Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allergiaoireet, mutta verikokeessa ei näy allergioita?

Vierailija
23.08.2021 |

Olen siis jo todella pitkään kärsinyt kovasta nenän kutinasta joka välillä johtaa myös aivasteluun. Yleisallergialääke poistaa pahimman kutinan. Pyysin vihdoin lääkäristä allergiakokeet ja ottivat verinäytteen, jonka lääkäri sanoi olleen negatiivinen. Mutta nenän kutina jatkuu!
En usko että kyse on homeestakaan, olen kutinoiden aikana muuttanutkin eikä kutinaan vaikuta olenko ulkona vai kotona.
Oon niin väsynyt tähän. Miten voi olla allergiaoireita jos veressä ei näy mitään? !

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiatestit näyttävät vain ne asiat mitä tutkitaan. Jos sinulta ei tutkittu vaikkapa allergiaa homesienille, testi on negatiivinen.

Vierailija
2/11 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus  jäi epäselväksi. Testitulokset kertovat siis allergiasta vain pienelle määrälle allergeeneja. Jos olet allerginen jollekin muulle (mitä siis ei testattu), se ei näy tuloksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun nenän limakalvot on todennäköisesti kuivat. Osta Avita+ salvaa.

Vierailija
4/11 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silmissä ei ilmene allergiaoireita, tuskin on allergiaa. Silmät on ne herkimmät.

Eli varmaan mekaanista. Vasomotorinen nuha?

Vierailija
5/11 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä ei siis vuoda, mutta ei limakalvot tunnu kuivaltakaan. Kutina on ennemminkin ulkopuolella yleensä, nenänpäässä iholla.

- Ap

Vierailija
6/11 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/11 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenä ei siis vuoda, mutta ei limakalvot tunnu kuivaltakaan. Kutina on ennemminkin ulkopuolella yleensä, nenänpäässä iholla.

- Ap

No sit ei ole allergiaoire.

Vierailija
8/11 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7v lapsi on oman arvioni mukaan allerginen siitepölyn lisäksi ainakin pölylle ja homeitiöille sekä joillekin vahvoille hajusteille. Allergia alkoi ekana koronakeväänä ja pysyy jotenkin hanskassa itsehoitolääkkein, mitään varsinaista tutkimusta tai hoitoa ei ole mahdollista ollut saada pyynnöstä huolimatta. Nyt on alkanut olla rajuja allergiaoireita vaikka tilapäisesti käytössä olleesta hajustetusta pyykinpesuaineesta. Ei tällaisia kai edes voida tutkia missään labrassa?

Vierailija
9/11 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on niin väärin, kertakaikkiaan aivan väärin

Vierailija
10/11 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole ihmisen henki enää minkään arvoinen.  Allergialääkärit ei tiedä Suomessa oikeista allergioista mitään.

Vierailija
11/11 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tutkittiin? Allergioita ruoka-aineille on sekä IgE että IgG-välitteisiä. Ei julkisella tutkita kuin toiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi