Jos ammattisi olisi ------lääkäri, mikä lääkäri haluaisit olla?
Ja miksi juuri se? Mä olisin lastentauteihin erikoistunut lääkäri. Olisi mielenkiintoista tietää enemmän niistä taudeista ja mikä niitä aiheuttaa.
Kommentit (26)
Joku paperinpyörittäjä tai näytteiden tutkija, joka ei joudu asiakaspalveluhommiin. Ei kuitenkaan varsinainen tutkija, koska niillä on yleensä heikko palkka tai ei ollenkaan palkkaa. Eikä minun moraalilla vakuutus- tai kelan lääkäriäkään tulisi.
Neurologi minäkin, kaikista mieluiten lastenneurologi. Mulla on vaan ihan vääränlainen luonne yleensäkään lääkärin hommaan. En osaisi jättää potilaiden huolia työpaikalle, eli en kestäisi sitä painetta mitä työ väistämättä toisi tullessaan.
Psykiatri. Varmaan olisin myös hyvä yleislääkäri.
Neurokirurgi. Mutta haluaisin tietysti olla helvetin hyvä siinä. Alani huippu. Sellanen lääkäri, joka ei osaa asiaansa on hyödytön.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 14:49"]
Kardiologi. En itse haluaisi olla mikään lääkäri, en todellakaan, mutta kardiologissa on jotain runollista ja kaunista laajemminkin. Ja "omani", jolla siis käyn potilaana, on ihanan rauhallinen ja rautainen ammattilainen. :)
[/quote]
Itsekin kardiologin vakioasiakkaana olen aina ajatellut, että en ikinä haluaisi tuollaiseen hommaan. Nehän joutuvat tekemään sydänleikkauksia ja pallolaajennuksia ja asentamaan sydämentahdistimia ja ties mitä kammottavaa ja veristä. Kunnioitan toki kardiologeja ja useimmat heistä ovatkin tosi taitavia ja mukavia verrattuna tympeisiin terveyskeskuslääkäreihin. Minusta ei olisi minkään alan lääkäriksi, mutta jos ihan pakko olisi valita, niin joku veretön ala kuten psykiatria.
[/quote]
Kardiologit eivät tee sydänleikkauksia, niitä tekevät thorax-kirurgit. Mutta noita muita toimenpiteitä tekevät kyllä.