Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta ei taida tulla koskaan vaimoa - Miten päästä pettymyksen yli?

Vierailija
22.08.2021 |

Olemme olleet avopuolison kanssa kihloissa pian 9 vuotta. Menimme nopeasti vuoden seurustelun jälkeen kihloihin. Emme sopineet silloin mitään naimisiinmenosta erikseen. Molemmat kuitenkin olimne jo ennen kihlausta puhuneet, että menemme naimisiin jossain vaiheessa.
Kun kihlauksesta oli kulunut melkein neljä vuotta, niin mies ehdotti naimisiinmenoa. Suostuin. Asia kuitenkin jäi siihen jostain syystä ( en muista oliko mitään erityistä syytä) siihen.
Nyt on pian 9 vuotta kulunut. Olen vihjaillut asiasta. Mies sanoi, että voidaan mennä naimisiin, kun kysyin suoraa. Sanoi, että ei aio osallistua häiden järjestelyyn. Sanoi myös, että sitten kun olen järjestänyt hääasiat asiat niin voidaan mennä naimisiin.
En oikein tiedä, haluaako mies mennä oikeasti naimisiin enää. Jos en itse olisi ottanut asiaa puheeksi, niin koko hääkeskustelua ei olisi syntynyt. Useaan kertaan olen hänelle asiasta vihjaillut. Vastaus on aina sama " voidaan mennä" jos teet järjestelyt.
En oikein tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua.
Onko parempi unohtaa koko asia ja pakata tavarat vai alkaa itse järjestämään häitä ?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oisin lähtenyt jos alle 3 vuoden ei olla naimisissa. Ei pettymykseen pidä jäädä vellomaan.

Työpaikka hakuseen toisesta kaupungista tai ulkomailta ja muutto sinne jonnekin.Yksin.

Sun ongelmas on hyväuskoisuus.

Vierailija
2/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se mies ei halua naimisiin joten ihan turha laittaa senttiäkään rahaa järjestelyihin, kun naimisiin pääsis maksutta maistraatissakin jos naimisiin todella haluaa.

Sulla on nyt ap menny häät ja vihkiminen sekaisin. Vihkimiseen ei tarvita rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häitähän ei naimisiinmenoon tarvita...

Ohis

Vierailija
4/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä naimisiin? Rahan perässäkö tässä ollaan?

Vierailija
5/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Ei tarvitse eikä ole tarkoituskaan kuin vihkiminen. Siksi ihmettelen miehen kantaa. Ei tuossa nyt kovin suurta järkkäämistä ole.

Ap

Vierailija
6/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häitä ei tarvita. Mieshän sanoo kyllä naimisiinmenolle, mutta ei halua järjestää juhlia. Haluatko sinä siis avioliiton vai onko ne juhlat pääasia? Käykää maistraatissa vihillä ja vaikka ihan lähimmille juhlaillallinen ravintolan kabinetissa.

Vierailija
7/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele aluksi biisiä "nobodys wife'

Vierailija
8/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No järjestä ne häät itse! Saat semmoset ku haluat. Jos ei se toinen saavu vihkitilaisuuteen niin tiedät ainakin silloin, että homma oli siinä.

Vierailija
9/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Ei tarvitse eikä ole tarkoituskaan kuin vihkiminen. Siksi ihmettelen miehen kantaa. Ei tuossa nyt kovin suurta järkkäämistä ole.

Ap

Huomenna soitat maistraattiin ja alat hoitaa asiaa. Sillä selvä.

Vierailija
10/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies kyllä suostuu menemään naimisiin, mutta ei halua järjestää häitä? Jos haluat vaimoksi, niin menkää naimisiin joko ilman hääjuhlaa tai järkkäilet itse sellaiset hääjuhlat kuin haluat ja jaksat järjestää. Pelkkä vihkiminen ei nyt kamalasti vaadi järjestelyjä, joten vähän ihmettelen, miksi mies ei sen vertaa jaksa järkkäillä, lisäksi luulisi miestä kiinnostavan miettiä esimerkiksi mahdollista avioehtoa yms. mutta ehkä naimisiin meno ei ole hänelle sitten niin tärkeää, että se sopii kunhan ei tarvitse itse nähdä vaivaa. Oletko kysynyt mieheltä, mitä avioituminen hänelle merkitsee?

Vierailija
11/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naimisiinmeno on ollut to-do-listalla koko ajan, jo ennen kihlautumista. Sitten mies itse sanoo neljän vuoden jälkeen, että voitais mennä naimisiin. Sitten yhdeksän vuoden jälkeen sinä vihjailet naimisiinmenosta ja mies sanoo, että mennään vaan, niin mikä tässä nyt oli se ongelma?

Teette sen avioliiton esteiden selvityksen ja sitten kun on puhtaat paperit, varaat maistraatista ajan. Siellä ei kauaa mene. Sitten olette naimisissa.

Vierailija
12/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli naimisiinmeno on ollut to-do-listalla koko ajan, jo ennen kihlautumista. Sitten mies itse sanoo neljän vuoden jälkeen, että voitais mennä naimisiin. Sitten yhdeksän vuoden jälkeen sinä vihjailet naimisiinmenosta ja mies sanoo, että mennään vaan, niin mikä tässä nyt oli se ongelma?

Teette sen avioliiton esteiden selvityksen ja sitten kun on puhtaat paperit, varaat maistraatista ajan. Siellä ei kauaa mene. Sitten olette naimisissa.

Ihmettelen vaan, että miksi mun täytyy jatkuvasti kysellä asiasta. Ainakin lähipiirissä tuntemani ihmiset ovat yhdessä kihlauksen yhteydessä päättäneet naimisiinmeno ajankohdan. Ei ole erikseen tarvinnut kysellä.

Mielestäni on myös outoa sanoa, että " sitten kun olet hoitanut asiat niin mennään" minusta tuo kuulostaa lähinnä tuollaiselta ehdolta vähän niinkuin " jos haet kaupasta leivontatarvikkeet niin voin leipoa".

Minusta tuosta tulee kuva että asia on yhdentekevää kun tuollaisia ehtoja aletaan sanelemaan.

Ap

Vierailija
13/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika saamattomalta.

Vierailija
14/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältähän nämä lomakkeet löytyvät ja sähköinen ajanvaraus. Ilmoita kellonaika miehelle ja katso vääntäytyykö hän paikalle.

https://dvv.fi/avioliitto-ja-parisuhde

Vierailija
15/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voidaan mennä jos teet järjestelyt". Siis et ymmärrä miksi ette voi mennä naimisiin.

Monestikko jo olet järjestelyt tehnyt ?

Vierailija
16/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä homma. Tuohan on naisen elämän täyttymys saada olla miehelle vaimo.

mies53v

Vierailija
17/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia valintojahan nuo.

Itse olen ikisinkku, ja jos jonkun kanssa alkaisin niin avoliittoon en muuttaisi.

Joko naimisiin tai omat kodit.

Itse olet tuollaiseen suostunut.

Vierailija
18/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuin yksi suhteeni nuorempana. Ei kylläkään koskaan edes muutettu yhteen, koska kummallekin olisi sopinut yhteinen asunto jos toinen olisi alkanut vain sitä etsiä.

Vierailija
19/19 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua odottaa parempi elämä toisaalla. Muutos voi ahdistaa alkuun, mutta kun päätös on tehty alkaa tapahtua hyviä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan