Kertokaa jostain kivasta USA:n-matkastanne! Minne, milloin, mitä tapahtui?
Kommentit (8)
Olin joskus 25-vuotiaana joulun ja vuodenvaihteen Floridassa. Key West oli paras paikka siellä. Mahtavat uudenvuoden bileet. Tykkäsin myös Kennedy Space Centeristä Cape Canaveralissa.
Olin New Yorkissa reilu parikymppisenä vuonna 2001. Kävin vielä WTCssä. Päivälleen kolme viikkoa ennen tornien kaatumista olin ilmaiskonsertissa siinä aukiolla tornien välissä. Olikohan se joku viikoittainen tapahtuma… Jos muistan oikein…
New Yorkissa vuonna 2002 27-vuotiaana lasteni ja silloisen mieheni kanssa. Käveltiin Central Parkissa ja nautittiin kesästä. Meillä oli sieltä jatkolento Kanadaan Vancouveriin johon jäimme asumaan.
Tee itse omat Amerikan matkasi tai kysy kavereiltasi, stalkkeri!
Lapsena 80-luvulla oltiin. Floridassa ja key westissä myös käytiin. Eniten tykkäsin uimisesta ihanassa meressä ja pimeässä lämpimässä yössä turkoosina hohtavassa hotellin uima-altaassa. Aijai. Talvella lennettiin sinne, oli eksoottista kun ensimmäisen kerran elämässäni tropiikin tuulahdus tuli lentokoneesta ulosastuessa.
Oli joulu, jouluvalot olivat sellaisia kuin nykyään Suomessa, kirkkaita, puita ja katuja ja kauppoja oli niillä koristeltu. Siihen aikaan suomessa oli kälysiä värikkäitä jouluvaloja ikkunoissa. Kaupoissa käytettiin jo viivakoodeja mitä suomessa ei vielä. Juusto ja voi olivat oransseja ja juustoa oli lisätty kaikkeen mahdolliseen, suurinpiirtein taisi juustosuklaatakin olla. Cokiksia oli montaa eri laatua, dieetti ja zero(en vieläkään ymmärrä näiden eroa). Laatikkomaisia valtavia laitoksia oli autoteiden varsilla joissa useita liikkeitä eikä ikkunoita ulos(suomessakin myöhemmin ostoskeskukset).
Ostin korvalappustereot ja hyvää musiikkia kasetteina, Michael Jackson, Madonna jne.
Disney World oli myös hieno.
Kävelytiet olivat huonoja ja taisimme olla ainoita kun kävelimme välillä auton sijaan.
Nevör biin to Ameerika but ai häd ön Amerikan boifrend säm mants... huu then tjast sadenli disapeöd not telling ö wööd bifoor... in thö mooning hi sed ai häv ö flaittiket bäk ty Steits tydei aftönoon. Änd that voos it... End of this stoori...
Olso mai kasin häd som boifriend huu tjast disapeöd ty Ameerika...
It siims piipl huu aar in Ameerika aar teiken from van parti ty ön adör änd kan juu sii som miining in it änd vat it rilly miins...
Olin perheessä, oli kesäloma. Katsoin telkkaria päivällä, se oli ihmeellistä, koska 90-luvulla Suomessa ei päivällä telkkaria katsottu. Perhe kiikutti minua grillijuhliin ja tuttujensa luo. Hienoja kokemuksia. Olin teini.