Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitalousvähennys on turhaakin turhempi ainakin remonttitöissä

Vierailija
21.08.2021 |

Kotitalousvähennys on johtanut hintojen nousuun, yrittäjien ahneuteen ja laiskuuteen. Ennen kotitalousvähennystä yrittäjät tekivät työt kohtuuhintaan, mutta nykyisin puolella teholla saavat tienattua huomattavasti enemmän kuin ennen. Tämä heikentää yhteiskunnan tuottavuutta ja maksaa veronmaksajille sekä remontin teettäjälle. Tällaista hintojen nousua et saa hyödynnettyä vaikka käytät kotitalousvähennystä. Tavallisten ihmisten palkat jäävät jalkoihin tässä kehityksessä. Enkä usko tähän pimeän työn tekemiseen suuremmissa määrin. Sähkö- ja putkityöt ja vastaavat pitää kuitenkin tehdä vakuutusyhtiöiden hyväksymällä tavalla. Jos joku maalaa muutaman seinän pimeästi niin so what. Eikä se ole oikeudenmukainenkaan. Kaikki eivät voi hyödyntää kotitalousvähennystä. Eikö yhteiskunnassa pidä pyrkiä tasapuolisuuteen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tilaajista kiinni. Itse ainakin sanon niille urakoitsijoille, jotka alkaa laskemaan, mitä työ maksaa kotitalousvähennyksen jälkeen, minua kiinnostavan heidän työhintansa eikä se mitä se maksaa minulle kotitalousvännyksen jälkeen. Ei sitä välttämättä minulle tälle vuodelle ole enää jäljellä ja verovähennys kuuluu maksajalle eikä urakoitsijalle.

Vierailija
2/3 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi minun pitää veroina maksaa toisten omistamien talojen remontointi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Esim. pienimmillä eläkkeillä olevat eivät saa mitään takaisin, mutta hinnat pysyvät korkeammalla mahdollisesti kuin olisivat ilman vähennystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi