En osaa ollenkaan englantia, olen 35v
Mä en osaa ollenkaan englantia ja olen 35v. En edes tunnista jos joku puhuu englantia että onko se englantia vai esim. Saksaa... Olen pärjännyt ihan hyvin näinkin, lopulta harvoin tulee tilanteita joissa tarvisi osata.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei se mitään, mutta ihmettelen kyllä ihan tosissani, että miten se on Suomessa tuon ikäisenä mahdollista. Mitä kieliä luit koulussa? Etkö katso ikinä telkkaria?
Oli meillä englantia, mutta en oppinut sanaakaan. Yes ja Nou. Katson tv:tä joka päivä. Musiikkia kuuntelen, mut toki en tiedä mistä niissä lauletaan. Ap
Tosi jännä juttu, ihan siis todella. Mistäköhän voi johtua? Onko sulla diagnosoitu jotain kielellistä tai oppimishäiriötä? Yrititkö koulussa oppia? Yleensä kielet tarttuu pakostakin edes jonkun verran.
Lähinnä ei kiinnostanut koulussa, esim just aina 5 kokeesta ja todistuksessa. Tv:tä kyllä katson, mutta hyvin vähän siitä kyllä mitään jää mieleen. Ihan kaikki pitää googlettaa aina.
Miten sä pystyit läpäisemään monta vuotta koulussa ilman että jäi yhtään sanaa mieleen?
Ei se tunnu kovin vaikeaa olevan juuri kellekään jos katsotaan vaikka ruotsin kielen taitoa suomalaisten keskuudessa. Kai sen englanninkin saa samalla asenteella olemaan jäämättä päähän.
kyllä vähä ossaat kumminki:
ou sihtt
fak juu
öymaigaad
kyllä nuo jokkanen ossaa
😁
Englantia oppii myös katselemalla telkkaria.Monta kertaa kuuntelen vaan englanninkielistä ohjelmaa enkä katso tekstitystä.Hyvin pysyy mukana.Englantia tulee kumminkin joka tuutista päivänkin aikana että alkaa oleen aika harvinaista alle 50v ihmisissä ettei osaa englantia yhtään.
räyhäRiitan kaljakerho kirjoitti:
kyllä vähä ossaat kumminki:
ou sihtt
fak juu
öymaigaad
kyllä nuo jokkanen ossaa
😁
Mä osaan ruotsiks
hest
höst
Hund
svart
ett två tre fyra fem sex åtta niijju tiijju
Vad heter du?
Jag är mut en tiijjä mitä
Tää peruskouluruotsin, ammattikouluruotsin ja yliopistoruotsin + lukemattomien preppikurssien tulos.
Aivoni vaan alkavat oksentaa kun ruotsi on niin rumaa ja menevät sulkutilaan.
Enklantia ossoon enempi mut en paljo sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Englantia oppii myös katselemalla telkkaria.Monta kertaa kuuntelen vaan englanninkielistä ohjelmaa enkä katso tekstitystä.Hyvin pysyy mukana.Englantia tulee kumminkin joka tuutista päivänkin aikana että alkaa oleen aika harvinaista alle 50v ihmisissä ettei osaa englantia yhtään.
Mutkunne ei sano KUULUVASTI prepositioita niin niitä ei opi :(
Minulla on sama juttu kuin aloittajalla. En osaa englantia ollenkaan. Olen 32-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on koulutuksesi ap?
Amis... Todella hyvin elämässä pärjännyt. On esim kumppani 3 lasta ja omakotitalo. Vakityö jo 16 vuotta ap
Itse osaan hyvin englantia ja lukematta pääsi kaikki kurssit läpi huippuarvosanoin. Kävin myös englannin kielisen suuntauman amkissa, osa opinnoista ulkomailla. Silti en ikinä suostu puhumaan englantia Suomessa, koska sitä ei täällä kaivata. Jos haluaa puhua englantia niin voi matkustaa jonnekkin muualle.
En minäkään, ikää 42. Lapsuus ilman telkkaria, nuoruus meni pikkupaikkakunnalla koulusta pinnatessa ja bilettämällä. Sain armonvitosia kielistä. Amkissa muut teki puolestani aineet esseet mitä niitä nyt oli kielistä, en edelleenkään tarvinnut englantia koskaan missään. Aikuisena ei ole kiinnostanut katsoa telkkaria ja tosi harvoin tulee tarvetta käyttää englantia. Ulkomailla osaan tilata ruokaa ja kysyä missä on vessa, suunnilleen. En ymmärrä kuin ihan palikkaenglantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on koulutuksesi ap?
Amis... Todella hyvin elämässä pärjännyt. On esim kumppani 3 lasta ja omakotitalo. Vakityö jo 16 vuotta ap
Ei mua kiinosta piiruakaan kuinka oot pärjännyt. Lähinnä sitä että sun aikana on jo ollut amiksessa yhteiset aineet (mm. Englanti, äidinkieli) pakollisena että miten oot muka läpäissy kurssit ilman osaamista? :D
Mikä on koulutuksesi ap?