Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa eläinlääkäriin ilman autoa

Vierailija
18.09.2014 |

Kissallani on vajaa 2 viikon päästä aika eläinlääkärille rokotukseen, ja nyt mietityttää, miten saan kissan vietyä sinne, kun en autoa omista. Kissa on tottunut bussilla matkustamiseen, mutta lähin eläinlääkäriasemaa oleva pysäkki on 2km päässä. Kissa on kuusikiloinen, joten sen kantaminen 2 km:n matkan ajan on aika mahdoton ajatus. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma aikanaan ja kissoja oli 2 tuon painoista :) Kyllähän ne käveli valjaissa bussipysäkille mutta ne piti nukuttaa korvien putsausta varten (korvapunkki) joten 12 kg kissan kuljetuskorissa ja parin kilsan kävely... pidin aika monta pysähdystaukoa :) 

Vierailija
2/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa tarpeeksi aikaa ja laske kuljetuskoppa välillä maahan. Tai laita kantokoppaan olkahihnat, jotta voit kantaa olalla. Ihmettelen kyllä, jos et jaksa 6 kilon kissaa kantaa tuota matkaa. Tai mene taksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene taksilla jos on niin vaikeeta

Vierailija
4/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuljettanut lastenrattaissa kuljetuskopan:D

Vierailija
5/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla tietysti sitten tai pyydät jotain kaveriasi heittämään (maksat tietysti bensarahaa vähintään).

Vierailija
6/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla olis tuollainen tilanne, että kissaa pitäisi kuljettaa usein kävellen ja julkisilla, niin hommaisin sellaiset kissarattaat. Esim nämä:

http://www.zooplus.fi/feedback/shop/kissat/kuljetus_matkustus/rattaat/217689

Vierailija
7/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellaiset kissa-rattaat! Oikeasti niitä myydään eläinkaupoissa. Sellainen perässävedettävä (vähän kuin mummojen ostoskassi pyörillä) tai edessä työnnettävä malli (muistuttaa kyllä jonkin verran lastenrattaita). Siis jos paljon julkisilla matkustatte. Muuten sijoittaisin sen saman rahan taksiin.

Vierailija
8/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla on huristeltu, koska yleensä en ole saanut kyytiä sukulaisilta. Kun tilaa taksin, pitää sanoa että on kissa mukana (kuskien mahd. allergioiden takia).

Vierailija
9/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietiin lastenvaunuilla meidän yli 5-kiloinen rontti leikkaukseen ja pois. Eli koppa vaunujen päälle ja menoksi. Käveltiin tosin vain se matka, ei tarvinnut mennä bussilla.

Vierailija
10/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kissankantoreppu! Suosittelen lämpimästi. Meillä on sellainen ja se on ihan mahdottoman kätevä! :) Sen lisäksi, että on helpompi kantaa selässä, ei paina läheskään niin paljon, reppu jättää molemmat kädet vapaaksi. Se on varsinkin matkustettaessa pidempiä matkoja todella iso etu.

Meillä olevassa reppumallissa on myös pyörät alla ja siinä on sellainen ylös nostettava vetokahva kuten lentolaukuissa. Tosin en juuri koskaan käytä sitä pyörillä vaan nostan aina selkään :)

Vierailija
11/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla vaan ja tilatessa maininta, että kissa tulee kantokopassa kyytiin.

Vierailija
12/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:00"]

Kissallani on vajaa 2 viikon päästä aika eläinlääkärille rokotukseen, ja nyt mietityttää, miten saan kissan vietyä sinne, kun en autoa omista. Kissa on tottunut bussilla matkustamiseen, mutta lähin eläinlääkäriasemaa oleva pysäkki on 2km päässä. Kissa on kuusikiloinen, joten sen kantaminen 2 km:n matkan ajan on aika mahdoton ajatus. 

[/quote]

Ootappas vaan jos saat lapsia, pari kilsaa ja 6 kiloa on lyhyttä ja kevyttä...

Vierailija
13/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuonpainoisen kissan pitäisi jaksaa kantaa pari kilsaa. Voithan välillä levätäkin. Kantavathan ihmiset painavia kauppakassejakin ties miten pitkiä matkoja.

Vierailija
14/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:07"]

[/quote]

mä olen vetänyt talvella pulkalla, ja kesällä töytyyttänyt pyörän tarakalla. Myöskin kantanut koppinenn päivineen.

Vierailija
15/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:07"]

[/quote]

mä olen vetänyt talvella pulkalla, ja kesällä töytyyttänyt pyörän tarakalla. Myöskin kantanut koppinenn päivineen.
[/quote]

Pysyykö kissa rauhallisena pulkassa ja tarakalla?

Vierailija
16/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuskaan kissaani aina taksilla. Helppoa on.

Vierailija
17/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisihän se koppa vaikka kaljakärryyn. Ei se nyt NIIN vinossa ole, etteikö katti sitä kestäisi.

Vierailija
18/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
19/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kissankantoreppu on oikeasti hyvä. Jos vaan löytää sellaisen, minkä maksimikantokyky ei ole 5kg. 

Ja 14:lle: Kissan kantokopat on yleensä melko epäergonomisia kannettavia. Ongelma ei niinkään ole paino vaan se, että kopan leveyden takia käsi ei suinkaan pääse roikkumaan suoraan alas kuten kauppakassien kanssa. Kauppakasseilla kun kantamiseen osallistuu keskivartalon ja selän lihakset myös, kädet on vähän kuin sivuosassa. Mutta kun kättä joutuu nostamaan sivulle, paino tuleekin ihan eri lihaksille.

Vierailija
20/20 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin minä: kissa pulkkaan talvella ja muulloin vauvan vaunukoppaan rattaisiin. Siis katti tietenkin siinä kuljetuslaatikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme