Harmittaa pimeän työvoiman käyttö!
Harmittaa kun varakkaat ja hyvintoimeentulevat käyttävät pimeitä siivoojia ja muita. Olen pienyrittäjä ja monet ystävänikin ovat. Maksetaan veroja ja tehdään paljon työtä, ja sitten jotkut teettää työnsä pimeänä. Ymmärtäisin paremmin jos on niin kamalan köyhä että ei pysty maksamaan kunnon palkkoja ja pakko saada apua jollain parillakympillä, mutta että ihan tavalliset ihmisetkin. Millä perustelette pimeän työvoiman käytön? Ettekö tajua että verorahoilla kustannetaan teidänkin lastenne päiväkodit ja vanhempienne sairaalat?
Kommentit (7)
39 % helsingin verovaroista menee sosiaali ja työttömyysetuihin
Minua harmittaa myös teidän puolesta, mutta oma palkka on niin pieni, että pakko tehdä pimeitäkin töitä, jotta elämme seuraavaan palkkaan.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. En pysty ymmärtämään pimeän työvoiman käyttöä. Nykyaikana kun sitäpaitsi saa esim. kotisiivouksesta kotitalousvähennyksen, on se melkein yhtä edullista kuin pimeä työ. Eli tuokin perustalu hieman ontuu...
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 17:33"]
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. En pysty ymmärtämään pimeän työvoiman käyttöä. Nykyaikana kun sitäpaitsi saa esim. kotisiivouksesta kotitalousvähennyksen, on se melkein yhtä edullista kuin pimeä työ. Eli tuokin perustalu hieman ontuu...
[/quote]
Perustelu ontuu juuri. jos mustana maksat 10 siivoustyöstä ja kuitilla 30 plus alvin niin kyllä se musta silloin on edullisempaa
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 17:32"]Minua harmittaa myös teidän puolesta, mutta oma palkka on niin pieni, että pakko tehdä pimeitäkin töitä, jotta elämme seuraavaan palkkaan.
[/quote] Työni teettäjä tosiaan saisi samaan hintaan kotitalousvähennyksellä palveluni, mutta haluaa näin auttaa minua. Olisi tosi hyvä, jos työstäni saisin sellaisen palkan, että tällaista ei tarvitsisi tehdä. Mutta 1440 netto, josta puolet menee vuokraan, ei oikein riitä, kun elätettäviäkin on.
Tajuan toki, maksan nyt jo PALKASTANI niin paljon veroa että sillä elää moni sossuperhe, kaikesta muustakin maksetaan veroja, bensasta, ruuasta.... kaikesta, tottakai mä maksan ennemmin pimeesti, siitä hyötyy niin se työntekijä ja minäkin. Sorry, mutta ihan kaikesta en tosiaan ala veroja maksamaan, ihan älytöntä jo.
niin, mitä tuohon nyt sanoa. trendi meni sellaiseksi ja sen mukaan kaikki elää. yksityistalouksilla ei oo ehkä varaa maksaa täyttä hintaa