Apua todella rajuihin kuukautiskipuihin?
Nyt kaipaisin koviin kuukautiskipuihin jotain poppakonsteja! Särkylääkkeet loppu, enkä nyt pääse sellaisia ostamaan (tilillä euro maanantaihin asti). Normaalisti 1g Panadolia ja 600mg ibumaxia yhdistelmänä toimii niin, että juuri ja juuri kykenen olemaan, eli kivut on siis todella kovat. Endometrioosia olen itse epäillyt, ja sen tiimoilta on lääkäriaikakin jo varattuna, mutta ei paljon nyt mieltä lämmitä kun välillä meinaa oikeasti päässä sumentua kivun takia, tulee kylmä hiki, tärisyttää ja oksettaa, ei voi liikkua ja meinaa itku tulla. Joten kertokaa että mikä tähän auttaa, etenkin endometrioosista kärsivät nyt parhaat vinkit kehiin! (Oikeasti, kuolen tähän kipuun eikä menkat ole edes kunnolla vielä alkanut)
Kommentit (34)
Nyt alkaa jo melkein naurattaa. Tai naurattaisi jos ei olisi näin huono olo. Makaan sikiöasennossa kuuman kauratyynyn alla ja itken Vain Elämää ohjelmalle kuin viimeistä päivää.. hemmetin hormonit ja kivut! Mitähän ne muuten päivystyksessä sanoisi jos siellä kävisi? En tosin nyt kun vielä pysyn tajuissani, mutta jos pahenee ja meinaa taju lähteä. Ap.
Itse olen saanut päivystyksestä kipulääkettä, tosin päädyin sinne miesystävän raahaamana kun pyörryin kivun johdosta... Ja toisaalta ei ole yksin hauskaa mennä noissa tuskissa seikkailemaan kämpän ulkopuolelle. Kuuma auttaa, samoin tietyt asennot, itse käytän myös muskatellisalviasta ja rypälekiviöljystä tehtyä sekoitetta jota hieron alavatsalle ja -selkään (en tiedä auttaako oikeasti vai onko vain lumetta, mutta menkat ovat olleet siedettävämmät käyttämisen aloittamisen jälkeen joten ihan sama). Eihän nää nyt auta mutta tulevan kannalta :) toivottavasti selviät tän yli, itselläkin alkoi just tänään ja odotan kauhulla iskeekö kivut taas seinän takaa lääkityksestä huolimatta.
Pronaxen! Mee lääkäristä kyseleen oisko mahiksia saaha kuukautiskipuihin. Mulla ollu ainoa mikä auttanu.
Kierukkaa, Mirenaa, käytetään endossa, jos raskaushaaveita ei ole.
Lääkkeistä mulla oli Miranax + Panadol.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 21:06"]
Kierukkaa, Mirenaa, käytetään endossa, jos raskaushaaveita ei ole.
Lääkkeistä mulla oli Miranax + Panadol.
[/quote]
Niin ja siis sitten vielä yöksi Panacod.
Minunkin vinkkinä lämmin kauratyyny. Se vei pois synnytyskipuja tehokkaasti, joten ehkä endokipujakin. Ehkä kipu samaa luokkaa..
Oma äitini otti kuukautiskipuihin konjakkia.
Mun kovat kuukautiskivut katosivat Mirenan myötä. Sitä voisit ap harkita, jos lapsien saanti ei toiveissa.kyllä muuten endopotilaskin voi raskautua. Onneksi!
Pitänee tosiaan kysellä tehokkaampia lääkkeitä, kun menen lääkäriin. Tuntuu tosin että lääkäristä ei saa enää muuta kuin panadolia, vaikka mikä olisi.. tai niin olen kuullut, mutta riippunee varmaan lääkäristä. Oi, kissa tuli mahaan kiinni kehräämään.. kuvittelenkohan vai auttaakohan tuo tähän kipuun :D Ap.
Naprokseenia (eli esim miranax) saa menkkakipuihin aika helposti ja on mulla onneksi olleet ratkaisu ihan infernaalisiin tuskiin :) ei toki kaikille toimi mutta suosittelen kysäsemään kuitenkin, on siis ihan vaan tulehduskipulääke eikä mikään "päihdyttävä" kuten esim panacod joka saa mulla aikaan vaan tosi huonon olon.
Kannattaa syödä e-pillereitä, 2-3 laattaa putkeen, niin että menkat tulee mahdollisimman harvoin. Itsellä endo, ja raskaus- ja imetysajat olivat aivan taivaallisia, kun ei ollut endokipuja. Raskautuminen onnistui vain ivf:llä...
Toimivin yhdistelmä menkkakipuihin mulla miranax + parasetamoli. Tsemppiä ap!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 18:25"]Jos se lääkäri nyt toteaa tuon endon, niin onkohan tähän jotain toimivaa lääkettä..? Monella tuntuu olevan Panacod. Tiedän ettei endoa voi parantaa, mutta jos edes kipuja saisi pois, nämä on ihan kauheat. Äsken meinasin taas pyörtyä :(
[/quote]
Miranax.
Voi apua :D jotenkin naurattaa päivystäjät jotka katsoo ap:ta joka nauraa ja itkee ja hormoneissa hourii "vain elämäästä" :D
Ei endoon varmaan ole mitään erityistä lääkitystä, :( mutta mieliharjoittelu voi vähentää kipua! Kiroile, lyö nyrkki pöytään, mutta totea itsellesi että olet vahva ja selviät kyllä. Joillekin tarjotaan e pillereitä mutta se sekoittaa kyllä elimistöä muutenkin vaikka apua niistä saisikin ja sinä yrität lasta joten pillerit ovat hiukan hankalat sitten.
Piikkimatto auttaa itsellä, kun makaa sillä. Helpottaa kipua. Siis oikea piikkimatto mitä sai joskus 60e hintaan, ei 20e halpikset. Tosin nykyään hinnat taitaa kaikissa olla laskeneet 20 euroon. Itsellä merkki on matossa obh nordica ja auttaa kyllä. On terävät piikit jotka oikeesti lievittää kipua ratoihin? Osuessaan.
Magnesium ja rauta ja luontaistuotekauppojen kuningatar mehiläisen valmisteet eli gelee royal auttavat monilla myös raskautumiseen kuin myös menkkakipuihin.
Säästä rahaa vyöhyketerapiaan. Siitä voi saada suuren avun menkkakivun ja monissa tapauksissa kuullut myös avusta raskautumisessa. Niin voimakasta se on että sitten kun raskautuu vyöhyketerapiaan ei enää saa mennä.
Voisit myös kalevalaisella jäsenkorjaajalla katsoa lantion asentoa. Joillakin tullut apua kipuihin siitä kun on huomattu kropan epätasapainot.
Sitten kun pääset lääkäriin, kysy myös Litalginista. Itselläni oli ennen tuota yllä mainittua pillereiden putkeen syömistä niin pahat endokivut, että särkylääkkeistä auttoi vain Panacod, kunnes sain Litalginia. On tarkoitettu alunperin "erityisesti ruoansulatuskanavan sekä sappi- ja virtsateiden tilapäisten kiputilojen hoitoon" eli ei ole mikään yleissärkylääke.
Naprokseeni voi toimia tai sitten ei, henkilökohtaista sekin, esim itselläni se ei auta yhtään mihinkään kipuun yhtään.
Hormonikierukka on mulla auttanut aivan saatanallisiin kuukautiskipuihin. Joo ei tarvii enää kiemurrella tuskissa ja roikkua vessanpöntöllä oksentelemassa..
Kipulääkkeistä Miranax on jotain auttanut, Tramalia en oo kokeillut.
Voisitkohan saada jostain ensiavusta jotain tabuja nyt ensihätään, jos käyt pyytämässä?
Tsemppiä!