Jos saisit pyyhkiä elämästäsi yhden vuoden pois kokonaan niin minkä pyyhkisit ja miksi?
Itse ehkä sen vuoden kun sairastuin syöpään ja kärsin kamalasti rankoista syöpähoidoista. Tai ehkä vuoden, joka edelsi avioeroa. Se oli niin raskasta aikaa henkisesti, että olen siitä näin vuosikymmenenkin jälkeen osittain traumatisoitunut, mies petti jne.
Kommentit (18)
Tämä on hankala, sillä jokaiseen vuoteen mahtuu myös jotain mitä en haluaisi pois.
Ehkä valitsisin kuitenkin vuoden 2016, koska sinä vuonna ei tapahtunut mitään erityistä hyvää, mutta pahaa senkin edestä (tapasin miehen, johon rakastuminen vei mielenterveyteni enkä olisi halunnut tavata koko miestä ollenkaan).
Tämän vuoden 2021. Äitini kuoli ja itse sairastuin vakavasti samaan aikaan ja vietin pitkän aikaa sairaalassa ja neljä kuukautta vielä kotona vuodepotilaana.
2020: ero pitkästä suhteesta, lomautus ja muuta kivaa. Koronan vuoksi ei voitu tehdä paljon mitään. Vois hyvin olla ilman.
2010. Tutustuin mieheen, johon jälkikäteen katsoen ei olisi kannattanut tutustua ollenkaan. Monta vuotta hukkaan ensin huonossa parisuhteessa, sen jälkeen vuosia siitä toipuessa. Perhehaaveet jäivät sinne.
Eli joo, aika selvää miksi juuri tuo vuosi omalla kohdalla :) Ja ketään muuta en tyhmistä valinnoistani syytä kuin itseäni.
Menneisyyteen puuttuminen vaikuttaa tulevaisuuteen.
Itse pyyhkisin pois ensimmäisen elinvuoteni, ei olisi tarvinnut myöhempien vuosien tuskaa ja paskaa kestää.
2019 koska silloin kuoli läheisiä ja alkoi elämän pahimmat kriisit jotka ovat edelleen päällä.
1999, asuin yhdessä idiootin kanssa.
2012 ehdottomasti. Perusturva järkkyi ja hetken näytti etten selviä vastoinkäymisistä. Onneksi selvisin, mutta trauma jäi.
Vuodesta 2009 alkaen kaikki vuodet tähän päivään asti. Elämä on ollut pelkkää sontaa tuosta alkaen eikä mikään tule muuttumaan jatkossakaan.
2014. Tuona vuonna karikoita parisuhteessa. Niistä selvittiin kuitenkin.
Mä poistaisin vuoden 1990 koska silloin tuli tehtyä yksi huono valinta (tai ehkä oikeammin "ajautuminen") jonka seurauksista kärsin yhä edelleen.
Senkin jälkeen on ollut pskoja vuosia, mutta ihan jokainen juontaa juurensa tuonne asti ja ilman tuota ei olisi ollut näitäkään.
Minulla ei riitä yksi eikä kaksi vuotta vaan pyyhkisin koko 2010-luvun pois. Siihen sattui niin paljon ikäviä asioita ja olin monen vuoden ajan masentunut. Tämä vuosi on mennyt paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei riitä yksi eikä kaksi vuotta vaan pyyhkisin koko 2010-luvun pois. Siihen sattui niin paljon ikäviä asioita ja olin monen vuoden ajan masentunut. Tämä vuosi on mennyt paremmin.
Omalta osaltani arvioisin 1990-luvun elämäni parhaimmaksi ja samalla myös kauheimmaksi elämänvaiheekseni.
Täällä on useampikin komentoija maininnut parisuhteen loppumisen tai kriisiytymisen. Itselläni ei ollut mainostamallani 1990-luvulla vielä parisuhdetta, vaikka muutaman kerran pääsin parittelemaan, mutta näin vuoden 2021 näkökulmasta voin ymmärtää heitä.
Sen kun minua vainonnut perhe bongasi minut pienenä lapsena. Olisin säästynyt monelta pahalta.