Apua raskauteen!
Minä olen 18- vuotias tyttö. Kuukautiseni ovat melkein 2 viikkoa myöhässä.. Alavatsani on välillä kipeä ( sellaista kuukautiskipua alavatsassa ) ja rinnat todella kipeät ja arat.. Tein tänään raskaustestin. Ostin apteekista maksoi 3,90€ (en muista nimeä). Se näytti negatiivista.. Voiko tämä olla väärässä? Tein testin nyt illalla koska en jaksanut enään oottaa aamuun kovan paniikin vuoksi :/
Kommentit (4)
No, periaatteessa VOI olla väärässä, joten kannattaa tehdä uusi testi jonain aamuna tai mennä vaikka terkkarille antamaan virtsanäyte. Tuo panikointi voi myös aiheuttaa noita "raskausoireita", luulosairaus, josta myönnän itsekin joskus kärsineeni ja oireet pahenee mitä enemmän stressaa. Naisen kehossa voi olla kaikenlaisia hormonijuttuja, joiden vuoksi menkat myöhästyy tms. eikä se läheskään aina tarkoita raskautta. Käytätkö e-pillereitä?
Niin ajattelinkin että testi ei varmaan voi olla väärässä.. Rinnat ovat vaan niin oudon kipeät.. Ovat aina menkkojen aikaan mutta nyt ihan todella kipeät eikä kuukautisia näy.. Kiitos sinulle olet ihana kun vaivauduit vastaamaan!
Siis mä oon monta kertaa epäillyt olevani raskaana ja tää on miljoonas kerta mutta nyt on sellanen olo että ei oo kaikki tuolla mahassa hyvin saatika tisseissä hyvin.. :/ olet oikeassa.. En käytä epillereitä.. Olen lopettanut ne kauan aikaa sitten kovien sivuoireiden vuoksi... Kiitos paljon sinulle <3
Kyllä sen testin pitäisi olla luotettava. Mut voithan tehdä vielä toisen varmuuden vuosi ja mieluiten aamuvirtsasta... Kannattaa ottaa yhteyttä ehkäisyneuvolaan tai mennä yksityiselle gynekologille (joka kylläkin on kallista). Voi ne menkat olla myöhässä muustakin syystä kuin raskauden takia. Tsemppiä!