Löysin kotoa oudon puhelimen
Huoneessa rupesi kuulumaan värinähälytys useampaan kertaan. Oma puhelin oli taskussa mutta kun sitä rupesi kuulumaan useampaan kertaan pitkin päivää niin rupesin paikallistamaan värinää. Löysin lopulta kaapin takaa kännykän, jota en ole koskaan aikaisemmin nähnyt. Tässä on värinät päällä. Puhelimessa on näppäinlukko ja siihen on tullut neljä viestiä.
Ei muuten ole miehen työpuhelin, eikä vaikuta olevan mikään kamalan uusi. Vieraita kävi viime viikolla. Kai jos tuttu olisi hukannut puhelimensa niin olisi jo ottanut yhteyttä. Sydän takoo tuhatta ja sataa.
Kommentit (1050)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:28"]
paitsi jos sanoo et oma älypuhelin meni rikki ja tämä on vanhempi puhelin mikä ollut käytössä, mutta koodi unohtunu. Tarttis hätävara puhelinta. Itse joskus olen värkännyt tuon näppäin-koodin kanssa ja unohdin sen.. tosin ostin uuden puhelimen netistä kun en jaksanut liikkeeseen mennä kysymään et saako sen auki.
[/quote]
Meillä on käynyt näin, lapsi laittoi puhelimeensa suojauskoodin ja unohti sen. Olisin ottanut puhelimen itselleni käyttöön mutta ei vaan aukea... pitäis viedä liikkeeseen avattavaksi
Sulla on puhelin ja kun saat laturin ja ladattua niin sinulla on aikaa miettiä mitä teet. Prepaid ei niin kovin äkkiä sulkeudu itsestään. Mies varmaan ihmettelee jos tilanne venyy miten akku voi kestää ja sitä taitaa ahdistaa melkoisesti. Anna sen kärsiä.
Eikös noissa ole tietty saldomäärä minkä ajan on auki? Jokin aikaraja jonka jälkeen, jos saldo ei tule sitä ennen täyteen niin sulkeutuu, ellei käytetä sinä aikana 3 kk esimerkiksi?
Joku muu voisi tietää tarkemmin ja netistä varmaan löytyy miten timivat.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:12"]Kaveri ei vastaa ja mies soittaa taas. ap
[/quote]
Vastaat siihen ja sanot VAIMOSI PUHELIMESSA HEI!!!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:43"]
Mulemmat tulevat pyytämään suojakoodin. Et pysty tekemään mitään ilman sitä.
operaattorilta voit kysyä suojakoodin purkua ( asetusten nollaamista) ja PUK-koodia.
Antavat ja nollaavat jos ovat hyvällä tuulella ;)
[/quote]
Operaattori kyllä pyytää omistajan soittaan ja tarvitaan hekilötunnus ja alottaja tuskin kuullostaa mieheltään?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:46"]
operaattorilta voit kysyä suojakoodin purkua ( asetusten nollaamista) ja PUK-koodia.
[/quote]
Operaattori kyllä pyytää omistajan soittaan ja tarvitaan hekilötunnus ja alottaja tuskin kuullostaa mieheltään?
[/quote]
Tämähän oli prepaid. Ei siinä mitään operaattori kysele.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:46"]
[/quote]
[/quote]
Operaatorilta ei saa mitään koodia prepaid liittymään. ne koodit tulee sen kortin mukana.
Menet vaan pokkana kauppaan ja ostat sen laturin.
Menet toiseen kauppaan ja kun olet varma, että on prepaid niin sanot myyjälle, että on lapsesi puhelin eikä enää saa auki, voiko tehdä jotain. Ei se kysele sen jälkeen. Uskottelet itsellesikin, että on mahdollisen lapsesi puhelin niin osaat käyttäytyä uskottavasti. Ei ne pysty paikallistamaan kenen se puhelin on ja puhutko totta.
Mistä alottaja tietää et kyseessä on prepaid liittymä? Sori ku kysyn mut en löytäny ihan nopeel selauksel vastausta
Miksi et käy ostamassa omaa prepaid liittymää? Sen mukana saat sim-kortin joka sopii puhelimeen. Viestit ja soitetut puhelut tallentuu puhelimeen eikä simmille. Prepaidin saat muutamalla eurolla. Sillä tavalla saat viestit ainakin näkyviin!
No mä olen salarakkaani puhelimessa ihan "työnimellä", vähiten epäilyksiä herättää se ettei salaa mitään. Puhelimissakaan ei ole lukitusta. Soitamme muutaman kerran vuodessa, kaikki muu hoidetaan sähköpostilla ja siten ettei koneelle jää historiatietoja, mieluiten työaikana ja silloin kun omat kumppanit ei ole kotona. Kotona läppäri auki kaikkien nähtävänä.
Kun ei ole "mitään" salattavaa:D
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:34"]
Pystytkö soittamaan puhelimella omaan puhelimeesi? Saisit selvitettyä kenen nimissä numero on, ja sitten työpäivän jälkeen mies seinää vasten. Kun olisi mustaa valkoisella, että liittymä on miehen nimissä, niin ei voisi ainakaan heittää mitään hätävalhetta kaverin puhelimesta.
Aika pöljä idea soittaa puhelimesta miehen työpuhelimeen. Kai se nyt näkee mistä numerosta soitetaan eikä varmana vastaa, vaan saa aikaa keksiä jonkun hyvän selityksen.
[/quote]
Tää on fiksuin idea!!
[/quote]
Jep. Ja lisäksi siinä välttyy viestintäsalaisuuden rikkomiselta. Kun on tiedossa kuka liittymän omistaa, niin mies voi aivan hyvin näyttää itse (tai kertoa ap:lle koodin) mitä puhelimessa on, ja jos sisältö on täysin viatonta, niin miksi mies ei näyttäisi ja siten selvittäisi tilannetta. Ja jos taas ei näytä, niin ap voi vetää asiasta omat johtopäätöksensä.
[/quote]
Täsmälleen. Ap, pidä puhelin omassa kädessäsi, kun mies tulee kotiin. Sano hänelle, että joko kerrot koodin ja annat minun esteettä katsoa kaiken puhelimessa olevan tiedon, tai sitten teidän suhde on ohi. Älä anna ymmärtää, että hänellä on mitään muita vaihtoehtoja kuin nämä kaksi. Tällä tavalla saat tietää totuuden varmuudella ja nopeasti. Jos mies kieltäytyy yhteistyöstä, hänen vilpillisyytensä on yhtä ilmiselvää kuin että näkisit tekstarit, joissa pettäminen paljastuu. Muista myös tallentaa toisen naisen puhelinnumero ja selvittää hänen taustansa.
Suojakoodi on kylläkin puhelimen ominaisuus, ei liittymän/simmin, joten operaattori ei pysty sitä aukaisemaan. Huollossa pystyvät, kun heillä on siihen tarkoitetut softat. Näin ainakin vanhemmissa puhelimissa, uusissa voi olla jotain edistyneempiäkin tapoja.
JAAHA! Pääsin muistiasetuksiin. Viestejä on 43 kpl. Katsoin vahingossa silloin kun soitin, että olisi ollu nelisen sataa. Lopetin tosin puhelun melko nopeasti, kun rupesi kyselemään sitä koodia uudestaan. Enkä halunut tuhlata rahaa, kun soitan siihen. Numeroita SIM-kortilla on muistin mukaan kuusi. Eli liekö enemmänkin naisia. En pääse tästäkään katsomaan sen tarkemmin. ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:46"]
Parasta viihdettä pitkään aikaan tällä palstalla.
Meillä ainakin ollaan asiat tehty selväksi molemmin puolin, että ei ole mitään asiaa toisen/toisten laitteisiin tms. ja homma toimii, luultavasti. Vaikka tyhmä olenkin, niin ei ole vielä mielessä käynyt, että pitäisi päästä toisen puhelimeen, koneeseen tai sähköpostiin. Ja itseasiassa koskaan ei ole ollut puhetta, että saisiko nähdä toiselta salasanan takana olevia juttuja. Ja itse ainakin tulen kysymään asiasta jos jotain epäilyjä joskus tulee ja luulen, että samat kysymykset tulee minullekkin. Ja ei, minulla ei ole suhteeseeni liittyviä aiheita salattavana laitteissani, joten periaatteessa voisin vaikka laitteeni avata, mutta aika paljon kiusallisia aiheita sieltä avautuisi puolin ja toisin. Luultavasti myös toisen laitteista. Myös työasioista.
[/quote]
Oletko löytänyt puhelimia tai läppäreita kaapin takaa?
[/quote]
En läppäriä, mutta puhelimen/puhelimia kyllä. Kuten myös sängystä patjan alta, sohvatyynyjen välistä ja sohvan alta, pesukoneesta(jopa pestynä), pesutiloista, pakastimesta, jääkaapista ja jopa halkopinosta. Varmaan kaikista talouden paikoista joihin voi mennä puhelin kädessä tai taskussa. Sauna taitaa olla sellainen paikka josta ei ole vielä löytynyt.
Itse olin aikoinani DNA-kaupassa töissä ja tuli moniakin puhelimia availtua, koska suojakoodi oli unohtunut. Lähinnä puhelimet olivat älypuhelimia jossa oli sellainen vedettävä koodi kuten esim monessa Samsungin kosketusnäyttöpuhelimessa. En ole varma saako tuollaisesta poistettua suojakoodia. Mutta mene kysymään esim DNA-kaupasta, myyjiä ei kiinnosta miksi se puhelin pitää avata. Kyllä ne avaa jos vaan osaavat :)
Puhelimessa on suojakoodi joka estää viestien katselun, ei sim-kortissa.
Olipa onni, että eksyin tähä ketjuun! Pitää heti putsata oma puhelin, etten jää kiinni, kiitti av-mammat hyvistä vinkeistä kuinka pitää oma kakkossuhde salassa!
T. toinen nainen
Minä tekisin ap:n tilanteessa seuraavaa: Kun mies tulee töistä, kysyisin ihan rauhallisena, että onko hän vielä onnellinen kanssani. Jos sanoo olevansa, niin kaivaisin puhelimen esiin ja kertoisin, että itse en koe kovinkaan suurta onnellisuutta tällä hetkellä hänen ja enkelin salasuhteesta ja pyytäisin kertomaan. Jos mies ei ole ihan täysi psykopaatti, niin kyllä hänestä tulee näkymään säikähdys, jos on syyllinen. Siitäpä sitten voikin alkaa miettimään, onko mitään tehtävissä.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:54"]
JAAHA! Pääsin muistiasetuksiin. Viestejä on 43 kpl. Katsoin vahingossa silloin kun soitin, että olisi ollu nelisen sataa. Lopetin tosin puhelun melko nopeasti, kun rupesi kyselemään sitä koodia uudestaan. Enkä halunut tuhlata rahaa, kun soitan siihen. Numeroita SIM-kortilla on muistin mukaan kuusi. Eli liekö enemmänkin naisia. En pääse tästäkään katsomaan sen tarkemmin. ap
[/quote]
Näetkö numerot? Ota noista se vanhin numero ja soita omalla puhelimiellasi niin, ettei numerosi näy ja katso mitä vastataan. Löydät netistä kyllä Kuka soitti palvelusta kenen nuo ovat, jos eivät ole nekin prepaideja tai salattuja numeroita.
Noista vanhin säätö ei välttämäti ole miehesi kanssa enää tekemisissä ja voi valaista asiaa mikä on tilanne.