Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas "teknisen tuen" feikkipuheluita

Vierailija
23.08.2021 |

Aikaisemmin väittivät olevansa Microsoftilta. Nyt soitetaan vain "teknisestä tuesta" huonolla englannilla ja väitetään, että tietokoneessani on jotain vikaa. Tänään on tullut jo kaksi puhelua.
Äsken vastasin: Dear Olivia, what makes you think I have a computer? I have no computer.
Tämä valkoinen valhe sai molemmilla kerroilla rikollisen katkaisemaan puhelun hyvästejä sanomatta.
Paljon nopeammin pääsee näin eroon, koska muuten ovat sinnikkäitä huijausyrityksessään.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullekin tuli. Intialaisella aksentilla puhuttua englantia. En kyllä sanonut mitään, löin vain luurin korvaan.

Vierailija
2/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi miks noi ei ikinä soita mulle... Olis kiva vähän jututtaa.

Mulla sattuu vielä ihan oikeasti olemaan sellainen tilanne just nyt, että en omista omaa tietokonetta (työkone toki on, ja teinillä on oma, mulla tabletti ja puhelin ajaa tietokoneen asiaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä maasta suuntanumero tällä hetkellä?

Vierailija
4/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän tk:n alkaa soitella että mites sitä nyt on voitu, tai verottajan että onko nyt kaikki rahat ilmoitettu? Poliisi vois kanssa soitella ja kysyä onko oltu ihmisiksi? Oikeasti kuka näihin huijauksiin menee?

Vierailija
5/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa mihin kaikkialle te jaatte sitä omaa numeroanne joille näitä puheluita alati tulee?

Vierailija
6/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlanti näköjään.

nro 1

Vierailija
7/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa mihin kaikkialle te jaatte sitä omaa numeroanne joille näitä puheluita alati tulee?

Anna esimerkkejä tuosta jakamisesta. Huomaathan, että kaikenlaiset kaupustelijat ostavat erilaisia tietokantoja.

Vierailija
8/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhamettilaiset soitteloo, ku o nii sen vertta halppaa kilautella juu!

Vierailija
9/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nämä joissa suunta näyttää olevan Suomesta pääkaupunkiseudulta, mutta numero oudon pitkä. Tarttuu puhelimen omaan huijauspuhelu suodattimeen.

Vierailija
10/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se kummallisuus onkin. En ole jakanut muille kuin viranomaisille ja esimerkiksi työnhaussa olen sen tietysti ilmoittanut. Silti näitä tulee. Ehkä puhelimeen oli tullut joku virus jostain, sillä nyt vaihdoin luuria, ja kun näitä soittoja tuli ennen parikin päivässä, ei nyt ole tullut kuin yksi kahden viikon aikana.

Vierailija
11/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et ole ikinä kuullut, että noita puhelinnumeroita pystyy "keksimään" ja laittamaan tietokoneohjelma soittamaan soittolistaa läpi automaattisesti, kunnes puhelu osuu toimivaan numeroon. Ja ne soittolistatkin keksitään ihan tietokoneella arpomalla.

Esim. mun työkaveri on todella tarkka privanumeronsa suhteen ja olen todistanut ainakin kahta huijauspuhelua, jonka on saanut omaan numeroonsa.

Vierailija
12/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes antaa numeroa. Niillä on botit jotka testaa kaikki mahdolliset puhelinnumerot ja selvittävät mitkä numerot toimivat. Joskus tulee puhelu, johon vastatessa se katkeaa heti. Näillä ne selvittää etukäteen mihin numeroihin voi soittaa.

Vierailija
13/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen 349, toinen 353. En saanut selville, minkä maan suuntia ovat.

Vierailija
14/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs nämä joissa suunta näyttää olevan Suomesta pääkaupunkiseudulta, mutta numero oudon pitkä. Tarttuu puhelimen omaan huijauspuhelu suodattimeen.

Soittajan numeron voi väärentää, todellisuudessa nämä puhelut tulevat jostain Intiasta tms.

Vierailija
15/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlanti näköjään.

nro 1

Kiitos, varaudun siis +353 numeroihin. :)

Vierailija
16/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0297-alkuiset ja 040 923 XXX soittelevat myös väsymättä. Ketuttaa niin armottomasti.

Vierailija
17/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen 349, toinen 353. En saanut selville, minkä maan suuntia ovat.

Venäjä ja Irlanti.

Vierailija
18/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+34 ja +35-alkuisia ovat olleet viimeisimmät (vvime viikolla). Olen nyt miettinyt erilaisia tapoja vastata näihin puheluihin. Luuri lyötiin korvaan, kun kysyin "maksetaanko sinulle tosiaan palkkaa tästä?" Samoin kun kerroin, että kieltäydyn keskustelemasta tietokoneasioista englanniksi ja vaadin "Microsoftilta" suomenkielistä asiakaspalvelua. Seuraavaksi aion kysyä, onko soittaja kuullut herrastamme Jeesuksesta.

Vierailija
19/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alan vänkäämääm käyttiksestä koska jos hän näkee hälytyksiä niin toki näkee myös milta käyttikseltä/versiolta ne tulevat. Hetken kuluttua sulkee puhelimen kun alan kyseenalaistamaan ammattitaidon kun hön arvuuttelee mikä käyttis on...477

Vierailija
20/57 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna esimerkkejä tuosta jakamisesta. Huomaathan, että kaikenlaiset kaupustelijat ostavat erilaisia tietokantoja.

Minullahan ei näitä puheluita tule, kun olen tämän asian huomioinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä