Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhuuko muidenkin miehet vaimoilleen näin?

Vierailija
18.09.2014 |

Minulla ei ole kavereita, joilta asiaa tiedustella, joten haluaisinkin nyt kuulla teiltä muilta, kuuluuko ihan normaaliin suhteeseen se, että mies haukkuu esimerkiksi s*atanan akaksi tai käskee vetämään v*tun päähän?

Oma isäni puhui äidilleni aikanaan tuohon sävyyn, en siis tiedä ylireagoinko tuntiessani, että mieheni vähättelee minua ja itsetuntoni laskee takaisesti haukkumisesta.

Mieheni peruste puheille on se, että hän ei jaksa jankata samoista asioita (kun yirtän selvittää erimielisyyksiä) ja että olen hirveä valittaja.

Olemme olleet yhdessä lähes 10-vuotta ja mietin, onko olemassa miehiä, jotka osaavat tukea naista ja osaavat ilmaista itsensä muutenkin kuin toista haukkumalla?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yleensä mies kuuntelee (tai siis ei kuuntele) hiljaa telkkaria katsellen kun muija haukkuu. 

Vierailija
2/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana tuli vittua viljeltyä, mutta iän myötä olen viisastunu ja en enää kiroile puolisolle.

M39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu normaaliin suhteeseen missään nimessä. Miksi ihmeessä kukaan sietää tuollaista? Parisuhteen ei kuulu nakertaa voimavaroja itsestä, vaan päinvastoin.

Vierailija
4/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni juuri meneillään ero kymmenen vuoden parisuhteesta. (Tuleva) ex-mieheni purki ahdistuksensa ja raivonsa aina minuun verbaalisesti. On ollut nyt eron aikaan aivan kauheaa seuraa. Oli kyllä jo viimeistenviiden vuoden aikana suhteessakin todella ahdistavaa seuraa ja tuo näkyi minun haukkumisenani ja vähättelynä. Kaikki agrressionsa ja heikon itseluottamuksen aiheuttamat tunneongelmansa purki minuun..projisoi esim. oman riittämättömyytensä minuun niin että haukkui minua ties miksi vaikka ei itse ollut halunnut esim. seksiä enää vuosiin. Onneksi alan päästä hänestä eroon..kunhan tunteenikin hiljalleen pääsisivät ajan tasalle tässä eroprosessissa :(  

Ei tuo ap ole mikään hyvä ja onnellisuutta tuottava suhde. Olet miehellesi vain jokin negatiivisten tunteiden purkautumiskohde. Suosittelen eroa ellei mies halua ja ymmärrä muuttaa toimintaansa. Omani ei pystynyt siihen vaikka alkoikin tässä ennen eroa tiedostamaan omaa toimintaansa. Itse yritän kasata itsetuntoni rippeitä ja miettiä miten haluaisin elämäni elää. Tsemppiä ap.

Vierailija
5/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies ei kiroile eikä solvaa vaimoaan. Sama pätee naisiin. Eikä sellaisen ihmisen kanssa pysty pidemmän päälle rakentamaan rakkaussuhdetta, koska toisen kunnioitus ja luottamus toiseen puuttuu.

Vierailija
6/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä nyt useamman vuoden miettinyt, että meneekö tämä jo jonkinlaiseksi henkiseksi väkivalaksi? En todellakaan halua, että tyttäremme saa sellaisen mallin kotoa, että toiselle voi sanoa mitä tahansa ja kohdella huonosti. Tiedän, etten itsekään ole täydellinen puoliso, mutta mielestäni haukkumista ei voi kuitenkaan oikeuttaa millään.

-Ap

Vierailija
7/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulu todellakaan tuo mihinkään parisuhteeseen. 

Vierailija
8/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tuollaista pidä sietää keneltäkään, ja kaikista vähiten ihmiseltä jonka pitäisi rakastaa sinua ja sinä häntä.

Vierailija
9/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei KUKAAN puhu KENELLEKKÄÄN tolla tavalla. Olet oikeassa kun olet huolissasi mitä tyttäresi tästä oppii.

Vierailija
10/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin isäni puhui äidilleni tuohon malliin, mutta olen reagoinut siihen eri tavalla kuin sinä. En siis sietäisi minkäänlaista haukkumista parisuhteessa, edes riitelystä en tykkää. Vastauksena kysymykseen, siis: toisenlaisiakin miehiä on eikä haukkuminen kuulu tasapainoiseen suhteeseen (paitsi ehkä jos se on molemmille normaali tapa kommunikoida _yhteisymmärryksessä_). 

Vierailija
11/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhu. Tai yhden tuttavaperheen mies puhui niin, ja kuulin että myös löi vaimoaan. Vaimo ei uskonnollisista syistä halunnut eroa, mutta muutti välillä pois kotoa. Mutta ei kuulu normaaliin parisuhteeseen. Mun vanhempanikin riitelivät paljon, mutta ei koskaan tuollaisia kuultu.

Vierailija
12/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kumpikaan ole kertaakaan sanonut toiselle mitään noin törkeää 15 vuoden avioliiton aikana. Olemme tietenkin riidelleet, välillä paljonkin, mutta emme mene henkilökohtaisuuksiin emmekä koskaan hauku toista tuolla tavalla! En muista, että vanhempani olisivat myöskään ikinä nimitelleet toisiaan, kun riitelivät.

Vierailija
13/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä hyvällä kuuntelis tuollaista puhetta. Omakin isä puhunut äidilleni noin kun olin pieni ja jos vielä nyt aikuisena kuulisin, niin sais isä kyllä melkoiset huudot...

Riidellessä saattaa vähän rumemmin sanoa oikein ärsytettynä, mutta ei noin pahasti kuitenkaan. Pyytääkö edes anteeksi? On siinä jotain pielessä, jos elämän rakkaimmalle ihmiselle pystyy hirveän rumasti sanomaan.

Vierailija
15/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole ollut koskaan isää tai miehenmallia elämässään eikä ole nähnyt minkäänlaista normaalia parisuhdetta. Pyytää kyllä aina anteeksi, mutta jotenkin jää kuitenkin itselle sellainen olo, ettei mies ihan ymmärrä sanojensa voimaa. Heillä on kotona puhuttu aina "rumasti" ja se on ollut ihan normaali arkipuhetta. Olen hänelle tosin suoraan sanonut, ettei toiselle ihmiselle voi sanoa noin, ei etenkään rakkaimmalle. Olen myös sanonut siitä, millaisen mallin hän lapselleen antaa.

-Ap

Vierailija
16/16 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu terveeseen, kahden aikuisen tasaväkiseen parisuhteeseen. Meillä ei huoritella, eikä vähätellä. Pyritään myös välttämään vihapäissään sellaisten asioiden sanominen, joita on hankala vetää takaisin vaikkei olis tarkoittanutkaan.

Kunnioitamme toisiamme ja käyttäydymme sen mukaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi