Jos olisit hiukan huolissasi
lapsesi kaverista, mutta et tietäisi, onko syytä oikeasti vai onko kaikki vaan huhuja ja puheita ja omaa luuloasi, kenelle menisit asiasta puhumaan? Vai menisitkö kenellekään? Miksi?
Kommentit (11)
No kerropa lisää... Minkälainen ongelma?
"Äiti on hullu"-tyyliset huhut voit jättää ihan omaan arvoonsa. Lisäät vaan paskanjauhantaa ja taidat olla siitä vain tyytyväinen.
No en menisi kellekään todellakaan. Toistne asioihin puuttuminen ilman oikeasti vakavaa perustetta on melkoisen törkeää, siis juuri tällaisessa tapauksessa kun ei edes tiedä onko oikeasti mitään ongelmaa...
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:46"]
"Äiti on hullu"-tyyliset huhut voit jättää ihan omaan arvoonsa. Lisäät vaan paskanjauhantaa ja taidat olla siitä vain tyytyväinen.
[/quote]
Ei mitään hulluuksia.
Päihteiden käytöstä nyt puhutaan, mutta en tiedä mikä on totuus. Ja kenelle mä nyt sit lisäisin paskanjauhantaa? Todellakaan en halua sotkea ainakaan omaa lastani siihen soppaan. Mieluiten pitäisin ehkä omana tietonani, mutta jos todellisuus on kuitenkin sitten sitä mitä luulen, niin ehkä velvollisuuteni olisi kuitenkin puuttua, edes jotenkin...
Alkoholistin lapsena tasan tiedän mitä se sit on, kun kunnolla ruvetaan vetämään.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:48"]
No en menisi kellekään todellakaan. Toistne asioihin puuttuminen ilman oikeasti vakavaa perustetta on melkoisen törkeää, siis juuri tällaisessa tapauksessa kun ei edes tiedä onko oikeasti mitään ongelmaa...
[/quote]
Ko. lapselle vanhempien päihteiden käyttö on jonkinasteinen ongelma. Mutta toinen juttu sitten on se, että onko se oikeasti vakavaa ja jatkuvaa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:46"]
"Äiti on hullu"-tyyliset huhut voit jättää ihan omaan arvoonsa. Lisäät vaan paskanjauhantaa ja taidat olla siitä vain tyytyväinen.
[/quote]
Ei mitään hulluuksia.
Päihteiden käytöstä nyt puhutaan, mutta en tiedä mikä on totuus. Ja kenelle mä nyt sit lisäisin paskanjauhantaa? Todellakaan en halua sotkea ainakaan omaa lastani siihen soppaan. Mieluiten pitäisin ehkä omana tietonani, mutta jos todellisuus on kuitenkin sitten sitä mitä luulen, niin ehkä velvollisuuteni olisi kuitenkin puuttua, edes jotenkin...
Alkoholistin lapsena tasan tiedän mitä se sit on, kun kunnolla ruvetaan vetämään.
[/quote]Aha, eli äiti on narkki? Kysypä ihan siltä äidiltä itseltään käyttääkö huumeita. Ennen kuin menet mitään kenellekään puhumaan. Ne injektioneulat siellä roskakorissa kun saattaa olla ihan laillisia, jonkin sairauden hoitoon tarkoitettuun lääkitykseen käytettäviä ruiskuja.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:46"]
"Äiti on hullu"-tyyliset huhut voit jättää ihan omaan arvoonsa. Lisäät vaan paskanjauhantaa ja taidat olla siitä vain tyytyväinen.
[/quote]
Ei mitään hulluuksia.
Päihteiden käytöstä nyt puhutaan, mutta en tiedä mikä on totuus. Ja kenelle mä nyt sit lisäisin paskanjauhantaa? Todellakaan en halua sotkea ainakaan omaa lastani siihen soppaan. Mieluiten pitäisin ehkä omana tietonani, mutta jos todellisuus on kuitenkin sitten sitä mitä luulen, niin ehkä velvollisuuteni olisi kuitenkin puuttua, edes jotenkin...
Alkoholistin lapsena tasan tiedän mitä se sit on, kun kunnolla ruvetaan vetämään.
[/quote]Aha, eli äiti on narkki? Kysypä ihan siltä äidiltä itseltään käyttääkö huumeita. Ennen kuin menet mitään kenellekään puhumaan. Ne injektioneulat siellä roskakorissa kun saattaa olla ihan laillisia, jonkin sairauden hoitoon tarkoitettuun lääkitykseen käytettäviä ruiskuja.
[/quote]
No en oo käynyt kylässä, en voi tietää.
Yrittäisin luoda lämpimän ja luottamuksellisen suhteen lapsen ystävään. Ehkä hän sitten uskaltaisi joskus vihjaista jos on murheita, tai jos oikein paha tilanne tulee niin uskaltaisi ehkä pyytää apua. Yrittäisin luoda sellaisen ilmapiirin, että lapsen ystävä kokisi voivansa tukeutua minuun jos hätä tulee. Alkoholistin lapsena tiedän, miten tärkeä sellainen aikuinen on olla olemassa.
Ja jos mitään ongelmaa ei olekaan, niin ei tästä mitään haittaakaan synny. En siis lähtisi mitään lapselta utelemaan suoraan.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:56"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:46"]
"Äiti on hullu"-tyyliset huhut voit jättää ihan omaan arvoonsa. Lisäät vaan paskanjauhantaa ja taidat olla siitä vain tyytyväinen.
[/quote]
Ei mitään hulluuksia.
Päihteiden käytöstä nyt puhutaan, mutta en tiedä mikä on totuus. Ja kenelle mä nyt sit lisäisin paskanjauhantaa? Todellakaan en halua sotkea ainakaan omaa lastani siihen soppaan. Mieluiten pitäisin ehkä omana tietonani, mutta jos todellisuus on kuitenkin sitten sitä mitä luulen, niin ehkä velvollisuuteni olisi kuitenkin puuttua, edes jotenkin...
Alkoholistin lapsena tasan tiedän mitä se sit on, kun kunnolla ruvetaan vetämään.
[/quote]Aha, eli äiti on narkki? Kysypä ihan siltä äidiltä itseltään käyttääkö huumeita. Ennen kuin menet mitään kenellekään puhumaan. Ne injektioneulat siellä roskakorissa kun saattaa olla ihan laillisia, jonkin sairauden hoitoon tarkoitettuun lääkitykseen käytettäviä ruiskuja.
[/quote]
No en oo käynyt kylässä, en voi tietää.
[/quote]Jos et oo kylässäkään käynyt, niin mitä sä oot huolissas? Ethän sä tunne tota perhettä edes ollenkaan. Oot vaan jonku kulopuheiden varassa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 01:01"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:56"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:46"]
"Äiti on hullu"-tyyliset huhut voit jättää ihan omaan arvoonsa. Lisäät vaan paskanjauhantaa ja taidat olla siitä vain tyytyväinen.
[/quote]
Ei mitään hulluuksia.
Päihteiden käytöstä nyt puhutaan, mutta en tiedä mikä on totuus. Ja kenelle mä nyt sit lisäisin paskanjauhantaa? Todellakaan en halua sotkea ainakaan omaa lastani siihen soppaan. Mieluiten pitäisin ehkä omana tietonani, mutta jos todellisuus on kuitenkin sitten sitä mitä luulen, niin ehkä velvollisuuteni olisi kuitenkin puuttua, edes jotenkin...
Alkoholistin lapsena tasan tiedän mitä se sit on, kun kunnolla ruvetaan vetämään.
[/quote]Aha, eli äiti on narkki? Kysypä ihan siltä äidiltä itseltään käyttääkö huumeita. Ennen kuin menet mitään kenellekään puhumaan. Ne injektioneulat siellä roskakorissa kun saattaa olla ihan laillisia, jonkin sairauden hoitoon tarkoitettuun lääkitykseen käytettäviä ruiskuja.
[/quote]
No en oo käynyt kylässä, en voi tietää.
[/quote]Jos et oo kylässäkään käynyt, niin mitä sä oot huolissas? Ethän sä tunne tota perhettä edes ollenkaan. Oot vaan jonku kulopuheiden varassa.
[/quote]
Sen lapsen puheista olen huolissani.
... ja asia sen laatuinen, ettei lapsen vanhemmille voi puhua siitä. Siis mahdollinen ongelma olis oikeastaan vanhempi....