Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en ikinä ikinä ikinä muuttaisi putkiremontoitavaan asuntoon

Vierailija
22.09.2014 |

Olen katsonut tuota putkiremontti-ohjelmaa, täysi painajainen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asunnot ovat putkiremontoitavia joskus.

Vierailija
2/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja siksi maksatkin valmiin asunnon hinnassa putkiremontista 50 000 kun remontin todellinen hinta olisi ollut 30 000.

Kukin täällä valitsee mistä maksaa. Ja putkiremontit nyt tulevat ja menevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta minä en muuta sellaiseen jossa on tulossa putkiremontti mun asumisen aikana.

Vierailija
4/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin sellaisessa asunnossa vuokralla, eikä se nyt niin kamalaa ollut.

Vierailija
5/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:46"]

Juu, mutta minä en muuta sellaiseen jossa on tulossa putkiremontti mun asumisen aikana.

[/quote]

mistä sinä tiedät että kauanko asut siinä? Esim meillä saattaa olla putkiremontti 15 vuoden kuluttua. Pitäisikö sen takia nyt vaihtaa asuntoa ;)

Vierailija
6/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No, jos ei kestä muutaman viikon epämukavuutta, niin ei ole pakko.

Vierailija
7/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkiremontti vs. 10 vuoden välein muuttohelvetti putkiremppaa karkuun. Valitsen putkirempan ja muutan siksi aikaa kalustettuun asuntoon :)

Vierailija
8/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin hirveää luullakseni ole, ja riippuu varmaan rakennustavasta. Meillä on vm 76-luvun kerrostalo, jossa putket on pintavetoina, ja viemärit muovia. Eli seiniä ei tarvinne repiä ihan montuille, jos ei samalla tehdä sähköjä. Sitten se on hirveää. Minä en muuta tästä mihinkään, kun tykkään sijainnista ja pohjasta ja muutenkin. Nykyajan kerrostaloista ei useinkaan löydy semmoista plussaa kuin pyykkitupa matonpesumahdollisuudella ja kylmäkellari ja askarteluhuone. Meillä on askarteluhuoneessa kuntosali. Laina on jo maksettu, niin kai putkiremppalaskustakin selvitään.

Vierailija
9/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Että jos on muuten aivan upea asunto ihanalla paikalla, niin pakko muuttaa pois kun putkiremppa tulee?

Vierailija
10/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden välein muutto putkiremppaa karkuun???

Missä tehdään niin usein putkiremppa?

Tämä talo on rakennettu 1995 eli 20 vuotta sitten ja ei ole kyllä tulossakaan minkään sortin putkiremonttia...

Vierailija
11/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin vm -68 rivarinpätkän, jossa oli putkiremppa alkamassa. Asuin remontin ajan mummoni tyhjässä kämpässä lasteni kanssa. Eihän sinne ole pakko muuttaa heti, jos rahkeet riittää. Ostin kun halvalla sain ;) ja oli hyvä kauppa. Asunto oli päädyssä ja remontti sattui alkamaan juuri siitä päästä.

Vierailija
12/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 15:05"]

10 vuoden välein muutto putkiremppaa karkuun???

Missä tehdään niin usein putkiremppa?

Tämä talo on rakennettu 1995 eli 20 vuotta sitten ja ei ole kyllä tulossakaan minkään sortin putkiremonttia...

[/quote]

Meinaako ne sitten purkaa koko talon, sitten kun putket alkaa hajoilemaan? Kyllä kaikissa taloissa - jopa ihan uusissa - putkiremontti on jossain vaiheessa tulossa.

Vierailija
13/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:59"]

Ei se nyt niin hirveää luullakseni ole, ja riippuu varmaan rakennustavasta. Meillä on vm 76-luvun kerrostalo, jossa putket on pintavetoina, ja viemärit muovia. Eli seiniä ei tarvinne repiä ihan montuille, jos ei samalla tehdä sähköjä. Sitten se on hirveää. Minä en muuta tästä mihinkään, kun tykkään sijainnista ja pohjasta ja muutenkin. Nykyajan kerrostaloista ei useinkaan löydy semmoista plussaa kuin pyykkitupa matonpesumahdollisuudella ja kylmäkellari ja askarteluhuone. Meillä on askarteluhuoneessa kuntosali. Laina on jo maksettu, niin kai putkiremppalaskustakin selvitään.

[/quote]

Kyllä kylppärit revitään, koska 70-luvun määräykset ja vaatimukset kosteille tiloille ei olleet samalla tasolla kuin nykyään; siis kylppäreissä ei ole riittäviä kosteussuojauksia suihkua vartyen, kun kylppärit oli tehty ja suojattu ammeille. Vaikka putket olisivat pintamallia, märkätilojen kosteussuojaus edellyttää seinien ja lattian repimistä.

Ja itse asiassa, järkevä putkiremontti on juurikin sellainen, jossa tehdään sähköt, ilmanvaihdot ja mielellään vielä datakaapeloinnitkin.

Vierailija
14/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 15:15"]

Kyllä kylppärit revitään, koska 70-luvun määräykset ja vaatimukset kosteille tiloille ei olleet samalla tasolla kuin nykyään; siis kylppäreissä ei ole riittäviä kosteussuojauksia suihkua vartyen, kun kylppärit oli tehty ja suojattu ammeille. Vaikka putket olisivat pintamallia, märkätilojen kosteussuojaus edellyttää seinien ja lattian repimistä.

Ja itse asiassa, järkevä putkiremontti on juurikin sellainen, jossa tehdään sähköt, ilmanvaihdot ja mielellään vielä datakaapeloinnitkin.

[/quote]

No tuon kylpyhuone remontinhan voi kyllä tehdä ihan itsekin - ei sitä varten taloyhtiön putkiremppaa tarvitse odotella. Monestihan tuollaiset isommat remontit tehdään ennen kuin itse muutetaan asuntoon, laitetaan ensin kaikki mieleiseksi ja sitten vasta tuodaan tavarat. J

Vierailija
15/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 4 vuotta sitten asunnon, jossa oli juuri alkamassa putkiremontti. Mukavasti tulisi voittoa näilläkin asuntomarkkinoilla, jos nyt sen myisin. Putkiremontista ei ollut asumishaittaa, koska muutin vasta kun se oli valmis. Samalla sain kätevästi tehtyä asuntoon muutakin remppaa. 

Vierailija
16/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 14:50"]

[/quote]

No, jos ei kestä muutaman viikon epämukavuutta, niin ei ole pakko.

[/quote]

kaverin asunnossa putkiremppa alkoi kesäkuussa ja seuraavassa maaliskuussa ei ollut valmiina vielä...  

tapahtui punavuorenkadulla 

Vierailija
17/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 15:15"]

[/quote]

No tuon kylpyhuone remontinhan voi kyllä tehdä ihan itsekin - ei sitä varten taloyhtiön putkiremppaa tarvitse odotella. Monestihan tuollaiset isommat remontit tehdään ennen kuin itse muutetaan asuntoon, laitetaan ensin kaikki mieleiseksi ja sitten vasta tuodaan tavarat. J

[/quote]

Sinä puhut nyt kylpyhuonerempasta ulkonäkomielessä. Putkiremonttia ei tehdä siksi. Putkiremontissa se sinun itse laittamasikin kylppäri revitään, ei sun laattoja siellä säästellä. Varsinkin vanhemmissa kämpissä (kun ei ollut vielä taloyhtiön hallityksen hyväksyntävaatimusta isommille rempoille), jotkut laatoitti esim. suoraan vanhan muovitapetin päälle. Mitä siellä alla onkaan - sama huono riittämätön, ei nykyvaatimusten mukainen kosteussuojaus.

Katsos kun taloyhtiössä et omista edes seiniä, ainoastaan kämpän hallintaan oikeuttavat osakkeet. Kun putkiremppa tulee, siinä lähtee sun laatat kun uudet suojaukset tehdään.

Vierailija
18/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöiltä vaaditaan kunnossapitosuunnitelmaa 5 vuoden ajalle. Ei todellakaan kannata alkaa mitään kylpyhuoneremppoja tehdä jos muuttaa niin vanhaan taloon että todennäköisyys putkiremontille lähivuosina on suuri, tarkistamatta ainakin tuota kunnossapitosuunnitelmaa. Taloyhtiö omistaa rakennuksen ja asunnot ja on vastuussa kaikille osakkaille siitä, että heidän omaisuttaan hoidetaan hyvin. Ja jos sen kylpyhuonerempan on itse tehnyt, putkirempan aikana kylppäri todellakin revitään, tehdään märkäeristykset ja laatoitetaan uudelleen. Jotain sekoittajia, käsienpesualtaita ja vessanpyttyä voi olla mahdollista saada säilytettyä ja uudelleen asennettua, mutta ei todellakaan jätetä märkäerityksiä tekemättä siksi että joku ei halua että sen itse laittamia kaakeleita rikotaan.

Vierailija
19/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No tuon kylpyhuone remontinhan voi kyllä tehdä ihan itsekin"

Kylpyhuoneremppa ei ole sama asia kuin putkiremppa. Itserempattu kylppärisi ei ole putkirempattu.

On pakko ihmetellä miten toopeja jotkut on, kun putkiremppaa suunniteltaessa mouhotaan että mun kylppäriä ei sitten saa hajottaa, just 10 vuotta sitten me rempattiin ja niin kalliit laatatkin laitettiin. Voivoi, olisit ostanut oman asunnon etkä osaketta - ei se ole tarkalleen ottaen sinun kylppärisi.

Vierailija
20/20 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukon asunnossa on juuri parhaillaan menossa putkiremontti, saman tien tehdään sähköt uudestaan pintaremonttina (55 vuotta vanha kerrostalo). Saas nähdä, koska appi pääsee takaisin kotiinsa ja miltä siellä sitten näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi