Jokos teidän lapsilla kalsarit/pitkikset käytössä?
Kommentit (27)
Miten teidän lapset käyttää niitä pitkiä kalsareita?
Siis oikeasti mä en ymmärrä, vaikka meillä on kolme lasta. Mummo aina ostaa kalsareita ja ne on yöpukuina.
Esimerkiksi kouluun laitetaan kylmällä colleget, välifleecet ja toppikset. Mutta en koskaan laita housujen alle pitkiä kalsareita, koska sitten olisi sisällä kuuma.
Onko yleistäkin, että housujen alla on pitkikset?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:12"]
Miten teidän lapset käyttää niitä pitkiä kalsareita? Siis oikeasti mä en ymmärrä, vaikka meillä on kolme lasta. Mummo aina ostaa kalsareita ja ne on yöpukuina. Esimerkiksi kouluun laitetaan kylmällä colleget, välifleecet ja toppikset. Mutta en koskaan laita housujen alle pitkiä kalsareita, koska sitten olisi sisällä kuuma. Onko yleistäkin, että housujen alla on pitkikset?
[/quote]
No, kyllä meillä lapset käyttää talvella pitkiksiä ja kalsareita. Eikä sisälläkään tule kuuma. Tuttava perheessä myöskään lapset eivät käytä kalsareita koska sisällä tulee kuuma, mutta heillä onkin lämmöt ihan kaakossa. Heillä kyläillessä tuleekin aina hiki pintaan =)
En tiedä joko teinit käyttää, mutta farkkujen alla käyttävät legginsejä ainakin pakkasilla. Tokaluokkalaisella kuopuksella oli tänään collegehousut, joiden päällä ulkohousut, jotka riisui koulussa. Takin alla oli huppari ja t-paita. Myös pipo ja sormikkaan oli, kun fillaroi kouluun. Hän ei käytä pitkiä kalsareita oikeastaan kuin lasketellessa toppahousujen alla. Muulloin on aina collegehousut ja vk-housut tai toppikset kylmemmillä keleillä.
^^ entä jossei se koululainen halua laittaa kouluun niitä välihousuja, joten sama kai se on pitkikset+collarit+kuorihousut?
Ei tulisi mieleenkään käskeä lasten laittaa kaksia housuja sisällä ollessa. Ahdistaa jo ajatuskin. Ulos kevyttoppaa collegehousujen päälle ja talvella pakkasilla sitten villaa tai fleeceä toppavaatteiden alle. Eli talvellakaan emme käytä pitkiä kalsareita.
On, villa- ja silkkivillakerrastot on käytössä. Mulla myös.
Kukaan muu ei käytä kun nelivuotias, jolle aamulla ekaa kertaa moiset laitettiin.
Ei. Viime talvenakaan ei kertaakaan ollut pitkiä kalsareita. Nyt en ole edes varma, löytyykö kaapista sopivia.
Ei olllut, kun en oikein tajunnut tätä kylmyyden määrää. Yleensä syyskuussa on ensin ne +10 - +15 -kelit, jolloin laitetaan vaan ulkohousuja jalkaan ja takkia päälle ja sormikkaat ja ohuet pipot ja siinä vaiheessa tarkistan kylmemmän kelin vaatteet, ostan sopivat kalsarit ja kunnolliset hanskat, jos vanhat ovat liian pieniä tai rikki jne.
Nyt sitten harpattiin kesäkelistä nollakeliin yhdessä yössä ja laitoin lapsen onneksi välikerroksen kanssa päiväkotiin. Eivät olleet sitä kuitenkaan käyttäneet.
Huomiseksi on luvattu lämpimämpää, mutta taidan silti laittaa lapsille ne pitkät kalsarit alle.
Ei. Poika on sen verran kuumaverinen että tarkenee ilman pitkiä kalsareita vielä pakkasillakin.
Munkaan lapset ei koskaan käytä pitkiä kalsareita. Minkälaisessa tilanteessa niitä pitäisi käyttää?
Joo, minulla on :D Olen vilukissa pahimmasta päästä. Tänään meni vielä syksytakki, huppari, kaulahuivi, pitkikset ja farkut tyylillä, mutta huomen laitan pitkikset, farkut, villasukat, villapaidan, kaulahuivin, ja paksun, vuorellisen talvitakin :D t. 16v
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:46"]
Munkaan lapset ei koskaan käytä pitkiä kalsareita. Minkälaisessa tilanteessa niitä pitäisi käyttää?
[/quote]
No mä käytän ulkoillessa, sitten kylmemmällä ihann normaalisti pitkien housujen alla ulkona ja sisällä. Käytän aina silkkivillakalsareita. Lapsi ja mies käyttää samoissa tilanteissa.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:46"]Munkaan lapset ei koskaan käytä pitkiä kalsareita. Minkälaisessa tilanteessa niitä pitäisi käyttää?
[/quote]
Pakkasilla eikä syksyllä.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:46"]Munkaan lapset ei koskaan käytä pitkiä kalsareita. Minkälaisessa tilanteessa niitä pitäisi käyttää?
[/quote]
Pakkasilla eikä syksyllä.
[/quote] Kyllä niitä syksylläkin voi käyttää. Jos on esim. kylmä tuuli ulkona.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:46"]Munkaan lapset ei koskaan käytä pitkiä kalsareita. Minkälaisessa tilanteessa niitä pitäisi käyttää? [/quote] Pakkasilla eikä syksyllä.
[/quote]
Pakkasta voi olla myös syksyllä =) Marraskuu on vielä syys kuukausi ja silloin voi olla luntakin..
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:46"]Munkaan lapset ei koskaan käytä pitkiä kalsareita. Minkälaisessa tilanteessa niitä pitäisi käyttää? [/quote] Pakkasilla eikä syksyllä. [/quote] Kyllä niitä syksylläkin voi käyttää. Jos on esim. kylmä tuuli ulkona.
[/quote]
Kuen tänään oli, huh mikä viima!
Meillä ei vielä ole ollut kalsareita,mutta ulkohousut kyllä ja fleece välissä ja tuulitakki päällä.aattelin,et voi tulla sisällä kuuma.
kylmä tuuli tänään ollut,mulla oli kevyttoppis eikä yhtään liikaa.