inhoan soittamista töissä. miksei kaikkea voi hoitaa sähköpostilla
en ole hakeutunutkaan sellaisiin tehtäviin, missa pitää kontaktoida asiakkaita, mutta nyt pomo nakitti minulle sellaisen lisähomman, jossa minun pitää kontaktoida asiakkaita, eräänlainen asiakastyytyväisyyskysely ja nyt ahdistaa.
vertaistukea ja vinkkejä, miten selvitä hommasta.
hoidan aina kaikki työasiat sähköpostilla, jos vain mahdollista.
Kommentit (13)
Ensimmäinen puhelu on vaikea, seuraava jo vähän helpompi ja siitä seuraavat alkaa sujua aina vaan paremmin. Ihan oikeasti, äkkiä siihen tottuu.
Itse hoidan myös mielummin asioita sähköpostilla. Jää mustaa valkoiselle mitä on sovittu. Jotku asiakkaat ovat sellaisia mulkkuja että oman töpeksimisen jälkeen väittävät että puhelimessa on joskus sovittu näin. Nauhoitan toki omat puheluni, mutta niistä työläs kaivaa jotain tiettyä asiaa ja normipuheluna soitetuissa se vastapuolen ääni kuuluu tuskin lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:41"]
Itse hoidan myös mielummin asioita sähköpostilla. Jää mustaa valkoiselle mitä on sovittu. Jotku asiakkaat ovat sellaisia mulkkuja että oman töpeksimisen jälkeen väittävät että puhelimessa on joskus sovittu näin. Nauhoitan toki omat puheluni, mutta niistä työläs kaivaa jotain tiettyä asiaa ja normipuheluna soitetuissa se vastapuolen ääni kuuluu tuskin lainkaan.
[/quote]
btw, miten tuollainen puhelun nauhoittaminen onnistuu? :O
Harjoittele pari puhelua kaverin kanssa?
Asiakastyytyväisyyskysely...lähdet sillä ajatuksella liikkeelle, että onpa mielenkiintoista. Otat sen kuin se olisi elämäntyö, ajattelet että tätä meidän firma tarvitsee juuri nyt ja teen nyt tärkeää työtä. Ei kai sitä ikuisuuteen kestä..montako soittoa se vaatii?
Kirjoita kysymykset valmiiksi paperille. Ja varsinkin se aloituslause.
muuten tuosta puheluiden nauhottamisesta, onko se laillista ts. pitääkö siitä sanoa vastapuolelle, että nauhoitan tässä puhelua?
Saako ilman lupaa nauhoittaa puheluita?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:41"]
Itse hoidan myös mielummin asioita sähköpostilla. Jää mustaa valkoiselle mitä on sovittu. Jotku asiakkaat ovat sellaisia mulkkuja että oman töpeksimisen jälkeen väittävät että puhelimessa on joskus sovittu näin. Nauhoitan toki omat puheluni, mutta niistä työläs kaivaa jotain tiettyä asiaa ja normipuheluna soitetuissa se vastapuolen ääni kuuluu tuskin lainkaan.
[/quote]
btw, miten tuollainen puhelun nauhoittaminen onnistuu? :O
[/quote]Itsellä on älypuhelimessa sovellus, joka nauhoittaa aina kaikki puhelut ja säilyttää niitä määrätyn ajan. Jos totta puhutaan, niin en ole koskaan kaivellut niistä mitään vanhoja asioita, mutta onpahan jotain tallessa, jos joskus tarvii. Todennäköisin tarve voisi olla että unohdan itse vaikka jonku autoa ajaessa sopimani tapaamisen ajankohdan tms.
https://play.google.com/store/search?q=call%20recorder&c=apps
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:47"]
muuten tuosta puheluiden nauhottamisesta, onko se laillista ts. pitääkö siitä sanoa vastapuolelle, että nauhoitan tässä puhelua?
[/quote]Tietysti omat keskustelunsa saa nauhoittaa, eikä tarvi ilmoittaa kenellekkään. Hyvä nyrkkisääntö on että, sen saa nauhoittaa joka on tarkoitettu omien korvien kuultavaksi.
Se on sitten vähän eri tilanne jos työnantaja nauhoittaa työntekijän puheluita, siitä pitää ilmoittaa ainakin työntekijälle ja monet yritykset ilmoittaa myös asiakkaalle, mutta ei kyllä kaikki.
Keksi itsellesi rooli. Olet vähän kuin näyttelijänä tässä näytelmässä, jonka nimi on asiakastyytyväisyystutkimus. Oikeasti - kehitä itsellesi sellainen reipas puhelinrooli.
No eipä siinä muu auta kun soitella ne ekat puhelut ja sitten kaikki alkaakin olla jo ihan samanlaista rutiinia eikä ahdista enää. Minäkin vihasin aluksi asiakkaille soittamista, itse siis varaan aikoja asiakkaille puhelimitse. Muistan kuina seisoin varmaan vartin se puhelin kädessä kun ihan ekaa kertaa piti asiakkaalle soittaa. Mutta nykyään ei tunnu enää miltään.
Näitähän voi ulkoistaa telemarkkinoinnin tehtäviksi ja osa jopa kouluttaa miten homma hoidetaan jos firma tekee itse