Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisko mitään neuvoja/vinkkejä antaa, kun niskahartia-alue niin jumissa että

Vierailija
22.08.2021 |

En saa päätäni liikutettua ja yölläkin heräilin unesta nukkuma-asentoa kääntäessäni, kun sattui niin.
Otin aamuyöstä ja eilen illalla+päivällä Sirdaludin ja ilm popsin niitä myös tänään, muuta mitä?
Aluetta on hierottu, tiedä sitten auttoiko vai pahensiko, mutta huomenna olisi oltava tikissä töitä varten ja se ei ole paikallaan istumista.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoa kävelyä raikkaassa ulkoilmassa. Missään nimessä ei kannata jäädä ainakaan makoilemaan.

Vierailija
2/11 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kevyt niska-hartia jumppa. Päälle

avaavat venyttelyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on pahimmillaan, laitan tyynyn yöllä myttyyn niskan alle että se vähän avaisi selkää. Ja ei joka yö, vaihtelen nukkuma-asentoa. Kova patja. Narskuttelukiskot. Lenkkeily. Kännykän näpyttelyn vähentäminen. Hartiaseudun venyttely. Terapiarulla ja pallot.

Yksinään eniten apua saa tuosta lenkkeilystä. Muut tuo helpotusta aina yhdessä tehtynä.

Vierailija
4/11 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin lääkäriin/ fyssarille ja kysyisin neuvoja. Itse vääriä ohjeita noudattamalla sai välilevynpullistuman aiheuttaman kivun vielä pahemmaksi. Fysioterapeutti taas neuvoi oikeat keinot, jotka auttoivat.

Minulla esim. Saunominen pahensi myös kipua

Vierailija
5/11 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita pyörittämällä lantiota suuntaan ja toiseen, molemmilla kerroilla nosta käsiä ylös vähäksi aikaa kun pyörität.

sitten pyöritä hitaasti 100 olkapäitäsi ympäri käset alhalla mol puolisn'

sitten hiero kaulan sivujnteet korvaan saakka huolella.

Lopuksi anna pään vajua alas ja pidä siinä jonkun aikaa sama toiselle puolelle

Siirrä pää sivulle ja anna olla siinä kotva

sama toiselle puolelle.

Lopuksi käytä pää taka asennossa selkä suorana

Sitten vielä pyöritä lantiota  50 kertaa puoli ja ota pää mukaan.

Toista 2 kertaa päivässä. Loppuu.

Vierailija
6/11 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuota vuosia kunnes sitten tuli kaularangan välilevytyrä. Leikkausjonoonkin oli kirurgi tyrkyttämässä, mutta parani noin puolessa vuodessa itsestään. Ergonomia kuntoon ajoissa.

Vierailija
7/11 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kärkkäiseltä hevosvoidetta, sellaista punaista lämmittävää tahmaa. Auttoi mun jumeihin.

Vierailija
8/11 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskindol tai joku muu kylmä-lämpögeeli. Tuntuu ensin kylmältä -> helpottaa kipua, sitten lämmittää ja rentouttaa lihasjumeja.

Vierailija
9/11 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaisin lääkäriin/ fyssarille ja kysyisin neuvoja. Itse vääriä ohjeita noudattamalla sai välilevynpullistuman aiheuttaman kivun vielä pahemmaksi. Fysioterapeutti taas neuvoi oikeat keinot, jotka auttoivat.

Minulla esim. Saunominen pahensi myös kipua

Lainattu teksti on oikein.Noudata kyseistä ohjetta. Täällä ei alan läkäreitä ,ei hoitajia.Jokaisen keho on erinlainen ja voit tehdä omalle kehollesi halla ,lukemalla ohjeet täältä.Toiminnat jotka kenties toimii muille, ei toimi sinulle.

Vierailija
10/11 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauratyyny. Ensin mikroon, lämpöhoito. Sitten pakastimeen, kylmähoito. Kylmäkalle, hevosgeeli.

Onko tullut vedosta, ilmastoinnista vai mistä?

Vierailija
11/11 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta,laihdutus,lihaskunto,ergonomia.

Aktiivinen elämäntapa,myös työskennellessä voi asentoa vaihtaa yms.

lähes aina nuo vaivat johtuu passiivisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän