Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt apuja! Myyntivoittoverotus

Vierailija
18.09.2014 |

Tarina on seuraavanlainen:

ostimme asunnon, hintalappu 310 000€

teimme remonttia, kuitteja ei tallella muuta kuin jääkaapista ja keittiön osittaisesta uusimisesta, verottaja sanoi että saa vähentää

varainsiirtoveroa maksoi puoliso 3100€, itse en mitään

Ajattelimme myydä asunnon ennen kuin 2v tulee täyteen. Ostaja on mahdollisesti tiedossa. Olenko nyt ihan väärillä jäljillä vai pitääkö paikkaansa että jos myyntivoiton vero jää alle tuon 3100€ (joka siis varainsiirtovero) on asunnon myyminen mahdollisesti edullisempaakin meille? Luulen, että realistinen hinta asunnolle tällä hetkellä olisi 325 000€. Saimme mitä todennäköisimmin asunnon suhteellisen edullisesti kun ostimme perhepiiristä. Remonttiin olemme käyttäneet n. 4000€, mutta tästäkin summasta osa on mattoja yms.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja tuo 325 000€ sisältää 7000e yhtiölainaa, joka maksetaan pois jotta saadaan se verovähennyksiin.

Vierailija
2/3 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:50"]

Vero.fi

[/quote]

Juu laskelmat on tehty, mutta olen epäuskoinen että tässä tilanteessa asunnon myyminen voisi olla edullisempaa ennen kuin 2v tulee täyteen. Taloyhtiötä hoidetaan huonosti ja sanoisin että arvo laskee mitä kauemmin odotamme. Nyt asunnon haluaisi ostaa naapurit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi