Koira nuoli vauvan naamaa!
Eilen olin kahvittelemassa ystäväni luona alle 1 v tyttöni kanssa. Kaverilla on iso koira joka on aina käyttäytynyt hyvin. Koira lepäili lattialla ja lapsi pörräsi ympärillä ja silitti koiraa nätisti paljon. Koira haisteli tyttöä ja alkoi nuolla tytön naamaa. Ystäväni vain nauroi koiran "pusuille", mutta jouduin vetämään lapsen äkkiä pois. Millainnen ihminen antaa koiran nuolla lasta? Ällöttää tajuttomasti, että sama kuono ja kieli, jotka ovat kosketuksissa toisten koirien kakkojen kanssa ja joilla koira puhdistaa oman perseensä ja pallinsa, nuoli rakkaan lapseni kasvoja. Voiko lapselle tulla jokin myrkytys tai tulehdus nyt? En halua enää tavata kaveria, jos koira on paikalla.
Kommentit (13)
Ei tarvii tulla kylään enää sitten!
Tämän provommin tuskin voi enää kirjoittaa.
Tiedätkö, missä kaikessa lapsesi kädet ja suu käyvät?
Pussaisitteko miestänne jos se olis just nuollu persettään? Ällöttävää mustakin että koirat nuolee naamoja, enkä anna kenenkään koiran nuolla lapseni naamaa.
Ja meillä lapset on nuolleet koiran vinkuleluja. Ja allergioita ei ole yhdelläkään lapsella.
Ihmiset on niin hysteerisiä nykyään. Lasten immuniteetin on ihan hyvä joutua vähän koetukselle välillä. Se on tosi harvoin, kun tuollaisesta mitään ikävää seuraa.
Minä myös imeskelen välillä koirani vinkuleluja :D
Ensimmäisen lapseni kanssa olin yhtä hermona kun kyse oli koira-lapsi asioista mutta nyt koiran omistajana ja jo hieman varttuneena tiedän että ei se lapsi siihen kuole..saapa vähän enemmän vastustus kykyä tulevaan :)
No, itse en varsinaisesti antaisi koirani nuolla vauvaani, mutta enpä silti hysterisoituisi jos niin kävisi. Rauhoitu nyt. Ennen lapset kasvatettiin maataloissa kissojen, lehmien ja kanojen joukossa ja ihan terveitä ipanoita kasvoi. Terveempiä jopa kuin nykyajan ylihygieenisissä oloissa.
Olen jostain lukenut että koiran sylki ei ole mikään pöpöpesä, sen nuolemat haavatkaan ei tulehdu niin helposti.
Mutta niin tai näin, vauvan vastustuskyky tarvitsee tuollaisia juttuja aktivoituakseen. Tunnen sattumoisin ihmisen joka desinfioi jatkuvasti lastensa käsiä ja oli pöpökammoinen kun he olivat vauvoja. Liekö sattumaa että he ovat molemmat nyt superallergisia astmaatikkoja.
Koirasta saa just niitä hyviä bakteereja, jotka suojaavat allergioilta ja astmalta.
Pese vauvan kasvot äläkä anna enää nuolla. Koiran sylki on paljon luultua likaisempaa mutta ei siitä kovin usein mitään kenellekään tule. Lapsellahan on varmaan jo jäykkis annettu? Itse olen syönyt koirani kanssa samaa tikkariakin lapsena ja tässä olen yhä. Nykytiedon valossa en kuitenkaan enää antaisi koirien nuolla pikkulapsia ja kädet on hyvä pestä koiran silittämisen jälkeen.
Mies ei varmaan nuole suoa yhtään mistään... Mieti nyt, sen jälkeen vielä pussailee vauvaa, tai sinua... Ls-ilmoa kehiin.
Jahaa. Meillä on 4 koiraa ja ovat saaneet aina vapaasti nuolla niin aikuisia kuin lapsiakin. Hyvää se vaan tekee immuniteetin kehittymiselle.
"Ällöttää tajuttomasti, että sama kuono ja kieli, jotka ovat kosketuksissa toisten koirien kakkojen kanssa ja joilla koira puhdistaa oman perseensä ja pallinsa, nuoli rakkaan lapseni kasvoja. Voiko lapselle tulla jokin myrkytys tai tulehdus nyt? "
Ei tule mitään. Ei niissä kakoissa, perseissä tai palleissa mitään myrkkyjä sentään ole. Eikä mitään ihmiselle vaarallisia taudinaiheuttajiakaan. Ainoa haitta on tuo kokemasi henkinen ällötyksentunne ;)