Oletko koko päivän pois töistä, jos auto ei lähde aamulla käyntiin?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran auto hajosi aamulla, menin taksilla. Kollega jäi kerran jumiin autolla kinokseen. Ei siitä kyllä mitään palkallista vapaapäivää saa. Palkaton se on, ellei saa käyttää vuosilomapäivää..
Sitä varten on pekkaset ja joustovapaat, että saa hoidettua tämän tyyppisiä aikuisten ihmisten asioita.
Yhä vieläkin ihmettelen millaisilla ritsoilla joku kehtaa ajaa.
Auto ei ole minulle oman egon jatke.
Palkattomalla sitten, jos muuhun ei ole varaa. Ei työnantajan tarvitse minun ongelmistani maksaa.
Soitan vakuutusyhtiöön, hyödynnän kaskoni. Ne tuo mulle vara-auton ja hinaa ropposen huoltoon.
Mihin ap tässä miestä tarvitsee? Onko perheen ainut puhelin hänellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran auto hajosi aamulla, menin taksilla. Kollega jäi kerran jumiin autolla kinokseen. Ei siitä kyllä mitään palkallista vapaapäivää saa. Palkaton se on, ellei saa käyttää vuosilomapäivää..
Sitä varten on pekkaset ja joustovapaat, että saa hoidettua tämän tyyppisiä aikuisten ihmisten asioita.
Matalapalkka aloilla ei välttämättä ole varaa kuin johonkin muutaman satasen tai tonnin vanhaan autoon ja on tosiasia että niihin voi tulla vikaa ja herkemmin kuin uusiin. Eikä vanhoissa autoissa ole mitään sijaisauto-huolenpitosopimuksia, vakuutuksia tms. josta tuotaisiin uudenkarhea sijaisauto pihaan.
Minulla kerran hajosi pyörä työmatkalla. Raahasin sen töihin, kun rengas ei pyörinyt. Soitin töihin, että tulen vähän myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Etätyö.
Meillä voi tehdä vain etukäteen sovitusti. Etätyöpäiviä saa rajoitetusti, joten konetta ei kannata turhaan kuljetella mukana varmuuden varalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Maalla" autojen keski-ikä lähentelee 20 vuotta. Ei se aina ole oma valinta.
Tuskin saisivat sijaista, menen taksilla.
Miten auton saa korjaamolle jos itse pitää lähteä töihin eikä voi jäädä päivystämään, että koskas se hinausauto tulee? Eihän ne hinausautot ihan heti pääse paikalle.
Ei ole kertaakaan käynyt noin, mutta kerran akku tyhjeni työpaikan parkkipaikalle. Hinauspalvelu pelasti kymmeneltä illalla.
Ehkä mä voisin sitten sen puoli kilometriä kävelläkin.
2 km työmatka, eli kuljen muutenkin kävellen. Jos olisi 20km eikä julkisia kulkisi, soittaisin töihin ja pitäisin palkattoman.
Vierailija kirjoitti:
Miten auton saa korjaamolle jos itse pitää lähteä töihin eikä voi jäädä päivystämään, että koskas se hinausauto tulee? Eihän ne hinausautot ihan heti pääse paikalle.
Hinuri vie. Sovit sen kanssa puhelimessa, mihin jätät auton avaimet ("oikean takarenkaan päälle") ja sovit, mille korjaamolle hän sen vie. Lähdet taksilla tms. töihin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä priorisoisi tuossa tilanteessa kiireisimmäksi tehtäväksi auton saamisen heti korjaukseen, jos töihin on ilman autoa vaikea päästä. Toki joku kirurgi tai vastaava saattaa joutua pakon edessä lähtemään vaikka taksilla töihin, mutta suurimman osan työssä ei ole kenenkään hengestä kyse. Papereita ehtii pyöritellä myöhemminkin.
On Tätä tapahtunut 10 vuoden aikana 2 kertaa.
Auto oli rikki, bussi oli jo mennyt.
Ei voi muuta kuin ilmoittaa asia töihin ja ottaa rokulipvä.😖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyö.
Meillä voi tehdä vain etukäteen sovitusti. Etätyöpäiviä saa rajoitetusti, joten konetta ei kannata turhaan kuljetella mukana varmuuden varalta.
Etukäteen on ilmoitettava kirjallisesti esimiehelle yksityiskohtaisesti mitä tehtäviä etätyöpäivänä aikoo hoitaa, jotta hakemus menee läpi.
Juu olen, työmatkani on n. 400 m, kuka tuommoisen jaksaa kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinuri vie. Sovit sen kanssa puhelimessa, mihin jätät auton avaimet ("oikean takarenkaan päälle") ja sovit, mille korjaamolle hän sen vie. Lähdet taksilla tms. töihin.
Kaupungissa ei uskalla noin toimia.
Soittaisin miehelle, jos se ei osaisi neuvoa millä mä saan sen käyntiin, niin soitto hinausautolle ja pajalle. Auto on sen verran uusi, että bensa varmaan olisi vaan loppu, kaunnu kainaloon autotallista ja 2 km huoltsikalle.
Sitten vähän päivän ohjelmasta riippuen taksi.(25 min ja perillä), soitto myöhästymisestä ja bussi (matkaan menee toista tuntia), saldovapaa tai jos läppäri on kotona voi tehdä etänä.
Miehen työ on mun työn naapurissa, paluumatka hoituisi siinä.
Mikä se sellainen auto sitten on, mihin ei voi tulla mitään yllättävää vikaa?