Paljonko teillä on lainaa per nuppi?
Meillä n 250.000e per nuppi. Toki tuosta osa vivutettua.
Kommentit (62)
100 000,-, asunto-, auto- ja opintolainaa.
Olen ollut kohta jo kymmenenvuotta velaton.
80 000e, jossain vaiheessa pakko ottaa lisää kun tulee muutto isompaan asuntoon.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:38"]7, mitä järkeä? Ei mitään!
[/quote]
Niin, missä?!
Ei tietoa. Arviolta 100 000 euroa. Asunto, auto, remontti. Itsellä vielä noin 12 000 luottokorttivelkoja.
Olenkin ihan pa.
2800€ Mun opintolainasta ja autosta vielä osa maksamatta.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:38"]
7, mitä järkeä? Ei mitään!
[/quote]
Olla velaton on järjetöntä? No kun lukee jatkuvista irtisanomisista ja YT-neuvotteluista, niin on helpompi elää siinä vaiheessa kun tulee kenkää. Tuntuu, että tänäpäivänä mikään työpaikka ei enää ole varma.
Asuntolainaa jäljellä 140 tonnia ja muista lainoista en ole niin tarkasti perillä. Ehkä yhteensä jotain 200 tonnia, kummallakin siis noin 100 tonnia jos sen niin haluaa ilmoittaa. Selvitään hyvin lyhennyksistä ja arki pyörii raha-asioiden puolesta mukavasti, muulla ei oikein ole merkiystä.
0 €, asunto ollut oma jo kauan, 80 neliöö, uudehko rivari, asun yksin. Säästöjä on, mm. talon myynnistä. Olen 59 v.
0e, ja lainaa en ole ikinä ottamassakaan. En opintolainaa, en pikavippejä, en mtn. Saatan muuttaa mieleni sitten taloa katseltaessa, mutta mielummin säästäisin ja tekisin töitä sen verran, ettei lainaa tarvitsisi ottaa. En edes harkitse mtn sadan tonnin lainoja, vaikka saisinkin sitten joskus hyvän työn. t. 16v
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:35"]4, lainaa (esim sijoitusasunnosta) jota ap ei itse maksa, vaan vuokralainen maksaa/ lyhentää, mutta ap kantaa riskin.
[/quote]
Okei, kiitti tiedosta!
Noin 15 000 per pää, yhteensä siis noin 30 000. Laina on sijoitusasunnosta ja yhteinen. Omasta kodista lainaa ei ole, auto on vanha ja mökkiä ei ole, eikä myöskään tule. Tulot on säännölliset, muttei mitenkään valtavan isot. Molemmilla ihan varmat duunit, mulla vielä varmempi kuin miehellä. Palkkataso molemmilla sama, noin 2500 €/pää nettona.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:49"]
mutta mielummin säästäisin ja tekisin töitä sen verran, ettei lainaa tarvitsisi ottaa. En edes harkitse mtn sadan tonnin lainoja, vaikka saisinkin sitten joskus hyvän työn. t. 16v
[/quote]
Talon hinnan säästämiseen normaalituloilla menee kauan. Tämän säästämisen ajan asut vuokralla ja maksat vuokraa, kun voisit pikkusen suuremmalla rahalla maksaa pois ottamaasi asuntolainaa.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:49"]
mutta mielummin säästäisin ja tekisin töitä sen verran, ettei lainaa tarvitsisi ottaa. En edes harkitse mtn sadan tonnin lainoja, vaikka saisinkin sitten joskus hyvän työn. t. 16v
[/quote]
Talon hinnan säästämiseen normaalituloilla menee kauan. Tämän säästämisen ajan asut vuokralla ja maksat vuokraa, kun voisit pikkusen suuremmalla rahalla maksaa pois ottamaasi asuntolainaa.
[/quote]
Miksi on niin vaikea käsittää, että kaikki eivät halua taloa? Itsellä omistuskaksio, mutta ymmärrän varsin hyvin, että kaikki eivät halua elää vuosikausia tai vuosikymmeniä velkataakka jalassaan ja pelko sydämessä. Kyllähän vuokralla olo on huomattavasti huolettomampaa.
120 000e asuntolainaa ja sairaanhoitajana liksa käteen kuussa n. 1700 euroa kun päivätyö. Pärjäilee.
235 tonnia, josta auto 15. Asun yksin, pärjäilen kohtuullisesti. Työpaikka lähes satavarma.
0 e. Viime vuonna oli vielä neljä tonnia.
0€ ja näin on ollut koko aikuisen elämäni, näin aion myös jatkaa. N30