Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonnousun jakautuminen raskausaikana

Vierailija
23.09.2014 |

Hei! Kiinnostaisi kuulla, miten paljon teillä on raskaus aikana tullut painoa ja miten se on jakautunut :) Lähtöpaino ja karkeat arviot, paljon kiloja per raskauskomannes, tai millon alkoi kunnolla nousta, jos nyt ei tarkkaan muista. Hyvin vähän oon löytänyt tietoa aiheesta, ja jotkut laskurit nyt heittää niin pieniä painolukemia, että mielummin kuulisin ihan oikeita kokemuksia!

Itsellä nyt rv 19 ja odottelen miten tää paino alkaa nousta, kun nyt tullut 3 kiloa lisää. Eli onko jotain kaavaa, millon alkaa rytisee :D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata raskautua, niin ei tule kiloja! :)

Vierailija
2/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi, tuleeko lopussa enemmän vai alussa? Nyt rv 27 ja 2 kg tullut. Voiko jäädä alle kymmeneen jos ei syö kahden edestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tuli loppua kohden nopeammin lisää turvotusta. Yliajalla jopa toista kiloa viikossa. Toisella raskauskerralla tiesin jo olla panikoimatta aiheesta, vaikka nuori neuvolantäti jaksoikin olla huolissaan "syömisistäni" :-D Yhteensä kiloja taisi tulla parikymmentä ja neljä kuukautta synnytyksen jälkeen oli kadonnut 27kg ihan itsekseen. Eli jos on taipumusta turvotukseen niin loppuvaiheessa rytisee ja kunnolla. :-)

Vierailija
4/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:54"]

Muakin kiinnostaisi, tuleeko lopussa enemmän vai alussa? Nyt rv 27 ja 2 kg tullut. Voiko jäädä alle kymmeneen jos ei syö kahden edestä?

[/quote]

No luulis jotenkin, että noin vähän jos tullut tuohon menness, ei hirveille painokiloille päästä :) Itse en tosin ole 2 viikkoon käynyt vaa'alla, vaan viimeksi neuvolassa punnittu... varmaan tullut taas lisää, kun vatsa alkanut kasvaa kauheeta kyytiä. :)

ap

Vierailija
5/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minuakin kiinnostaa! Nyt rv 23 ja mennyt seuraavasti:

Rv 2-7 +3 kg

Rv 8 -2 kg

Rv 9-11 +/- 0 kg

Rv 11 + 1kg

Rv 12-20 +/- 0 kg

Rv  21-23 + 2 kg

Eli ekalla kolmanneksella yht + 2 kg ja tokalla tähän mennessä +2 kg. Bmi alussa 24, lihasta ja vähän läskiäkin. Jännä nähdä mihin päädyn, mutta noiden laskureiden mukaan +12 kg käppyrällä mennään. Tosin paino heittelee hurjasti ja nousee aina yhtäkkiä että vähän vaikeeta ennustaa...

Vierailija
6/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino 66kg. Ennen synnytystä 80kg. Wn osaa sanoa miten jakaantui mutta parissa viikossa tippui ennalleen. Lapsi nyt 3kk ja imetän. Paino 65kg jo pidemmän aikaa.

Vierailija
7/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi paino nousta vasta rv 18 jälkeen ja nousi nopeasti. Sitä ennen paino pysyi samana tai tippui hiukan. Rv 35 paino oli noussut vajaa 15 kg ja tämän jälkeen paino pysyi samana seuraavan kuukauden. Minulla nousi paino siis eniten toisella kolmanneksella. Kun paino alkoi nousta tulu mahakin oikein näkyviin. Olin ylipainoinen jo raskauden alussa ja herkuttelin käytönnössä joka päivä. 2 kg tuli mielestäni liikaa, muut kilot tippuivat 3 viikon sisään synnytyksestä.

Painon kertyminen on ihan yksilöllistä siksi ei mitään valmiita kaavoja löydykään.

Vierailija
8/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa viikko 18, ja alkaa vasta olla merkkejä painon nousemisesta. Sellainen puoli kiloa tullut viime viikolla tasaisesti, sitä ennen ei käytännössä ollenkaan. Painoni jopa laski aluksi.

Vierailija
9/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla la tällä viikolla ja painoa tullut 0kg.
ekan kolmanneksen aikana -6kg.
toisen kolmanneksen aikana -3kg.
viimeisellä kolmanneksella pikkuhiljaa paino tullut takaisin. Eli palauduin lähtöpainoon. Toisin sanoen olen kuitenkin laihtunut, sillä suurin osa tuosta "takaisin tulleesta" painosta on ihan lasta, lapsivettä, istukkaa jne. Minulla on koko vauvanaha edessä pyöreänä ja pinkeänä, ei ole tullut muualle tavaraa. Takaapäin ei edes huomaa, että oon raskaana. Hiukan on turvotusta jaloissa. Rinnat kasvaneet yhden kuppikoon. Olen lähtöpainoltani normaali. Kavereiden kanssa mietitty, että on kyllä niin yksilöllistä toi painon tulo, porukasta löytyy kaikkea +-0kg:sta +30kg:n.

Vierailija
10/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 14:32"]

Hei! Kiinnostaisi kuulla, miten paljon teillä on raskaus aikana tullut painoa ja miten se on jakautunut :) Lähtöpaino ja karkeat arviot, paljon kiloja per raskauskomannes, tai millon alkoi kunnolla nousta, jos nyt ei tarkkaan muista. Hyvin vähän oon löytänyt tietoa aiheesta, ja jotkut laskurit nyt heittää niin pieniä painolukemia, että mielummin kuulisin ihan oikeita kokemuksia!

Itsellä nyt rv 19 ja odottelen miten tää paino alkaa nousta, kun nyt tullut 3 kiloa lisää. Eli onko jotain kaavaa, millon alkaa rytisee :D

[/quote]

Kyllä tämä on hyvin yksilöllistä. Minula kertyi painoa alussa enemmän ja vatsa kasvoi nopeaan. Kaverilla melkein sama laskettu aika j aaivan päinvastoin. Lopussa olimme kutakuinkin saman kokoisia.

Vierailija
11/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus 31kg. Turvotti joka paikka. Nestettä siis.
Toka raskaus 8kg. Reisissä nestettä.
Kolmas raskaus n.17kg. Paino mahassa ja tisseissä,nestettä tasaisesti jaloissa.
Neljäs raskaus,nyt rv 29 ja painoa tähän mennessä tullut seitsemisen kiloa ja kaikki perseeseen ja mahaan -tai se kaikki,mitä siitä paljaalla silmällä näkyy.

Vierailija
12/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudessa ei noussut, kun voin huonosti. Sitten jostain viikolta 17 eteenpäin tuli 20-25 kiloa, hyvin tasaisesti joka viikko. Ei vaikuttanut mitä söin, tasaisesti nousi käyrä ja neuvolassa nuhdeltiin. Onneksi molempien raskauksien jälkeen laihduin ennalleni imetysaikana.

Vierailija
13/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa tuli 15kg melko loppuvaiheilla, viikon 38 jälkeen +1kg viikossa turvotusta. Toisessa raskaudessa tullut +16kg ja nyt vko 40. Tälläkin kertaa tullut reilu kilo viikossa parin viime viikon aikana turvotusta. Toivottavasti kuitenkin alle 20kg jään tälläkin kertaa. Lähtöpaino molemmissa raskauksissa ollut alipainon rajoilla.

Vierailija
14/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikä tässä voi olla ihan mitä vaan luvassa :) Ruokahalu ainakin on valtaisa, että sitä yritän vähän hillitä syömällä fiksusti, enkä joka pullaa ja suklaapatukkaa, mitä tekee mieli :D Mutta nähtävästi turvotus voi silti tuoda kiloja, teki niin tai näin :)

ap

Vierailija
15/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 18:59"]Elikä tässä voi olla ihan mitä vaan luvassa :) Ruokahalu ainakin on valtaisa, että sitä yritän vähän hillitä syömällä fiksusti, enkä joka pullaa ja suklaapatukkaa, mitä tekee mieli :D Mutta nähtävästi turvotus voi silti tuoda kiloja, teki niin tai näin :)

ap
[/quote]
Niin no, 12 voi lisätä vielä sen, että ekan raskauden kilot oli sulanut kahdessa kuukaudessa. Tokasta mentiin puolessa vuodessa miinuksen puolelle 8 kiloa ja kolmannesta jäi suurin osa synnärille ja loput +1kg lähti neljässä kuukaudessa..

Vierailija
16/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 12kg eikä mahaa ollenkaan. No ehkä pieni kumpu,jota ennemmin olisi luullut ylisyömisen tekemäksi. Tissit ja pemppu paisu. Vauva on nyt liki vuoden eikä kilot ole lähteneet mihinkään. Eikä kukaan,pidempään näkymätön tuttu usko lapsen olevan minun kun ei kuulemma näy raskauden merkkejä.

Vierailija
17/18 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 kg ja 7 jäi synnärille. Paino keskittyi näkymään lantio\vatsaseudulle ja sinne tuli arvetkin

Vierailija
18/18 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa tuli tasaisesti 11kg joista 6kg jäi synnärille ja loput 5kg lähti ekan 2 viikon aikana.

Tokassa raskaudessa tuli tasaisesti 7kg joista kaikki jäi synnärille. Kun vauva oli kuukauden niin paino oli lähtöpainoon -4kg.

Molemmissa raskauksissa BMI oli vähän ylipainon puolella ja söin normaalia ruokaa paljon. Ekassa raskaudessa herkkuja kului huomattavasti enemmän kuin tokassa.