olen karkkiholisti
Millä ihmeellä saan makeanhimoni kuriin? Tää on ihan kauheaa... joo, mulla on huono itsekuri, sitä ei tarvi toistaa. Miten olette onnistuneet? Tuntuu, että repsahdan kuin alkoholisti välillä.
Kommentit (6)
mitä enemmän pidät taukoa jostain syömisestä niin verensokeri laskee.... ja sitten iskee himo saada jotain nopeasti verensokeria nostavaa. johtuu myös addiktoitumisesta sokeriin.
syö pieniä määriä ruokaa tasaisin väliajoin.
tee esim. iso annos keittoa tai vaikka kasvis-jauheliha sekoitusta. mausta hyvin. syö sitä lusikallinen pari kun tekee mieli jotain (=verensokeri alhaalla).
Tuo oli hyvä vinkki, kiitos! :) t.ap (joka just ahmi karkkipussin)
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:43"]mitä enemmän pidät taukoa jostain syömisestä niin verensokeri laskee.... ja sitten iskee himo saada jotain nopeasti verensokeria nostavaa. johtuu myös addiktoitumisesta sokeriin.
syö pieniä määriä ruokaa tasaisin väliajoin.
tee esim. iso annos keittoa tai vaikka kasvis-jauheliha sekoitusta. mausta hyvin. syö sitä lusikallinen pari kun tekee mieli jotain (=verensokeri alhaalla).
[/quote]
No ei kyllä auta. Vaikka kuinka söisi hyvän aterian, niin heti sen jälkeen tekee mieli makeaa.
Olen huomannut, että lomamatkoilla unohtuu karkit ihan kokonaan ja siinä noin viikossa-parissa unohtuu se karkinhimokin. Toisin sanoen takaisin Suomessa ei enää edes tee mieli karkkia, kun on pysytellyt siitä erossa.
Tää on suoraan sanottuna äärimmäisen masentavaa. Mun ajatukset pyörivät herkkujen ympärillä jatkuvasti... en jaksa :(
Mä söin niin paljon karkkia että kyllästyin. Ei maistu enää. Nykyään himoitsen suolaista, syön paketista suoraan tuorejuustoja, leikkeleitä, suolakurkkuja yms. :/ Kai oon sitten herkutteluholisti.