Oletko koko päivän pois töistä, jos auto ei lähde aamulla käyntiin?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten auton saa korjaamolle jos itse pitää lähteä töihin eikä voi jäädä päivystämään, että koskas se hinausauto tulee? Eihän ne hinausautot ihan heti pääse paikalle.
Hinuri vie. Sovit sen kanssa puhelimessa, mihin jätät auton avaimet ("oikean takarenkaan päälle") ja sovit, mille korjaamolle hän sen vie. Lähdet taksilla tms. töihin.
Ai ne tekee näinkin? Kiitos tiedosta! Ei siis ole koskaan tullut eteen tilannetta, että auto ei olisi lähtenyt käyntiin, mutta olen usein miettinyt, että miten toimin jos näin käy. Töihin matkaa 15km.
Teen töitä kotoa. Läppäri on aina mukana ja kotona telakka, näytöt ja muu tarvittava.
Vierailija kirjoitti:
Etätyö.
Mitä tuo etätyö tuottaa niinkun vientiin jolla tätä maata pidetään pystyssä? Ei mitään koska sitä voi tehdä vaikka Namibiasta käsin ja kukaan ei huomaa eroa. Meillä, joilla on oikea työ niin on velvoite olla myös siellä työpaikalla tekemässä sitä työtä. Aikoinaa firman omistaja lähetti poikansa hakemaan minut töihin kun auto teki stopin (55 km työmatka yhteen suuntaan ja todellakaan ei metropysäkkiä puhumattakaan muusta julkisesta missään) ja tuomaan takaisin. Olin työtä tekevä tuotantopäällikkö ja lattia seisoi jos en ollut paikalla. Auto oli tuolla välillä jotenkin ihmeellisesti varmaan itsekseen korjaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko väliä jos asuu maalla ja työpaikalle on vähintään 40km? Polkisitte tai tarpoisitte hangessa silloinkin tietysti?
Silloin kannattaa hieman satsata siihen autoon ja pitää se kunnossa, jos ei ole varaa ostaa parempaa.
Mikä se sellainen auto sitten on, mihin ei voi tulla mitään yllättävää vikaa?
Toimiva auto? Huollettu auto? Minulla on ollut oma auto käytössä 27 vuotta ja kertaakaan yksikään auto ei ole jättänyt minua tien päälle. Autoni on minulle yksi työväline ja luonnollisesti hoidan asiat niin, että se on kunnossa ja turvallinen.
Nykyisen autoni ostin viime vuoden lopulla ja se on ihan tavallinen volkkari.
Ehkä joillakin aloilla, luultavasti miesvoittoisilla. Mutta meillä ei valitettavasti noin ole. Kollega joutui käyttämään lomapäivän, kun ei halunnut palkatonta.