Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka narsisti onnistuisi tekeytymään narsistin uhriksi?

Vierailija
24.08.2021 |

Ja kuinka narsistin voi narauttaa tästä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen yhtään yrittää pitää kiinni oikeuksistaan tai osoittaa, että hänelle kuuluu samat ihmisoikeudet kuin muillekin, narsisti voi vääntää sitä toisen narsismiksi. "Saan käydä lounaalla" "Se narsisti muka saa käydä lounaalla", "Mulla loppuu koeaika" "Sillä narsistilla muka loppuu koeaika" "Ai enää ei muka saa heti irtisanoa"

Vierailija
2/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee huomauttamaan, että jos et viitsisi seistä tontin reunalla tuijottamassa asukkaita. Lähtee kyläkierrokselle valittamaan, että joku yrittää estää laillisia oikeuksia ja sitten seistään porukalla tontin reunalla tuijottamassa asukkaita. Joskus lukenut tällaisesta tapauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap tyhmä narsisti vinkkien tarpeessa? Olen näitä yhden tavannut.

Vierailija
4/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä narsistit loukkaantuvat ja uhriutuvat myös ammattimaisesti, jos vanha ystävä lähtee tai on jonkun kanssa sukset ristissä. Mutta narsistin "uhrille" ei tekisi hyvää, jos joku epäilee narsistiksi, jos on paennut juuri sellaisen koukusta.

Vierailija
5/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä ymmärtänyt..onko siis oikeasti kaksi narsistia jotka toisiaan muiluttavat?

Vierailija
6/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että kuinka narsisti onnistuu tekeytymään uhriksi muiden silmissä voi kuinka saa uhrinsa uskomaan, että uhri olisikin se narsistinen osapuoli?

Muille on helppo sepitellä mitä tahansa, ja koska narsisti on yleensä suosittu ja menestynyt ihminen niin moni saattaa uskoa narsistia ennemmin kuin uhria, joka taas saattaa olla ns. heikompi ja kärsiä vaikka joistain mt-ongelmista. Näin narsisti saa tilanteen käännettyä helposti niin, että se uhri onkin joku hullu sekopää joka kohtelee narsistia huonosti vaikka tilanne olisi oikeasti päinvastoin.

Itse uhrin kanssa narsisti usein myös kääntää syyn toisen niskoille ja saa uhrin helposti luulemaan, että vika on hänessä. Yksi narsistin lempiselityksiä on että jos hän on käyttäytynyt huonosti (raivonnut, heitellyt tavaroita, ollut väkivaltainen, valehdellut tms.) niin se on ollut ainoastaan uhrin huonoon käytökseen reagointia ja uhri on näin ollen vastuussa siitä. Narsisti saattaa itkua tihrustaen sanoa, että uhrin käytös satutti häntä niin paljon, ettei hänellä ollut muita vaihtoehtoja kuin heitellä tavaroita, lyödä tai mitä ikinä tekikin. Samoin jos narsistille yrittää osoittaa, että hän manipuloi, kontrolloi ja käyttäytyy väkivaltaisesti niin narsisti vastaa aina että "se olet sinä joka tekee niin, en minä". Narsistia ei yksinkertaisesti voi voittaa väittelyssä, koska hän on täysin kykenemätön myöntämään virheensä tai että olisi tehnyt mitään väärää.

Vierailija
7/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain henkilöä ei millään saa kiinni yhteydenottoaikoina tai välineiden kautta. Sitten voi myöhemmin valittaa, kun muut eivät ole yhteydessä. Jos yrittää ehdottaa jotain tai aloittaa keskustelua, kyseinen tyyppi voi väittää, ettei ehdottanut henkilö ole keskustellut, tai jos tiedetään, että on ollut yhteydessä, että on peräti vainonnut. Tai mitä tahansa. Mutta narsistisen oman aktiivisuuden puute muuttuu muiden puuttuvaksi tai vääränlaiseksi käytökseksi.

Ellei saa laiskimusta tekemään, hoitamaan asioitaan tai puhumaan, vika muka on asioitaan hoitavissa.

Vierailija
8/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että kuinka narsisti onnistuu tekeytymään uhriksi muiden silmissä voi kuinka saa uhrinsa uskomaan, että uhri olisikin se narsistinen osapuoli?

Muille on helppo sepitellä mitä tahansa, ja koska narsisti on yleensä suosittu ja menestynyt ihminen niin moni saattaa uskoa narsistia ennemmin kuin uhria, joka taas saattaa olla ns. heikompi ja kärsiä vaikka joistain mt-ongelmista. Näin narsisti saa tilanteen käännettyä helposti niin, että se uhri onkin joku hullu sekopää joka kohtelee narsistia huonosti vaikka tilanne olisi oikeasti päinvastoin.

Itse uhrin kanssa narsisti usein myös kääntää syyn toisen niskoille ja saa uhrin helposti luulemaan, että vika on hänessä. Yksi narsistin lempiselityksiä on että jos hän on käyttäytynyt huonosti (raivonnut, heitellyt tavaroita, ollut väkivaltainen, valehdellut tms.) niin se on ollut ainoastaan uhrin huonoon käytökseen reagointia ja uhri on näin ollen vastuussa siitä. Narsisti saattaa itkua tihrustaen sanoa, että uhrin käytös satutti häntä niin paljon, ettei hänellä ollut muita vaihtoehtoja kuin heitellä tavaroita, lyödä tai mitä ikinä tekikin. Samoin jos narsistille yrittää osoittaa, että hän manipuloi, kontrolloi ja käyttäytyy väkivaltaisesti niin narsisti vastaa aina että "se olet sinä joka tekee niin, en minä". Narsistia ei yksinkertaisesti voi voittaa väittelyssä, koska hän on täysin kykenemätön myöntämään virheensä tai että olisi tehnyt mitään väärää.

Kaksipiippuinen juttu. Uhri voi vahvasti reagoida nassen käytökseen, josta nasse suuttuu.

Kuka on enemmän nasse? Yleensä se joka kokee itseään kohtaan olevat loukkaukset pahempina, vaikka on itse tehnyt ja sanonut hirveimpiä asioita. Jää katkeruuteen ja vihaan kiinni, jos ego on saanut kolauksen. Nassempi ei pyydä anteeksi. Syyttää vain, vaikka olisi aikapäiviä sitten pitänyt päästää irti vihanpidosta.

Vierailija
9/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sulla kokemusta tästä?

Vierailija
10/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun en vielä tunnistanut ilmiötä, pitkään jatkuneessa suhteessa voin tosi huonosti. Niin jossain vaiheessa hän kertoi jostain tutustaan, että se x on narsisti. En osannut sanoa mitään.

Eli ensimmäinen joka meillä narsisti-sanaa käytti, oli narsisti itse.

Jälkeenpäin olen vasta lukenut ja kaikki kriteerit täyttyy kevyesti.

Vierailija
11/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap taustaa tilanteeseen. Näin on helpompi antaa vinkkiä kuinka narauttaa.

Vierailija
12/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se narsisti toimii.

Vierailija
13/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti emme voi myöntää sinulle päivän Narsku-palkintoa, koska se annetaan ensiksi ehtineelle ja sinun narskujuttusi on auttamatta myöhässä, moni on jo tänään ollut asialla. Mutta, leuka pystyyn ja huomenna näppis kuumaksi heti seitsemältä!

Narsku-terveisin,

Oman elämänsä psykologit ry.

Vierailija
14/14 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N ei kykene päästämään vihasta irti, jos hänen egoaan on loukattu. Se on jatkuvaa syyttelyä, vaikka olisi itse syyllinen. Ei koskaan pyydä anteeksi, mutta vaati kyllä anteeksipyyntöjä.