takkeja, ja ne olivat ihanan kevyitä! Mutta pari miinusta niissä oli CG:iin verrattuna: huppu ei ole niin suojaava ja Joutsenet ovat makuuni liian "rouvamaisia". Kaikkia Joutsenen malleja en tosin varmasti ole päässyt testaamaan, kun Oulussa on melko pienet takkivalikoimat.
- 15
Osta suoraan Sinisalon tai Skottin kelkkatakki.
Ajattelin Sinisalon Powderilla pärjätä, ja Elloksen Áhká muuten.
t. viimetalvena -40, teki höpöä
Joutsenelle ääni täältäkin. Kaunis ja lämmin.
Joutsen. Erilaisia malleja, kannattaa katsella itselle sopiva malli. Toissa vuoden pakkasaamuina seisoskelin aamulla ulkona pelkkä kauluspaita untuvatakkini alla ja kyllä tarkeni! Tuet samalla suomalaista työtä.
Miten se CG on "out"? Niin kauan kun tässä maassa on pakkanen ja viima "in" niin CG on mulla "in". Ihan sama mitä joku muu on asiasta mieltä.
Itselläni on North Facen samantyyppinen untuvatakki kuin nuo Canada Gooset. Kyllä tarkenee. -25 asteen pakkasillakin voi vielä kulkea vetoketju auki. Hintakin oli puolet halvempi.
Prajumpersin logo on aivan JÄRKKYRUMA!! :(
Muuten ihan kivannäköinen takki, mutta logo pilaa sen. Luulen että tästä takista tulee - ellei ole jo- venäläisten uusi suosikki juurikin tuon pään kokoisen logon vuoksi.
Kylmällä ilmalla Canada Gooset eivät ole koskaan out.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 08:17"]mikä on The Lämpimin?
[/quote]
Turkki.
Tosin jos työn puolesta, niin työnantajahan sen määrää millä takilla seisot?
Todella kalliita nykyään ne Gooset.
Canada Goosessa on turkiskaulus. Miten se lämmittää, sehän on pelkkä koriste. Miten te viitsitte tukea turkiksia? Kuka itsekäs juntti vielä 2000-luvulla käyttää turkiskaulusta???Ei ole totta...hävetkää.
Untuvakin on aika kyseenalainen materiaali, itse olen pärjännyt täällä pohjoissuomessa ihan toppatakilla ja -housuilla, maksoi 2 euroa kirpputorilta. 30 asteen pakkasella fleece-kerrasto alle.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:03"]
Canada Goosessa on turkiskaulus. Miten se lämmittää, sehän on pelkkä koriste. Miten te viitsitte tukea turkiksia? Kuka itsekäs juntti vielä 2000-luvulla käyttää turkiskaulusta???Ei ole totta...hävetkää.
Untuvakin on aika kyseenalainen materiaali, itse olen pärjännyt täällä pohjoissuomessa ihan toppatakilla ja -housuilla, maksoi 2 euroa kirpputorilta. 30 asteen pakkasella fleece-kerrasto alle.
[/quote]Eihän se mikään kauluskoriste ole, vaan auttaa hengitysilman lämmityksessä, kun vetää hupun päähänsä. Sisällä on rautalanka jonka avulla siitä saa muotoiltua tunnelin hupun suulle. Koska se on kojootin karvaa, se ei jäädy eikä kastu pakkasessa hengitysilman kosteudesta.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:03"]
[/quote]Eihän se mikään kauluskoriste ole, vaan auttaa hengitysilman lämmityksessä, kun vetää hupun päähänsä. Sisällä on rautalanka jonka avulla siitä saa muotoiltua tunnelin hupun suulle. Koska se on kojootin karvaa, se ei jäädy eikä kastu pakkasessa hengitysilman kosteudesta.
[/quote]
Voi kojoottiparkaa :'(
Ihan uteliaisuudesta kyselen että miksi pitää olla ulkona tulipalopakkasella?
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 12:03"] Canada Goosessa on turkiskaulus. Miten se lämmittää, sehän on pelkkä koriste. Miten te viitsitte tukea turkiksia? Kuka itsekäs juntti vielä 2000-luvulla käyttää turkiskaulusta???Ei ole totta...hävetkää. Untuvakin on aika kyseenalainen materiaali, itse olen pärjännyt täällä pohjoissuomessa ihan toppatakilla ja -housuilla, maksoi 2 euroa kirpputorilta. 30 asteen pakkasella fleece-kerrasto alle. [/quote]Eihän se mikään kauluskoriste ole, vaan auttaa hengitysilman lämmityksessä, kun vetää hupun päähänsä. Sisällä on rautalanka jonka avulla siitä saa muotoiltua tunnelin hupun suulle. Koska se on kojootin karvaa, se ei jäädy eikä kastu pakkasessa hengitysilman kosteudesta. [/quote] Voi kojoottiparkaa :'(
[/quote]
Tiedätkö yhtään, millainen riesa pihoille tunkevat ja mm. lemmikkejä popsivat kojootit on esim. USAssa?
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:01"]
Ihan uteliaisuudesta kyselen että miksi pitää olla ulkona tulipalopakkasella?
[/quote]
No pitäähän sitä esim. koiria lenkittää tai mennä töihin
Jaahas eli nyt voikin ostaa itselleen CG:n takin, kun pissikset siirtyvät muihin merkkeihin.