Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa lapsen mutta ei osaa kertoa miksi… tarvitseeko edes?

Vierailija
21.08.2021 |

Meillä, 30-vuotiaalla pariskunnalla on noussut yllättäen lapset keskustelunaiheeksi. Kaveripiirissä raskaus- ja vauvauutisia tulee lähes kuukausittain ja mies teki aloitteen kertoessaaan itsekin haluavansa lapsen.

Itse olen vähän vastahakoisempi, koska tiedän jo yhteenmuuton ja koiran hankinnan myötä että minulle jysähtäisi leijonanosa hoitovastuusta. Eikä siinä mitään, jos lasta kovin haluaa. Silloinhan sitä sen vaikka hoitaa yksin. Ongelmana on se, että kantani on varovaisen ”ehkän” ja ”ei”:n välillä ja voisin kuvitella elämäni ilmankin lasta.

Mies taas kertoo jatkuvasti haluavansa lasta. Kun kysyn miksi, hän ei osaa kertoa ja jopa suuttui. Ei kuulemma tarvi perusteluja sille, että haluaa oman jälkeläisen. Itse yritin ehdottaa varovasti, että haluaako siis hoivata lasta? Opettaa ja kasvattaa? Seikkailla ja näyttää maailmaa? Saada suvullensa jatkoa?

Näihin kysymyksiin en saa mitään vastausta muuta kun että ”haluan lapsen eikä sitä tarvi perustella”. Ahdistaa. Tuntuu, että mies ei itsekään tiedä mitä haluaa. Ja jos lapsi nyt tehtäisiin, olisiko vastuu ja muuttunut elämä pettymys kun ei osannut kertoa edes mitä odotti? :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä itse jotenkin tosi suoraviivainen ja teen paljon taustatyötä päätöksen tueksi. Kun koira ostettiin, selvitin rokotukset, sukupuun ja perinnölliset sairaudet. Käytiin pentukurssit ja kaikki, etsin paljon tietoa ravinnosta ja yritin selvittää kaiken kasvatuksesta… tiesin suurinpiirtein mihin ryhdyn ja yllätyksiä tuli silti.

Lapsi on toki eri asia, mutta näen oikeasti punaista jos toinen vastaa ”emmää tiiä, ois vaa kiva sellanen saada”. Tai että mites hoitovapaat tai rahojen riittävyys? ”Kyl ne hoituu, elä ressaa. Et oo maailman ainoa nainen joka saa lapsen”

-ap

Se on jännä kun moni mies ei perehdy yhtään aiheeseen etukäteen. Sitten tulee kauheana yllätyksenä, kuinka paljon vauva voi itkeä ja valvottaa yms.

Vierailija
22/30 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tilanne. Sun järjestelmällisyydestä on varmasti myös paljon iloa ja hyötyä miehelle. Tuollainen älä ressaa-asennekin voi olla joissain tilanteissa (ehkä toisentyyppisen ihmisen kanssa tai toisissa tilanteissa) kiva.

Joka tapauksessa kannattaa yrittää saada miestä ottamaan vastuuta, että saisit vapaata kodinhoidosta ym. Ja siitä käsin, että se on sulle tärkeetä. Ihan konkreettisina työvuoroja esim. Kaikilta osin ei voi toista muuttaa ja se ei voi olla mun mielestä jatkuva projekti. Itse olen meillä huithapelimpi, vaikka olen nainen ja äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä missään nimessä tee lasta tuon miehen kanssa, varsinkaan kun itselläsi ei ole minkäänlaista vauvakuumetta. Vaikuttaa siltä, että mies hakee statusta lisääntymisellä kun muutkin ympärillä saavat vauvoja ja kokee, että jää "huonommaksi" jos teillä ei ole lapsia. Lisäksi hän ei selvästikään ymmärrä kuinka vastuullisesta ja rankasta hommasta on kyse. Jos kotityöt ym. ovat jo nyt sinun harteillasi, on varmaa, että mies ei tule osallistumaan kodin- ja vauvanhoitoon yhtään sen enempää kuin nytkään. Lisäksi se, ettei hän osaa perustella vauvakuumettaan mitenkään tyyliin "Joo, ois se vauva vaan jotenkin kiva" on valtava hälytysmerkki.

Älä pilaa elämääsi. Pyydän!

Vierailija
24/30 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen emmä-tiiä -tyylisen ihmisen kanssa en hankkisi edes yhteistä koiraa. Vastuu jäisi pääasiassa minulle, ja tulisin siitä todella katkeraksi. Varsinkin kun en koiraa oikeastaan edes kaipaa elämääni.

Suosittelen pohtimaan ja pitkään sitä, mitä sinä itse elämältä haluat.

Vierailija
25/30 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuokin järkeviä ajatuksia, että lapsi olis kiva ja raha-asiat järjestyy.

Vierailija
26/30 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi ap jauhaa paskaa

Vierailija
27/30 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies muissakin asioissa yhtä huono puhumaan? Osaako puhua ja keskustella?

Vierailija
28/30 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin todella paljon vielä yhden lapsen. Olen monisairas 37-vuotias yksin lapsiaan hoitava nainen. Haluan montaa muutakin asiaa mutta vaikka ne voisin teknisesti saada, älyän olla hankkimatta niitä. Pelkkä halu ei riitä asiaan jonka hankkiminen vaikuttaa todella paljon johonkuhun muuhunkin ihmiseen - tapauksessasi sekä lapseen itseensä että sinuun.

Vierailija
29/30 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin mies, niin haluaisin minäkin lapsia, monta!

Vierailija
30/30 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on normaali, ei siinä sen kummempaa.