Mua ahdistaa tuo Venäjän tilanne.
Siis eikö Suomi voisi liittyä Natoon. Kun katsoo ihmisten kommetteja iltalehdestä-sanomista niin hirveän moni on Venäjän puolella ja ei halua Natoon. Rupeaa huolestuttamaan. Me ollaan aina naapurimaan kynnysmattoja ja maa jonka voi aina valloittaa. Miten suomalaiset on niin tyhmiä. Taotaan päätämme seinään joka kerta. Kuvitellaan että Venäläiset olisivat hyviä ja välittäisivät meistä mutta paskat. Aina sama juttu. Milloin puutullit ja milloin mitäkin uhkailua tai kiristystä. Mä niin toivon ettei tätä mun elinaikana tai lastenlasten tai omien lasten elinaikana miehitetä. Ei Natooon menemistä pitäisi edes kysyä kansalta. Siitä pitää meidän politiikkojen päättää. Heillä on tieto.
Kommentit (2)
Suomen ei todellakaan pidä liittyä NATOon! Olemme paremmin "turvassa" kun emme siihen liity!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 16:57"]
Siis eikö Suomi voisi liittyä Natoon. Kun katsoo ihmisten kommetteja iltalehdestä-sanomista niin hirveän moni on Venäjän puolella ja ei halua Natoon. Rupeaa huolestuttamaan. Me ollaan aina naapurimaan kynnysmattoja ja maa jonka voi aina valloittaa. Miten suomalaiset on niin tyhmiä. Taotaan päätämme seinään joka kerta. Kuvitellaan että Venäläiset olisivat hyviä ja välittäisivät meistä mutta paskat. Aina sama juttu. Milloin puutullit ja milloin mitäkin uhkailua tai kiristystä. Mä niin toivon ettei tätä mun elinaikana tai lastenlasten tai omien lasten elinaikana miehitetä. Ei Natooon menemistä pitäisi edes kysyä kansalta. Siitä pitää meidän politiikkojen päättää. Heillä on tieto.
[/quote]
Kyllä, heillä on tieto, siksi emme siellä Natossa vielä olekaan.
SUomi on ollut viimeksi sodassa 70 vuotta sitten. Nato taas toimii vähän väliä jossain päin maailmaa. Ei ne Nato-joukot mistään avaruudesta tupsahda, vaan siellä on Natoon kuuluvien maiden sotilaat asioita hoitamassa. Niin olisi siis Suomalaiset miehetkin tarvittaessa.
Mä en muutenkaan tajua miksi ihmiset niin pelkää sitä Venäjää. Jos yhtään järjellä miettii, niin aika mieletön ero on vaikka Ukrainalla ja Suomella suhteessa Venäjään. Se, että joku hyvin pieni ( kenties jopa palkattu) vähemmistö huutaa hyvin aktiivisesti keskustelupalstoilla ei tarkoita yhtään mitään. Ei suomalaiset todellakaan halua liittyä Venäjään, eikä tule ikinä liittymäänkään. Eikä Venäjällä yksinkertaisesti ole varaa lähteä sotimaan länsimaita vastaan, se maa romahtaisi siihen. Kyllä eurooppa ja koko maailma on toisesta maailmansodasta jo sen verran oppinut, etteä IKINÄ ei anneta suuruudenhullun päämiehen alkaa valloitella naapurimaita tuosta vaan, koska se ei todellakaan lopu siihen ensimmäiseen valtioon. Sille pannaan stoppi heti.