Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoulussa odotetaan reippautta vähän liikaakin

Vierailija
24.08.2021 |

Sain tänään hoitajalta palautetta, että lapseni oli mennyt lukkoon tilanteessa jossa oli pitänyt toimia ohjeen mukaan ja vastata suullisesti tehtäviin (jotain eskaritehtäviä sekä rytmitystä käsillä taputtaen). Hoitaja sanoi vakavalla äänellä, että lapseni ei ollut yhtään tullut mukaan. Että aijai, ja voisitteko kotona puhua tästä, että kaikki osallistuu vuorollaan.

En saanut sanottua muuta, kuin että lapseni on hitaasti lämpiävä ja jännittää uusia asioita. Kotona nyt mietin että nytkö se jo alkaa, että täytyy olla ulospäinsuuntautunut moniosaaja :(

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli viestiä, että lapsi kyseenalaistaa eskarin sääntöjä. Sitten selvisi, että lapsi kysyi monessa tekemisessä perusteluja asioille. Miksi hänen ja Matin pitää jättää kenkänsä aina ulkoeteiseen, kun muut saavat tulla kengissään naulakoille asti (koska siellä naulakolla ei ole tilaa kaikille kengille, niin nämä pojat joutuvat sukkasillaan hipsimään muiden sisälletuomassa hiekassa). Miksi täytyy viitata, jos haluaa puheenvuoron, mutta viittaajilta ei koskaan kysytä, vaan ne huutelijat saa sanoa sanottavansa.

Totesin lapselle, että jos huomaa olevansa fiksumpi kuin eskariope, niin kannattaa vain olla hiljaa ja ajatella, että yksi ihminen ei tulevaisuuttani tuhoa.

Vierailija
42/50 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas sanottiin, että lapsi liian kiinni äidissä. Kuulemma sanoo välillä, että on äitiä ikävä. Mitä ihmettä? Eikö ole ihan luonnollista, että 6v lapsella on välillä äitiä ikävä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas sanottiin, että lapsi liian kiinni äidissä. Kuulemma sanoo välillä, että on äitiä ikävä. Mitä ihmettä? Eikö ole ihan luonnollista, että 6v lapsella on välillä äitiä ikävä?!

6-vuotias on ollut jo monta vuotta päiväkodissa ja isovanhempien luona monia öitä kerralla ja käy harrastuksissa. Taaperolla voi olla äitiä ikävä, ei kuusivuotiaalla.

Vierailija
44/50 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa myös Hidasta elämää.

Hätäillen voi tulla sutta ja sekundaa.

Vierailija
45/50 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko eskari on jotenkin todella yliampuvaa. Monesti tehnyt mieli näiden vuosien aikana sanoa, että vähempikin riittäisi. Eikä edes tarvitsisi olla joka päivä.

Vierailija
46/50 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitse olla koko ajan välipalaa.

Pysyy hyvin suu terveenä.

Vierailija
47/50 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6-vuotias on ollut jo monta vuotta päiväkodissa ja isovanhempien luona monia öitä kerralla ja käy harrastuksissa. Taaperolla voi olla äitiä ikävä, ei kuusivuotiaalla.

Tottakai voi olla äitiä ikävä. Aika kylmää kyytiä tämä nykyaika lapsille. Itse olen 35v ja useinkin vieraassa tilanteessa tulee tuttuja rakkaita ikävä, miksei äitiäkin.

Vierailija
48/50 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole koskaan ikävä puolisoasi, et laita keskellä päivää viestiä?

Vierailija
49/50 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja eskarissa?

Vierailija
50/50 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äh. Ota tuo semmoisena, että hoitaja sanoi sen siksi, että tiedätte missä mennään. Toki lapsen kanssa voi kotona keskustella asiasta, että jännittääkö vai mikä on ja voi rohkeasti mennä mukaan vaan jos haluaa eikä tarvitse jännittää tai pelätä. Tuskinpa hoitaja tarkoitti tuolla mitään negatiivista ja pahaa.He tekevät työkseen siellä huomioita joista kertovat vanhemmille, jotta vanhemmat tietävät missä mennään. Ota ihan rauhassa ja anna asian olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme