Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sallisitko teinille alkoholia tässä tilanteessa?

Vierailija
19.09.2014 |

17-v. tyttöni kavereineen on innostunut ruuan laitosta, siis "gourmet"kokkaus- tyylisestä. Huomenna menevät kaverin luokse tekemään illallisen pitkän kaavan mukaan. Kaverin äiti oli sitten ehdottanut, että voisi ostaa ruokaan sopivan viinin. Laittoi viestiä, että on kotona koko illan ja valvoo että jokainen juo lasillisen. Haen tytön yöksi kotiin. Ensi vuonna tyttö 18. Antaisitko luvan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voittajamielipide oli ... TADAAA! Siis mikä? Kuka vetäisi tän keskustelun yhteen.

Vierailija
2/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki antaisin. Todennäköisesti tarjoan lapsilleni viiniä ruuan kanssa 15-vuotiaasta lähtien ihan kotonakin (ellei mielipide nyt tulevan 13 vuoden aikana pääse muuttumaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Mä aina luulen olevani tavis ja sellainen keskitien kulkija, mut tätä palstaa lukiessa oon paljastunut ihan muuksi. En koskaan ikinä ostaisi lapselleni, en ala enkä täysi-ikäiselle, alkoholia. Kannustan lapsiani päihteettömään elämään. Vesi on hyvä juoma ruuan kanssa.

Vierailija
4/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 23:31"]

Voi apua. Mä aina luulen olevani tavis ja sellainen keskitien kulkija, mut tätä palstaa lukiessa oon paljastunut ihan muuksi. En koskaan ikinä ostaisi lapselleni, en ala enkä täysi-ikäiselle, alkoholia. Kannustan lapsiani päihteettömään elämään. Vesi on hyvä juoma ruuan kanssa.

[/quote]

Luulo ei ole tiedon väärti.

Vierailija
5/26 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin maistaa viiniä tilkan, mutta lasillista en antaisi juoda.

Vierailija
6/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Voisin ostaa viikonlopuksi sina pari siideriäki.

Vierailija
7/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitkaa, mutta antaisin.

Vierailija
8/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt ton ikäinen saa lasin viiniä juoda. Sehän on vaan hyvä opetella kohtuuteen.

Vierailija
9/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, just tuommoista juomisen kuuluisinkin olla ja saisit olla ylpeä äiti jos kasvatuksesi on mennyt noin hyvin

Vierailija
10/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu kaverin äidistä. Lasta ei pidä päästää tuollaiseen ympäristöön. Tuo on rikos.

Vierailija
11/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:34"]

Tee lasu kaverin äidistä. Lasta ei pidä päästää tuollaiseen ympäristöön. Tuo on rikos.

[/quote]

Komppaan. Ap, antaisitko teinin ajaa autoakin, jos joku täysi-ikäinen on mukana?

Vierailija
12/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa alkoholitonta viiniä.

Vierailija
13/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:34"]Tee lasu kaverin äidistä. Lasta ei pidä päästää tuollaiseen ympäristöön. Tuo on rikos.
[/quote]No ompa kamala ympäristö :D

Vierailija
14/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaisin. Niin suomalaista ajattelua. Poikani oli Saksassa vaihdossa, ja siellä alkoholin ikäraja on 16. Ihan raittiina hän sieltä kotiin palasi, vaikka jonkun oluen varmasti siellä maistoi.

Vierailija
15/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on laki. Meillä ei pisaraakaan alkoa ennen 18v. syntymäpäivää.

Vierailija
16/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lie tissiposkia, jos nuoruuden kapinoinnitkin pitää tehdä aikuisten kontrollin alla. Menkööt ämmät puistoon vetämään qourmeekännit makeasta esanssisiideristä niin kuin asiaan kuuluu!

Vierailija
17/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa harmittomalta hauskanpidolta, illan idea ei selvästikään ole ryyppääminen. Antaisin luvan.

Vierailija
18/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin sallisin. En itse tarjoisi kotona lapsilleni alkoholia, mutta en voi pitää lapsia tynnyrissä ennen 18v ikää. Ymmärrän, että suurin osa teineistä kokeilee alkoholia ennen täysi-ikäisyyttä. Parempi valvotusti ja hallitusti kuin ympäri kyliä. 

Vierailija
19/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Mielestäni jos alkoholia ottaa, niin sitten just hyvää viiniä hyvän ruoan kanssa. En ostaisi saunasiidereitä mutta lasi viiniä aikuisen seurassa opetusmielessä menkööt.

Vierailija
20/26 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule eiköhän noi 17v ole jo ottaneet alkoholia kerran jos toisenkin. Millaisia kukkahattutätejä täällä taas pyörii???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi