Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua alaselkään?

Vierailija
21.09.2014 |

Alaselkäni on viimeisen puolenvuoden ajan ollut erittäin kipeä ja se on ihan jumissa. Olen käynyt hierojalla ja siitä oli hetkellisesti apua, mutta kipu palasi..:(
Tuntuu siis että alaselkä menisi pois paikoiltaan ja se pitäisi saada jotenkin naksautettua paikoille että kipu lähtisi, mutta siis paikoiltahaan se ei ole mennyt mutta lähinnä kipu kuvastaa tuota.. Tunnetta on vaikea kuvailla mutta alaselkä tuntuu myös todella jäykältä.. Hierojalla ramppaaminenkin tulee todella kalliiksi pitkän päälle

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalille, mars!

Vierailija
2/7 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssarilta hakemaan syvien lihasten treeniohjeet. Omatoimisesti voit nyt ehkä jo aloittaa lankkupidot. Mulla oli samaa, johtui mulla notkoselästä ja lihakset ei jaksanut tukea selkää oikeaan asentoon. Helpotusta parissa viikossa, kuukauden jälkeen ei tunnu välttämättä missään.

Hieronta ei poista kivun syytä, sen takia se ei vaikuta pitkään. Pidempi aikainen helpotus löytyy osaavan fysioterapeutin avulla. Suosittelen lämpimästi! :) Lääkäriltä sain vain vahvoja särkylääkkeitä, eikä niistä siis ollut oikeastaan mitään apua, muuten kuin hetkellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 3:lla täyttä asiaa. Kunnon ohjeilla voimaa syviin lihaksin ja särky helpottaa nopeasti.

Vierailija
4/7 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkaikkea pakara ja takareidet kuntoon kovalla treenillä höystettynä syvillä vatsalihaksilla. Muutamassa viikossa huomaat että alaselkä ei olekaan enää kipeä.

Vierailija
5/7 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti ohjeista, tosiaan lihaskunto on kesän aikana hieman unohtunut ja varsinkin syvät lihakset unohtuvat helposti :) niitä siis harjoittamaan! Ap

Vierailija
6/7 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainioita vinkkejä! Lisäisin vielä McKenzie "jumpan". Vie akuutin kivun nopeammin pois kuin lihasrelaksantit, jotka toimii mulla lähes yhtä hyvin kuin kalkkitabletit.

http://www.anterior.fi/mik%C3%A4li-selk%C3%A4-%C3%A4killisesti-kipeytyy-noudata-seuraavia-ohjeita

Googlella lisää McKenzie-juttuja.

Vierailija
7/7 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa "alaselkä voimistelu": löytyy esim. http://www.askokorpela.fi/yksityi/Terveys/Selka/Selka-KahdeksanYleistaHarjoitusliiketta.htm.

Liike 1 venyttää hyvin kun on kipeä, 4 muistaakseni myös yllättävän hyvä rentouttamaan.

Itsekin voi hieroa pitämällä nystyräistä keskikokoista pilatespalloa tms. tai vaikka sellaista kaksipampulaista hierontarullaa alaselän eri kohdissa (lattian ja selän välissä).

Alaselän kipeys johtuu usein myös kireyksistä, etenkin pakaralihaksessa. Venyttele niitäkin ihan perusliikkeillä aamuin illoin.

Pidemmän päälle auttaa kun saat keskivartalon lihakset kuntoon. Tsemppiä!

t. itsekin samasta kärsinyt :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi