Onko komeus vai mukava luonne tärkeämpi ominaisuus kumppanissa?
Antaa tulla omakohtaisia kokemuksia ja vinkkejä hyvään parisuhteeseen.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti luonne tärkeää. Ulkonäöllä ei juurikaan merkitystä.
Samankaltaiset arvot on hyvässä parisuhteessa tärkeät. Eli jos molemmat esim perhekeskeisiä, säästäväisiä ja lapsirakkaita niin helppo sopia asioista ja elämä molemmille mielekästä. Jos taas toinen haluaa seikkailla ja matkustaa ja toinen taas vihtyy lähinnä kotona ja tutussa ja turvallisissa puuhissa niin hankalampaa yhdistää elämä niin että kumpikin siitä nauttii (toki mahdollista mutta harvoin onnistuu ongelmitta).
Aivan varmasti on ulkonäöllä sinullekin merkitystä. Se ei tarkoita, että etsisit klassisen komeaa miestä, mutta ihan varmasti haluat miehen, jota tykkäät katsella ja kosketella.
Kyllä osa naisista on oikeasti tuollaisia, ettei miehen ulkonäöllä ole merkitystä.
Tuohan se on taustalla niissäkin parisuhteissa, joissa mies on paljon vanhempi ja rupsahtanut.Tämän olen näin ”pinnallisena” naisena huomannut.
En usko, että puhumme samasta asiasta. Moni voisi ajatella, että oma puolisoni on "rupsahtanut", oli jo tavatessamme, koska hän oli ihan tavallinen keski-ikäinen suomalainen mies. En minä sokea ole, ymmärrän kyllä, ettei häntä huolittaisi Dressmann-malliksi. Tuskin edes Byggmax-malliksi. Silti hänen ulkonäöllään oli minulle todella paljon merkitystä, koska se mitä minä näin oli aivan hurmaava sinisilmäinen, leveäharteinen, kapeapyllyinen tummakutrinen mies. Ihastuin hänen ulkonäköönsä välittömästi.
Meillä kaikilla on omat mieltymyksemme. Joillakin miesmaku voi juontaa tiedostamatta omasta isästä (hakee saman kaltaista), toisilla ensirakkaudesta, jollain jostain muusta. Minä olen aina ollut kiinnostunut tummatukkaisista, pikemmin tanakoista kuin hoikista miehistä. Ja yhden vastenmieliseksi osoittautuneen kumppanin jälkeen minulla on myös oma inhokkiulkonäköni; en voi sietää Richard Geren näköisiä sirrisilmäisiä miehiä.
Komean mutta kusipäisen miehen kanssa voin kyllä pitää hauskaa ja harrastaa seksiä, mutta en haluaisi sellaisen kanssa seurustella tai asua yhdessä.
Ruman miehen kanssa en pystyisi ikinä seksiä harrastamaan, mutta jos hänellä on tosi kultainen luonne niin toki voitaisiin ystäviä olla.
Eli kyllä sen seurustekumppanin pitäisi mun tapauksessa olla sekä komea, että mukava luonteeltaan. Pitää olla molemmat, vain toinen ei riitä.
Luonne on tärkein. Ilman sitä ihan sama, miltä näyttää.
Mutta täytyy minun haluta häntä, joten ulkonäkökin on tärkeä. Ei niinkään komeus, mutta miehekkyys ja karismaattisuus toimii minulle. Ei Tommi Korpelakaan komea ole, mutta toimii.
Vierailija kirjoitti:
komeus tietekin! Nuori ja komea!
Jos nuoren ja komean miehen haluaa, niin sellaisen naisen tulee tietenkin olla itse aina tätä miestä nuorempi, ja toki kauniimpi! Jokainen tajunnee, että suhdetta harvoin syntyy, ja se vielä harvemmin kestää, jos mies on suhteessa naista nuorempi, puhumattakaan että olisi "kauniimpi"!
No, onko tässä komea mies. Ei ole. Mutta hyvin karismaattisen näköinen, panisin.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Telly_Savalas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuoren ja komean miehen haluaa, niin sellaisen naisen tulee tietenkin olla itse aina tätä miestä nuorempi, ja toki kauniimpi! Jokainen tajunnee, että suhdetta harvoin syntyy, ja se vielä harvemmin kestää, jos mies on suhteessa naista nuorempi, puhumattakaan että olisi "kauniimpi"!
Niin, se on aina vähän hankalaa jos toinen suhteen osapuolista on selkeästi kumppaniaan viehättävämpi.
Rumempaa osapuolta piinaa epävarmuus ja alemmuuden tunne, ja muut ihmiset kuiskuttelee selän takana "mitä toi ton kanssa tekee, sais paljon paremmankin...". Itse en haluaisi elää tuollaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se on aina vähän hankalaa jos toinen suhteen osapuolista on selkeästi kumppaniaan viehättävämpi.
Rumempaa osapuolta piinaa epävarmuus ja alemmuuden tunne, ja muut ihmiset kuiskuttelee selän takana "mitä toi ton kanssa tekee, sais paljon paremmankin...". Itse en haluaisi elää tuollaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
No, onko tässä komea mies. Ei ole. Mutta hyvin karismaattisen näköinen, panisin.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Telly_Savalas
Mielenkiintoista! Itse pidän Tellyä aivan kaamean näköisenä, enkä todellakaan panisi, mutta tämä ihmisissä onkin kiehtovaa että se mikä toiselle on vastenmielistä, saattaa toiselle olla puoleensavetävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Telly_SavalasMielenkiintoista! Itse pidän Tellyä aivan kaamean näköisenä, enkä todellakaan panisi, mutta tämä ihmisissä onkin kiehtovaa että se mikä toiselle on vastenmielistä, saattaa toiselle olla puoleensavetävää.
Myös tuo, että on ollut kuolleena 30 vuotta on aika karmivaa.
Molemmat omalla tavallaan.
Ulkonäkö koska muuten ei ole seksuaalista kemiaa ja jos toisella on huono päivä on helpompi antaa anteeksi koska ainakin toinen on komea. Jos on ruma ja on ottanut toisen vaan luonteen takia, mutta toisella onkin huono päivä, tulee helposti sellainen olo että toisessa ei ole mitään hyvää. Kun ei kukaan pysty olemaan 100% hyvällä tuulella ja jos ottaa toisen vaan luonteen takia vähän niinkuin sen toisen pitäisi sitten olla aina kiva.
Mutta luonnekkin on tietty tärkeä, koska mitä väliä sillä on jos toinen on hyvännäköinen jos tyyppi on ihan toxic ja tyypin seura onkin huonoksi omalle mielenterveydelle. Mulle mun mielenterveys on paaaljon tärkeämpää kuin kenenkään hyvännäköisen ihmisen seura.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mies olisi miten ihana ihminen, niin en minä halua sen kanssa seksiä, jos sen ulkonäkö ei viehätä minua.
Eli siinä mielessä ulkonäkö on ratkaiseva.
Toisaalta jos miehen luonne ei miellytä, niin en minä silloin pidä sitä viehättävänä.Eli kulkevat käsi kädessä, molemmat täytyy olla kunnossa.
Eli on helpompi tinkiä luonteen piirteissä ilmenevistä puutteista kuin ulkonäöstä?
Ulkonäkö tärkeämpi. Toki hyvä luonne aina plussaa.
No tämä. En lähde edes tutustumaan, jos ulkonäkö ei heti miellytä. Kavereita en ole etsimässä.