Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako työhakemuksessa mainita 6 v hoitovapaa?

Vierailija
23.09.2014 |

6 v hoitovapaaputken jälkeen loppui vakituinen työ.

Kannattaako mainita hakemuksessa, että olin työstä pitkästä työsuhteesta peräti 6 v putkeen kotona?

Jos mainitsen, pääsenkö ikinä mihinkään haastatteluun? Ikää on 36 vuotta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/24 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:56"]

No eipä ihme että sait potkut kun olit 6 vuotta hoitovapaalla. Tämä on yksi syy, miksi oma työnantajani ei koskaan palkkaa lisääntymisikäisiä naisia tai miehiä, joilla on vakiintunut parisuhde ja lisääntymisikäinen vaimo/avovaimo.

Luulenpa, että aloittajalla ei juurikaan ole tsäänssejä työmarkkinoilla joten ihan turhaan miettii moisia juttuja, mitä laittaa hakemukseen ja mitä ei. On nimittäin vielä lisääntymisiässä ja kun noin helposti jää hoitovapaalle, niin työnantajan kantilta katsottuna voi olla pois jopa seuraavatkin kuusi vuotta.... Sitäpaitsi aloittaja on jo ehtinyt vieraantua työelämästä ja oman alansa kehityksestä.

Näin se vaan menee.

[/quote]

Höpöhöpö! Itse olin 8,5 vuotta hoitovapaalla kolmen lapsen kanssa ja mainitsin asian rehellisesti cv:ssä. Työllistyin ensimmäiseen hakemaani paikkaan ja olen ollut töissä siitä lähtien, kun nuorimmainen lapseni täytti kolme vuotta. Ei maailma ole niin mustavalkoinen. Paljoin on ihan itsestäkin kiinni. Itse olen nyt unelmatyössäni, omalla alallani, koulutustani vastaavalla paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:42"]

Mietipä toisinpäin. Haluaisitko oikeasti töihin paikkaan, jossa ei riitä ymmärrystä sille, että pienten lasten äidin paikka on kotona, jos vaan suinkin mahdollista?

[/quote]

Työnantajan kannalta tietysti on aivan mahtavaa jos kaikki työntekijät on kotona, eiks niin? Mietipä vähän.

Vierailija
24/24 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin että 6-v on pitkä aika olla pois töistä ja tulee taatusti ilmi