Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen hankkiminen sinkkuna (hedelmöityishoidoilla)?

Vierailija
24.08.2021 |

Onko täällä ketään, joka olisi sinkkuna hankkinut lapsen hedelmöityshoidoilla? Miten lapsen kanssa on sujunut, millaiset tukiverkot pitäisi olla, jos haluaisi hankkia lapsen "yksin"?

Taustaa sen verran, että olen aseksuaali nainen ja sen vuoksi omasta tahdostani sinkku (en halua romanttista/seksuaalista parisuhdetta). Toivoisin siitä huolimatta, että voisin saada jossain vaiheessa lapsen (olen vähän alle 30v eli iän puolesta ei ole mikään hirveä kiire).

Aihe varmaan herättää tunteita, joten pidetäänhän kommentoiti asiallisena. Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto :)

Vierailija
2/5 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut. Alussa oli rankkaa, kun vauvalla oli koliikki ja korvatulehduskierre. Sain sukulaisilta hoitoapua, että sain edes auttavasti nukuttua. Ajanmittaan ja korvien putkituksen jälkeen helpotti. Meillä on mennyt tosi hyvin kokonaisuutena ja lapsi on jo yläasteella. Hän on iloinen ja pärjää koulussa ja hänellä on paljon kavereita. Meillä on ollut hyvä suhde mielestäni. Kenenkään elämä ei ole täydellistä ja esim. puolella hänen kavereistaan ovat vanhemmat eronneet sillä välin, kun he ovat tunteneet toisensa eli ehkä nekään perheet eivät ole sitten olleet täydellisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis vauva-aika voi olla raskasta ja täytyy jostain saada apua, jotta ei kerry pahaa univelkaa. Ja sairastumisten varalta, mitä, jos sä esim saat 40 asteen kuumeen tai joudut sairaalaan? Koronaa jne alkaa pelätä ihan erilailla, jos on lapsen ainoa vanhempi.

Vierailija
4/5 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella oikeus vanhempiin

Vierailija
5/5 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos eilisille kommentoijille. 

Nuo tukivekot vähän mietittyvät. Vanhempani asuvat eri paikkakunnalla (reilun 200 km päässä), mutta harkitsen juuri asunnon ostamista omalta paikkakunnaltani. Täällä olisivat ystäväni, jotka ovat tosin lapsettomia.

Olen alkanut pohtinut pitäisikö sittenkin harkita muuttoa vanhempieni kotipaikkakunnalle (työni tulee jatkossakin olemaan pääasiassa etätyönä tehtävää), mutta sieltä en välttämättä haluaisi ostaa asuntoa omaksi. No, ehkä nämä kuviot tästä vielä selkenevät. 

ap