Korvikkeen aloittaminen
Meidän reilun kk ikäinen vauva on täysimetyksellä, mutta mun sairastelujen ja lääkärissä hyppäämisten takia välillä syönyt pullosta mun pumppaamaa maitoa. Kerran aikasemmin on saanut korviketta, mutta hyvin pienen määrän ja silloin oli kaikki ok. En saanut hetkeen pumpattua ollenkaan ja pakastettu rintamaito pääsi loppumaan ja isä joutui antamaan korviketta (NAN, ~50ml). Parin tunnin päästä alkoi hillitön oksentelu, koko maha tyhjäksi. Pitääkö korvikkeeseen totutella pikkuhiljaa että tuliko nyt liikaa yhtäkkiä, vai onko tämä nyt jotain muuta? Tarkoituksena ei ole antaa korviketta jatkossa kuin vain hätätilanteessa, jos vain omaa maitoa riittää pumpattavaksi.
Auttakaa noviisia!
Kommentit (2)
Meillä ainakin laitoksella ensin "laimensivat" korviketta rintamaidolla.
Eli itse ehdottaisin, että jos maitoa ei pakkaseen enää kovin hyviä varastoja saa kerättyä, niin antakaa sekaan vähän korviketta. Lapsi voisi pikkuhiljaa tottua korvikkeeseen ja saisitte rintamaitovarastotkin riittämään paremmin.
Voisitte toki myös kokeilla jotain toista merkkiä. Luomut on ilmeisesti ainakin yleensä sopinut vähän paremmin monelle. :)
Jos vauva oksensi ihan voimakkaasti (eikä vain puklaillut) niin ainakaan merkki ei taida sopia tai sitten voi olla ihan allergiaa.