Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40-50 vuotiaat, paljonko teillä on eläkesäästöjä?

Vierailija
22.08.2021 |

Paljonko on tavoite olla koossa 65-70-vuotiaana/ sitten kun eläkkeelle pääsee?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa, kaikki on kiinni elämisessä NYT eikä vasta erektiöhäiriöisenä eturauhassyöpäpotilaana.

Vierailija
22/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 60 000 eläkevakuutuksessa. Aivan liian vähän. En ehdi säästää tarpeeksi, vaikka miten yrittäisin. Vähintään tuplat, mieluummin triplat pitäisi olla eikä aikaa ole enää kuin 10v säästää.

M52

Laskin, että sellaiset 500 e / kk pitäisi minimissään työntää tuonne. Minulle ja meidän perheelle tekemätön paikka, koska nyt säästän 120 e / kk tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen pärjääväni loistavasti. Asiat ovat loksahdelleet elämässäni aina kivasti kohdilleen. Olen valinnut elämäntavakseni elää elämäni järkevästi ja turvallisesti. Säästöjä tulee olemaan eläkkeelle jäädessäni n. 200 000. Riittää minun vanhuudenturvakseni.

Vierailija
24/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53v.

Rahastoissa on säästöjä tällä hetkellä n 56 000e.

60v iässä saan alkaa nostamaan säästöjä. Uskon ja toivon, että kasassa olisi silloin ainakin 65 000e.

Sitten olisi vaatimattomaan sh:n eläkkeeseen pientä lisää.

Vierailija
25/64 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45

Meillä asunto 700000, josta velkaa 250000.

Omaisuutta siis 450000 eli 225000 per aikuinen.

Kun lapset ovat muuttaneet pois, myydään iso asunto pois ja ostetaan pienempi. Loput rahat perinnöksi lapsille ja elämiseen.

Vierailija
26/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan halua säästää mitään eläkevaroja. Olen 55v ja mistä ihmeestä tiedän kauanko elän? Se voi korona kopsahtaa ensi viikolla tai syöpä joku vuosi tai jotain muuta ja se on siinä.

En osaa laskea velatonta asuntoa sijoitukseksi, koska minähän asun siinä asunnossa. Ei siitä saa rahaa. Päinvastoin, vastiketta maksetaan ja putkiremppa lienee ajankohtainen just eläkkeelle jäädessä.

Toivon, että saan pankista sitä vanhuslainaa, missä kaikki omaisuus on käytännössä pankin ja sitä vastaan saan käyttörahaa. En siis säästele myöskään perintöä.

Haluan nauttia elämästä niin kauan kuin sitä on.

Ainoa asia mitä haluan tehdä ennen eläkeikää on kunnon kohottaminen. Olen nyt koronavuosina laihduttanut paria kiloa vaille normaaliin painoindeksiin eli se urakka jatkuu ja lisäksi pitää alkaa nyt treenaamaan aerobista kuntoa, lihaskuntoa ja joustavuutta. Se on se mun panos vanhuusvuosille.

Vierailija
27/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun 90 000€:n edestä rivitaloasuntoa eikä muuta. Vanhemmat vielä elossa, joten ei perintöjä. Lasten muutettua kotoa meille riittää joku kolmio.

Vierailija
28/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilun 90 000€:n edestä rivitaloasuntoa eikä muuta. Vanhemmat vielä elossa, joten ei perintöjä. Lasten muutettua kotoa meille riittää joku kolmio.

..ikää siis 42 v. ja asuntolainaa 5000€.

Vierailija
29/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä n. 50.000 ja talo on velaton parin vuoden päästä. Sen arvosta tosin ei ole mitään takeita täällä, mutta asuminen on halpaa. Kumppani on mua muutaman vuoden nuorempi joten jos vaan kunto kestää, oon työelämässä 70-vuotiaaksi asti, ja arvioeläke silloin nelisen tonnia. Pärjään sillä, ja voin downgreidata asumista vaikka heti kun lapset lähtee maailmalle. Ja ehtiihän tässä säästää, tosin rahareikiä on muitakin. N44

Vierailija
30/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkäsäästöjä tällä hetkellä 9900. Laitan sinne satasen kuussa. Huomasin, että viime vuonna tähän aikaan siellä oli 7700. Eli vuodessa on tullut ihan hyvin ylimääräistä. On joku pankin rahasto.

Vierailija
31/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään säästöjä, olen 55v. Asuntolainaa on vielä 15 vuoden ajan, joten tavoitteena on, että se olisi melkein maksettu, kun pääsen eläkkeelle.

Vierailija
32/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei senttiäkään. Asun vuokralla ja palkka menee kokonaan elämiseen, mutta toivottavasti ehdin kuolla ennen eläkeikää.

Vierailija
33/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijoituksissa parisataatuhatta.

Vierailija
34/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

81000 koossa nimenomaan eläkkeeseen korvamerkittynä. 40000 rahastoissa ja osakkeissa, sijoitusasunto sekä sama 40000 lainaa sijoitusasunnossa.

Eläkkeelle heti kun laki sallii ja maksan tuon sijoitusasunnon lainan pois sitä ennen.

Kertyy mitä kertyy tähän päälle, ja lisäksi on velattomat puolikas koti ja kakkosasunto omaan käyttöön. En koe että mulla olis hätäpäivää. Kakkosasunto on perintörahoilla, muu omasta palkkatyöstä.

N49

Vierailija
35/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olisi pyrkiä siihen, että eläkkeellä kk-tulot olisivat samat kuin palkkatyössä.

Vierailija
36/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä n. 10 000 € ja lisäksi toki asunto, joka on eläkepäivien koittaessa velaton. Nyt en pysty säästämään pitkällä tähtäimellä, mutta kun lapset muuttavat kotoa n. 5 vuoden päästä, rahaa pitäisi jäädä yli. 

N 46 v. 

Vierailija
37/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeissa reilu sata tuhatta + velaton ok- talo. Lisäksi kuolinpesän osakkuus josta tulossa ihan ok summa kunhan menee joskus jakoon (=leski kuolee).

Ikää on nyt 42 ja laitan sijoituksiin tällä hetkellä n. 1600 euroa kuukaudessa. Lopetan työnteon siinä vaiheessa kun koko omaisuus asunto mukaanlukien ylittää 500 000 mihin ei pitäisi mennä enää kauaa. Pärjään tuolla summalla loppuelämäni kun tarkoituksena on syödä myös tuo pääoma loppuun.

Vierailija
38/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakkeissa reilu sata tuhatta + velaton ok- talo. Lisäksi kuolinpesän osakkuus josta tulossa ihan ok summa kunhan menee joskus jakoon (=leski kuolee).

Ikää on nyt 42 ja laitan sijoituksiin tällä hetkellä n. 1600 euroa kuukaudessa. Lopetan työnteon siinä vaiheessa kun koko omaisuus asunto mukaanlukien ylittää 500 000 mihin ei pitäisi mennä enää kauaa. Pärjään tuolla summalla loppuelämäni kun tarkoituksena on syödä myös tuo pääoma loppuun.

Kovia summia on toisilla mahdollisuus toisilla pistää säästöön. Hyvä homma!

Itse nostin omaa kk-maksua eläkesijoituksiin tämän ketjun innoittamana 90e > 190e, mutta ei sillä paljon juhlita. Vuodessa 1200 e enemmän menee syrjään. Aika sitten näyttää, onko järkevää vaiko ei.

Vierailija
39/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotain kivoja tavaroita joita voin sit myydä. Kirppislöytöjä.

Vierailija
40/64 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan muumimukit eläkkeelle jäädessäni myyntiin.🤑

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän