Miten tuo Vauva-lehden gallupin vastausvaihtoehdot ovat aina yhtä huonoja?
Tällä kertaa: äiti, isä tai molemmat yhtä usein.....kuka noita keksii. Voisi opetella laajentamaan näkemystään.
Kommentit (5)
Samaa olen ihmetellyt. Todella usein mikään vastausvaihtoehto ei sovi.
Vähän sama kun jossain kyselyssä oli "Miksi suhtaudut negatiivisesti ulkomaalaisiin?" -tyyppinen kysymys ja ylivoimaisesti suurin osa vastanneista oli valinnut "huonot kokemukset" vaihtoehdon niin kohta tuo kohta oli tyystin poistettu ja koko juttu muutettu mamumyönteiseen, poliittisesti korrektiin muotoon...
On myös periaatteessa heteronormatiivinen kysymys ja vain parisuhteessa eläville myös, vaikka jos mielikuvitusta käyttää vastaaja itse, voi siihen vastata silti... mutta paljon jää pimentoon. =) Mutta siltä tuntuu esim. lesbon/homon/trans -ihmisen tms. vastailla yleensäkin moniin kyselyihin, KOSKAAN ei ole tarpeeksi vaihtoehtoja. Samaa harrastavat tosin av-palstailijat itse. Lähes joka gallupissa kysellään, että "mitä miehesi tekee/sanoo" kun ihan yhtä hyvin voisi kirjoittaa puoliso ja jättää se muu vastaajien selitettäväksi jos haluavat sen tehdä.
Suosituin nukuttajavaihtoehtoja on niin monta noiden lisäksi esim. lapsen sisko, veli, huoltaja, ukki, mummu, isän uusi vaimo, äidin uusi mies...Perheet ovat niin monen moisia tänäpäivänä. Ymmärrän, ettei tuohon voi laittaa kaikkia maailman vaihtoehtoja, mutta tuo kaksi vaihtoehtoa on vaan niin silmiinpistävä. Olisi ollut kolmantena vaihtoehtona edes : joku muu.
Onkin nimeltään Viikon kysymys.