Nasujaisiksiko niitä nykyisin kutsutaan? No, kerro oma muistosi lukion ekalta
Meillä oli tosi rajua, piti rämpiä haisevissa liejuissa yms.
Kommentit (35)
Itse lähdin aikoinaan kesken päivää pois. Huumori loppui kesken ja olisin käynyt seuraavan simputtajan kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Itse lähdin aikoinaan kesken päivää pois. Huumori loppui kesken ja olisin käynyt seuraavan simputtajan kimppuun.
Meillä ne olivat vasta illalla, sinne piti tulla koulupäivän jälkeen ja oli sanottu, että pitää laittaa huonot vaatteet päälle. Pilallehan ne menivätkin. ap
Vierailija kirjoitti:
ja samat huutavat hengenvetoon hiilijalanjäljestä - kunhan rajoitukset eivät koske omaa kulutusta…
Oulussa puhuttiin ököjuhlista. En muista mitä niissä oli, jotain nöyryytystä varmaan. Ei jääny muutenkaan hyvät muistot lukiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ne olivat vasta illalla, sinne piti tulla koulupäivän jälkeen ja oli sanottu, että pitää laittaa huonot vaatteet päälle. Pilallehan ne menivätkin. ap
Meillä ne oli keskellä koulupäivää.
Kaikille tuo pelleily ei vaan sovi, itse olen sellainen. Kun huumorintaju loppuu niin se loppuu täysin -ja se ei päällepäin näy... Ja sitten voi napsahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään lukio joka järjestää tuollaisia tapahtumia ei sitten osallistu mihinkään koululakkoihin ilmaston puolesta.
Luulin ettei koulut näitä järjestä, vaan ovat epävirallista oppilaiden järjestämää toimintaa.
Ei meillä lukiossa mitään siirtymäriittejä ollut, mutta keskikoulussa muistaakseni neljännellä luokalla saatiin teinikaste ja samalla meistä tuli teinikunnan täysvaltaisia jäseniä. Huomattavasti siistimpiä juhlia ne olivat.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että fuksiaiset yliopistossa olivat vain pientä kivaa verrattuna lukion nasujaisiin, jotka olivat hirveät. Yliopistolla oli kaikenlaisia kivoja älyllisiä tehtäviä, lukiossa nöyryytettiin ja asiaan kuuluivat inhottavat hajut ja maut ja lika. ap
Kaikkialla ei ole noin sivistynyttä menoa yliopistosta, olen sivusta nähnyt useammankin kerran kun näissä tapahtumissa yliopistolaiset ovat alusvaatteisillaan julkisilla paikoilla ja joutuvat tekemään kaikkea typerää.
Liperin lukiossa oli muistaakseni ihan jonkinlaiset juhlat uusille oppilaille, kun olin toisella vuodella. Josta olin onnellinen. Itse sain kokea sitä perinteistä sekoilua lukion aloittaessani.
Lukio oli pakko keskeyttää, kun koko ylä-asteen jatkunut kiusaaminen aiheutti masennuksen ja vei keskittymiskyvyn.
Nyt 39 vuotiaana välillä lähes työkyvytön.
Ihme hullujen pesiä oli nuo ylä-asteet 90-luvulla.
Ei Turussa tuollaisia ole. Meno on sivistyneempää. Opettajien johdolla on ryhmäytymistä leikkeineen. Ei mitään kiusaamista.
'96 yks Turun kehyskaupunki. Jokaisen piti tehdä jotain noloa. Mun piti laulaa, yhden mun kaverin piti kontata, kun abi ratsasti pienen hetken sen selässä. Sitten oli orjakauppa, jokainen nyyppä kaupattiin orjaksi jollekin 2. tai 3. luokan opiskelijalle, ja sitä sit muka piti palvella eka kuukaus, tosin ei kukaan koskaan mitään palvelustehtäviä antanut.
Nasujaiset pitäisi lopettaa. Nöyryytystä ja väkivaltaa puolustellaan sillä, että siihen on uhrin suostumus.
Eikö kellään mulla tule siitä Koskelan tapaus mieleen?
Yksikään lukio joka järjestää tuollaisia tapahtumia ei sitten osallistu mihinkään koululakkoihin ilmaston puolesta.